8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Paul

Advies gevraagd: videokaart met DV out/in?

Er is zoveel op pc gebied maar goed, dat spul hebben we gelukkig niet…
    Wat bestaat er voor de Mac G4 867? Ik wil m’n G4 kunnen aansluiten op een tv en andere multimedia items. Gewoon dus een video in en out op een PCI videokaart, zij het met tulp stekkertjes of S-video of anything else.

Dank!

Paul

Bijdrager
    Steves lovechild

De tip is al een groot aantal keren gegeven, maar goed…
    Canopus ADVC-100. De beste A/D converter. De enige die gegarandeerd geen sync problemen geeft. Met firewire in/uit. Composite in/uit. S-video in/uit. Kan ook gebruikt worden om een TV aan te sluiten bij montage in video edit programma’s. Dan zie je gelijk hoe je montage er op een normale (PAL) TV uit gaat zien. Op elke firewire Mac aan te sluiten.
    http://www.simplydv.co.uk/advc100.html

Bijdrager
    Paul

Sorry, sorry…… in m’n onderwerp vroeg ik…. videokaart, m.a.w. een PCI kaart. Ik ben op de hoogte van dezeitems. Heb zelf een Dazzle, maar zover ik weet herkent alleen Imovie die dingen…..

Greetz

Paul

Bijdrager
    Steves lovechild

Het Canopus kastje werkt prima samen met iMovie, FCP, FCE en Premiere. Het voordeel van professionele PCI capture kaarten is dat je niet met DV materiaal hoeft te werken in je computer. De kwaliteit is daardoor hoger. Maar ook de bestanden zijn vele malen groter. Dus grote raid systemen nodig. Digital Voodoo maakt o.a. dat soort kaarten. Prijsidee: 3500 dollar ex. Voor huis,tuin en keukengebruik wellicht iets te duur.
    http://www.digitalvoodoo.net/products/sdrange/
    Wil je toch een ‘gewone’ PCI kaart hebben kijk dan eens naar die van Canopus.
    http://www.canopus.com/US/products/ADVC-1394/pm_advc-1394.asp

Bijdrager
    Paul

Dank voor de tips. Ik heb PCE dus daar kan ik heel wat mee lijkt me.
    Gek dat er honderden PCI kaarten zijn waarmee je gewoon je svcd-tje, avi-tje etc. op je pc kunt draaien en met video out ‘de tv op’. Dat lijkt me nu zo handig….. (-:

Paul

Bijdrager
    Steves lovechild

Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Je begint over een kaart met dv in/uit. Nu heb je het over filmpjes draaien op een TV. Als je gewoon een 2e beeldschermkaart koopt (b.v. een ATI radeon 7000-gebruik ik zelf) kun je gewoon je filmpjes op tv afspelen. Maar stel je daar ook niet al te veel van voor. Het beeld is altijd wat ‘bibberiger’ dan een computerscherm.
    Je kunt ook je huidige AGP kaart verwisselen voor een dual head ATI met tv uit. Flashen van de PC versie (b.v. de 8500 le) kan natuurlijk ook. Scheelt veel geld. Heb het voor de lol een paar keer gedaan voor anderen. Werkt prima.
    En was ATI ook niet bezig met een all- in- wonder kaart voor de Mac?

Bijdrager
    Paul

Nogmaals sorry….. ik bedoel beide, dwz dat ik ervan uitging dat er kaarten zijn die beide mogelijkheden hebben. Met m’n dazzle kan ik wel ‘laden’, maar een ideaal systeem vind ik het niet. Op de site die je gaf zag ik wel een goed alternatief hiervoor. Ik dacht dat die kaarten ‘automatisch’ mogelijkheden gaven om met dv-out inderdaad een tv te kunnen aansluiten. M’n Sony DVD speler ondersteunt helaas SVCD niet (en natuurlijk niet de andere formaten met codecs) en dat was de reden dat ik graag ‘gewoon’ met de tv deze films zou willen bekijken. Maar, wel met een goed beeld.
    Er zit nu een GeForce2 MX 32 MB in. Wat zou de beste optie zijn om: a. de mogelijkheid hebben om de tv aan te sluiten met ‘normaal’ beeld en b. minstens dezelfde kwaliteit of betere beeldkwaliteit/opbouw op m’n Mac? Dat laatse is natuurlijk belangrijker :)
    Greetz,
    Paul

Bijdrager
    Steves lovechild

Als het gaat om je complete desktop op TV te krijgen, zou ik gaan voor een ATI radeon kaart. Daar kunnen 2 schermen op. Dus 2 computerschermen of 1 computerscherm en 1 TV (s-video met verloopje naar composite) Uiteraard QE ondersteuning in OSX. Maar zoals gezegd: Verwacht geen super strak TV beeld. (Bij bewegend beeld valt het echter wel mee hoor!)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.