6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    AvdB

Advies gevraagd iMac

Momenteel reeds enkele jaren in het bezit van:

2012: iMac (27-inch, eind 2012) met modelnummer iMac13,2, i7 3,4 GHz / 8Mb / 1Tb / Fusion

Wil eigenlijk wel weer eens wat nieuws, wel een iMac natuurlijk!

Kom er niet zo snel achter of de nieuwe iMacs veel sneller zijn (i9)
    in vergelijk tot diegene die nu dienst doet.

Wil wel weer 27″, naar 5K en van Fusion naar SSD, zal er ook meer geheugen bijprikken denk ik.

Iemand een goed advies? Zwaarste applicatie die ik draai is excel, niks bijzonders dus.

Heb ook geen idee wat ik kan vragen voor de oude iMac. Iemand onlangs nog een mooie aanbieding gezien?

Keep me posted!
    Arno

Moderator
    Night

In dat geval kan je beter je huidige iMac laten voorzien van een SSD. Dat maakt al een wereld van verschil. Meer geheugen is echt niet nodig. Die 8 GB is meer dan voldoende voor de apps die jij draait. De 2012 iMacs zijn zeer stabiele machines met een zeer laag uitval-percentage. Echt superveel sneller zijn de nieuwe iMacs nu ook weer niet, zeker niet in verhouding tot het behoorlijke prijskaartje dat eraan hangt ten opzichte van het laten plaatsen van een SSD in je huidige iMac. Alleen het prachtige retina scherm zou het mijns inziens de overweging waard maken.

Bijdrager
    AvdB

Beste Night,

Bedankt voor de tip, weleens overwogen nu niet aan gedacht. Neem ik mee.

Heb wel de 5K schermen gezien dat maakt wel een verschil. Ben verder zeer tevreden over mijn huidige mac.

Bijdrager
    bassbug

Een SSD (geen hybride als FusionHD) maakt een enorm verschil inderdaad.

Zolang je geen CPU intensive programma’s draait zou ik nog lekker je centjes besparen.

Bijdrager
    Hermanko

Een nieuwe Retina  iMac 21.5 – i3 gekocht, met inruil van mijn eind 2012 zelfde soort iMac voor 400€, bij MacBizz, en de HDD meteen daar laten vervangen door een SSD Samsung 860 van 1TB voor 300€. Aanzienlijk sneller en Retina scherm is een flinke verbetering. Er blij mee en de investering viel daardoor mee ..

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

volledig eens met Night

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.