11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    joshuaq1992

Advies gevraagd omtrent activiteit MBP & ext. HDD

Beste,

Na mijn vakantiewerk heb ik mezelf getrakteerd op een compleet apple netwerk thuis. Ik heb een airport extreme, twee airport expressen, een mooie Apple TV3 en een 3tb LaCie schijfje gekocht.

Inmiddels is alles perfect geinstalleerd en werkt perfect! Klein puntje waar ik tegenaan liep…

Mijn plan om mijn gehele film bibliotheek (2.5 tb) in Itunes te krijgen dmv het programmatje “Videodrive” is iets anders uitgepakt dan normaal.

Ik dacht aanvankelijk dat door het creeeren van zo’n nepfiletje, waarna de film in Itunes te bekijken is, de film ook direct door te streamen valt naar de Apple TV… …:( Helaas pindakaas….

Nu zit ik dus eigenlijk met de gebakken peren… een giga bibliotheek en een nog niet gejailbreakte Apple TV, waardoor .avi’s etc. niet bekeken kunnen worden.

Wat ik heb heb is de functie van dit programmaatje Videodrive om de films te converteren naar een formaat wat de AppleTV (en Itunes en de iPad etc etc) kan lezen. Dit kost echt veel veel tijd. Per film ongeveer een half uur.

Ik heb uitgerekend dat mijn macbook pro NON STOP, inclusief de externe LaCie hardeschijf, 10 dagen moeten draaien om de boel geconverteerd te krijgen. Lang… maar in princiepe heb ik het er wel voor over.

Mijn brandende vraag aan jullie: >> Is dit gezond voor zowel Mac als HDD?? Ik merk direct wanneer het converteren begint dat mijn MBP begint te blazen als een malle. Als ik vervolgens in de acitiviteitsweergave kijk stijgt de CPU met 300%.

Wat denken jullie… is het schadelijk, mocht ik mijn MBP 10 dagen in die staat, NON STOP laten draaien, dag en nacht?

Alle tips, visies, commentaren etc zijn meer dan welkom.

Hartelijk dank alvast!

Bijdrager
    1984
    joshuaq1992 op 14 augustus 2012

Wat denken jullie… is het schadelijk, mocht ik mijn MBP 10 dagen in die staat, NON STOP laten draaien, dag en nacht?

Heb je nog garantie op je Macbook. en laat hem anders nachts eerst keer 8 uur draaien.

PS , ik heb wel veel omgezet met MPEG Streamclip wel makkelijk met de Batch List

Bijdrager
    leavestone

Gewoon laten draaien is hij voor gemaakt!

Bijdrager
    Brainy

Misschien is dit ook interessant voor jou klik

Met name de reactie van qmagic

Bijdrager
    joshuaq1992
    Brainy op 15 augustus 2012

Misschien is dit ook interessant voor jou klik

Met name de reactie van qmagic

Zou die software inclusief hardware de honderd euro werkelijk waard zijn?

Wat vinden jullie daarvan?

Bijdrager
    1984

Ik ben een keer naar de winkel gelopen om zo’n dergelijk ding te kopen, echter voordat ik hem aanschafte bleken de mogelijkheden beperkt .http://store.apple.com/nl/product/TW009ZM/A

Bijdrager
    joshuaq1992
    1984 op 15 augustus 2012

Ik ben een keer naar de winkel gelopen om zo\’n dergelijk ding te kopen, echter voordat ik hem aanschafte bleken de mogelijkheden beperkt .http://store.apple.com/nl/product/TW009ZM/A

Beperkingen in de zin van formaten van video files die hij kan converteren? .mkv en anderen staan er niet tussen.

Bedoel je dat?

Bijdrager
    1984

Daar had het wel mee te maken, maar weet niet meer zeker of het de zelfde is,eenmaal in de winkel bleek dat ik er niet alles mee kon omzetten (Had iets te maken met EyeTV van Elgato)

Als je gewend bent om ‘s nachts terwijl je slaapt te converteren, heb je deze stick niet nodig. Wil je overdag rustig kunnen doorwerken en tegelijk wat filmpjes op je iPhone zetten, dan is het inderdaad een aanrader.

Bijdrager
    joshuaq1992
    1984 op 15 augustus 2012

Daar had het wel mee te maken, maar weet niet meer zeker of het de zelfde is,eenmaal in de winkel bleek dat ik er niet alles mee kon omzetten (Had iets te maken met EyeTV van Elgato)

Als je gewend bent om ‘s nachts terwijl je slaapt te converteren, heb je deze stick niet nodig. Wil je overdag rustig kunnen doorwerken en tegelijk wat filmpjes op je iPhone zetten, dan is het inderdaad een aanrader.

Dank voor de info 1984!!!
    Ik ga gewoon voor het ’s nachts overzetten van een filmpje. Uit de review kwam naar voren dat via die stick een film er ongeveer 32 minuten over doet. Dat doet het het nu ook bij mij. Dus die 100€ zijn het mij helaas niet waard.

Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens:)

Maar nog even terugkomend op het feit dat dit dus wel intensief gebruik van de CPU is, is dit echt niet schadelijk om je MBP zo dag in dag uit te laten draaien??

Ik ben daar een beetje bang voor:)

Bijdrager
    1984

Hij moet nogal wat rekenen, dus je CPU gebruik zal wel oplopen en waarschijnlijk de temperatuur ook. maar daar is hij o.a voor gemaakt.

Bijdrager
    joshuaq1992
    1984 op 15 augustus 2012

Hij moet nogal wat rekenen, dus je CPU gebruik zal wel oplopen en waarschijnlijk de temperatuur ook. maar daar is hij o.a voor gemaakt.

CPU gebruik is bij de 380%, bijna alle vier processortjes vollebak:)
    Dus ja… zal enigszins moeten rekenen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.