12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Advies gevraagd. Welke NAS? En hoe uitbreiden?

Ik overweeg de aanschaf van een Synology DS212+ of Synology DS412+ gezien de goede reviews over deze machines. Ik gebruik nu nog externe harddisks en die raken vol. Ik heb zakelijk nogal wat op te slaan, wil een goede veilige inrichting (RAID 1), en twijfel nog welke van de twee het zou moeten worden.

Ik kan kiezen voor de DS212+ en voor extra grote schijfopslag (per disk) zodat ik weer even vooruit kan.
    Maar als ik dan tzt wil uitbreiden hoe kan ik de bestaande (volle) schijven dan gemakkelijk vervangen door grotere, waarbij de opgeslagen content wordt overgezet op de nieuwe schijven?

Of dus toch de DS412+ waarbij ik gezien de aanschafprijs twee diskruimtes wellicht voorlopig leeg moet laten?

Iemand gebruiksvriendelijk advies?
    Bij voorbaat reuze dank!

Bijdrager
    TheBigZ

Of je koopt de DS712+. Dan heb je nu twee schijven, en kun je er later nog (maximaal) vijf extra schijven op aansluiten via een uitbreidingskastje.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Weer is mijn commentaar verdwenen, wanneer komt er nu eens een handleiding voor deze site???

Nogmaals, verkort.

ik heb de DS112, is niet Timemachine compatible, bij het restoren krijgt ik foutmeldingen over privileges en zijn de bestanden onbruikbaar.
    Dit komt waarschijnlijk omdat je volgens Apple alleen naar HFS volumes TM backup kan maken.
    Synology support laat me in de steek

Ala iemand hem van me wil overnemen?

Bijdrager
    MichMich

JoopJoopJoop, wat een Onzin. Ik heb 2 Synologys en beiden draaien prima voor TM. Een van de twee verzorgt zelfs de backups van 11 macs… Al 2 jaar zonder problemen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Op een dergelijke reactie van MICHMICH hier boven zal ik maar niet reageren, wat een constructieve reactie…

Maar voor de serieuze vragensteller, zie hier de melding die je krijgt als je je TM backup wilt restoren van een DS-112 NAS:

Bijdrager
    TheBigZ

@Joop: Misschien kun je beter een eigen topic maken waarin je je probleem voorlegt. Er is vast een mouw aan te passen. Er zijn velen op dit forum die een Synology NAS gebruiken om Time Machine backups op te maken.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Goed lezen is ook niet voor iedereen op dit forum een kunde merk ik (voor TheBigZ)???

Waarom zou ik een eigen topic maken om een antwoord te geven op de vraag om advies (welke NAS of misschien welke NAS niet) hier gesteld door jbh???

Bijdrager
    Stirf

Geef dan alleen antwoord en stel geen verborgen vraag. De behulpzame mensen hier willen je dan gaan helpen. Maar als ik jouw opmerkingen verder lees, dan zit je daar helemaal niet op te wachten.

Bijdrager
    jbh

Uhhhh… wel reacties, maar alleen advies van TheBigZ … (TheBigZ: bedankt!)

Bijdrager
    TheBigZ

:thumbsup:

Bijdrager
    jbh

@TheBigZ: weet jij of ik de huidige extern harddisk (waar nu dus veel materiaal op staat) zonder problemen op de USB-poort van de Synology kan aansluiten zodat ik die opslag ook kan benutten?

Bijdrager
    TheBigZ
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.