9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Isabliss

Welke Mac(book) moet ik nemen?

Hallo allemaal,

Ik ben aan het sparen voor een Apple computer. Om eerlijk te zijn ging ik voor een laptop maar ik twijfel momenteel heel erg. Er zijn twee dingen die ik eis aan mijn nieuwe apparaatje. 1) Ik moet er fatsoenlijk een game op kunnen spelen. Dan moet je denken aan games als Deus Ex, Assassin’s Creed, World of Warcraft. Ik besteed geen hele dagen aan gamen. Gamen is voor mij af en toe even een lekkere uitlaatklep. Ondanks dat ik misschien een avondje of twee per week game, wil ik me absoluut niet storen aan traagheid en slechte graphics!
    2) ik moet er foto’s op kunnen bewerken. Dus Lightroom en Adobe moeten er goed op kunnen draaien.

Toegegeven, ik zou het fijn vinden als mijn apparaat zo min mogelijk ruimte inneemt. Hem inklappen en wegzetten zou ideaal zijn. Echter, neem ik een lapje dan wil ik niet te groot. Inklappen moet ook makkelijk zijn vind ik. Aan de andere kant stond ik laatst bij de fotozaak en zag ik een desktop staan en toen sloegen de twijfels toe. Mooi, groot, helder. Prachtig.

Ik neig nu dus toch naar een desktop. Hij komt in de woonkamer. Ik heb in de winkel geen kastje gezien dus begrijp ik goed dat alles in het scherm geintegreerd zit? Sorry, ik ben, op mijn iPhone na, een noob op Apple-gebied. Als dat zo is dan is de ruimte die hij inneemt redelijk beperkt en zou ik hem gewoon lekker op de eettafel kunnen zetten.

Mijn vraag aan jullie. Is er iemand met ervaring die mij kan adviseren welke mac en welke specs ik het beste voor kan gaan? Jullie zouden me enorm helpen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Afroman

Op een Mac kan je wel OK-ish gamen maar echt top is het niet. Daarvoor moet je echt Windows gebruiken. Dat platform is er veel beter voor geschrikt.

En als gamen zo belangrijk is dan zou ik zeker een mac nemen met een dedicated videokaart. En geen losse videochip die ook nog eens van je RAM snoept.

Een iMac is inderdaad een all-in-one. Maar ik zou goed nalopen wat je precies allemaal doet met je computer. Als gamen echt heel belangrijk is(als uitlaapklep) is een Windows 10 machine zo’n slecht idee nog niet. Daarnaast werkt daar Lightroom en Photoshop erg goed op.

Bijdrager
    IGBA

Als gamen op de eerste plaats staat, moet je niet bij Apple zijn.

Bijdrager
    penseel

Hoe en wat over de iMac hier te vinden, http://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/imac

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is het budget?

Bijdrager
    TheBigZ
    Isabliss op 21 januari 2016

1) gamen
    2) ik moet er foto’s op kunnen bewerken. Dus Lightroom en Adobe moeten er goed op kunnen draaien.

Toegegeven, ik zou het fijn vinden als mijn apparaat zo min mogelijk ruimte inneemt.

Goede vraag van Vinnie. Als geld geen rol speelt:

Bijdrager
    Nora is back

Ik heb het idee, je post lezend, dat gamen belangrijker voor je is.

Ik zou dan voor een echte game-pc gaan en daarna kijken wat je nog overhoudt en dit in een Mac investeren, wellicht tweedehands.

Waarvoor wil je foto’s bewerken? Professioneel of vakantie kiekjes?

Hoeveel uur doe je het foto bewerken gemiddeld per werk?

Waar werk je nu op?

Bijdrager
    Jeddes

Klopt, neem een windows desktop, dat scheelt echt enorm in de kosten en zoals al vermeld is, werkt dat met gaming ed veel makkelijker en beter.
    Een half jaar geleden heb ik echt intensief gezocht naar een goede desktop. Aangezien alles richting mini desktops gaat, of all in one, was het moeilijker dan ik dacht. Heb uiteindelijk hier iets besteld, en 6 maanden verder kan ik zeggen dat ik super tevreden ben.
    Hier kan je het zelf samenstellen zoals jij mbt gaming zou willen
    http://www.tvdlcomputers.nl/computer-systemen/Gaming%20PC/I5%206400%2016GB%20GTX960

Bijdrager
    RoyB

Of een MacBook PRO en vervolgens Windows erop zetten ! Maar dan kun je misschien beter een gewone Windows nemen .. Of je hebt gewoon het beste van beiden .

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.