3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Advies gevraagd: Video geluid opnemen met MacBook….

Hallo,

Voor een film project moeten we wat geluid opnemen. We hebben hiervoor 4 zenders + mics, 1 mic op de stok en 1 extra mic die we ergens kunnen verstoppen. Dit hele spul zit op een locatiemixer en heeft twee xlr uitgangen voor opname.

Nu wil ik graag op de set met de MacBook het geluid opnemen en later verwerken in de montage met beeld.

Nu is de vraag, wat kunnen we het beste hiervoor gebruiken?

De musts zijn:

2x xlr aansluiting l/r
    Het liefst met tijdcode opname (syncen met camera) Hoeft niet perse gestuurd te worden door camera.
    liefts firwire aansluiting

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven! Bedankt vast voor de tips!

Bjorn.

EDIT: Tips over opname software zijn ook welkom!

Bijdrager
    mailmen

Ik zou sowieso proberen alle kanalen gescheiden op te nemen. Dan krijg je het schoonste effect. Zonder overspraak of fase. Kan je de mixer niet omzeilen? dan kan je een eenvoudige firewire interface met 8 ingangen gebruiken. Het is live geluid, dus top-of-the-bill hoeft het niet te zijn. Verder hoef je het niet perse te syncen met het beeld tijdens de opname. dat leg je er later zo onder.

Bijdrager
    rogerpaolo

en je budget is belangrijk voor het geven van een passend advies. Verder eens met Mailmen, beter via een interface zonder mixer opnemen. Scheelt ook weer gesjouw.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.