10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacErik

Advies gevraagd inzake IMac en FCP

Hier wederom een Switcher voor het eerst op dit forum die al veel eerder had moeten overstappen.

Ik wil alleen mijn nieuwe Mac gebruiken voor videobewerking (rest doe ik nog op PC) en wil o.a. werken met Final Cut Pro en Motion 2.

Heb nog geen Mac maar kan de onderstaande configuratie kopen :
    – iMac 20″ Core Duo 2.0
    – 2000 MHz Geheugen: 2048 MB
    – Harddisk: 250 GB
    – Poorten: USB FireWire VGA DVI UTP

Vraag-1) is deze configuratie goed voor videomontage of is ie toch te langzaam?

Vraag-2) Ik wil een Samsung Syncmaster er extra op aansluiten. Kan dit en zoja wat heb ik er voor nodig?

Vraag-3) Op de PC werk ik met Premiere Pro 2.0. Is deze ook nog leverbaar voor de Mac?

Graag jullie advies c.q. suggesties inzake bovenstaande configuratie en of het haalbaar is te werken met FCP en Motion op deze Dual Core 2

Erik

Bijdrager
    reposte
    ”MacErik”

Hier wederom een Switcher voor het eerst op dit forum die al veel eerder had moeten overstappen.

Welkom hier!

”MacErik”

Vraag-1) is deze configuratie goed voor videomontage of is ie toch te langzaam?

Zolang je geen al te gekke dingen gaat animeren in 3D of in After Effects (hoewel je daar ook nog behoorlijk ver in kunt gaan op een iMac) kan dat makkelijk. Ik monteer zelf op een MacBook (2GHz) en dat loopt soepel zat.

”MacErik”

Vraag-2) Ik wil een Samsung Syncmaster er extra op aansluiten. Kan dit en zoja wat heb ik er voor nodig?

Dat kan, en je hebt er een verloopstukje van Apple voor nodig. Er zit op een iMac een mini-DVI aansluiting. De verloopjes staan op de Apple-site en zijn voor 2 tientjes te krijgen bij de appelboer om de hoek;)

”MacErik”

Vraag-3) Op de PC werk ik met Premiere Pro 2.0. Is deze ook nog leverbaar voor de Mac?

Helaas, Premiere is niet meer leverbaar voor de Mac. Ik geloof dat Adobe gestopt is bij vesie 6.0 (correct me if I’m wrong). Er gaan geruchten dat Premiere voor de Mac terugkomt. Maar als je FCP gewend bent wil je niet meer terug (ik ben weggelopen bij Premiere bij versie 6.0;) ).

Wat betreft Motion zou ik je even in de steek moeten laten, maar er zijn ongetwijfeld andere forummers die hier meer over weten.

Nog veel plezier op dit forum en met je toekomstige Mac!

Bijdrager
    SeaTrue

voor vraag twee moet je wel even een extra programaatje installeren om je bureaublad te kunnen uitbreiden. (of is dat niet meer zo bij de nieuwe modellen).

Bijdrager
    hifi

Volgens mij is daar geen progje meer voor nodig als je dit bedoelt:

Ik heb een macbook sluit extern scherm aan, op het externe scherm sleep ik mijn codevenster om een website te schrijven en op macbookscherm sleep ik itunes bibliotheek. Zoiets?

Bijdrager
    sally

Premiere (opnieuw) voor de mac is ondanks aangekondigd:

http://www.adobe.com/nl/products/premiere/

Bijdrager
    reposte
    ”samheijens”

voor vraag twee moet je wel even een extra programaatje installeren om je bureaublad te kunnen uitbreiden. (of is dat niet meer zo bij de nieuwe modellen).

De iMac hier doet het prima zonder programmaatje. Volgens mij was dat alleen bij de PPC iMac’s nodig.

Bijdrager
    MacZero

Adobe CS3 is uit, inclusief Premiere Pro CS3. Maar ik zou FCP gebruiken 8)

Bijdrager
    MacErik

Adobe CS3 is uit, inclusief Premiere Pro CS3.

Was het maar waar, maar Premiere komt pas uit eind Juli.

Maar waarom FCP gebruiken als de montages ook goed kunnen met Premiere en dit pakket alles in zich heeft wat FCP ook heeft, of zie ik dit verkeerd?

Bijdrager
    sypie
    ”samheijens”

Screenspandoctor, voor de PPC Mac’s. Bij Intel heb ik daar nooit iets over gelezen.

Moderator
    unSOUND

De intels hebben geen screenspanning hack nodig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.