9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Advies gevraagd…

Hoi!

Ik overweeg de aanschaf van een iBook, om naast m’n iMac te kunnen gebruiken. Nu heb ik geen airport basisstation, maar alleen maar de ingebouwde Airport van m’n iMac G5.

En dan nu vraag 1: kan de iBook (met ingebouwde airport) rechtstreeks communiceren met mijn G5, of moet dat perse via zo’n basisstion.

En meteen maar vraag 2: stel dat het kan… (dus de iBook en de iMac zien mekaar draadloos en rechtstreeks) is het dan ook mogelijk om op die manier de internet verbinding te delen? De iMac heeft namelijk internet, en het lijkt me handig als ik dat internet kan delen op die iBook.

En zelfs vraag 3: zo’n basisstion vind ik toch nog best prijzig. Is er ook een ‘third party’ oplossing die goedkoper is, en die wel compatible is met de inebouwde wireless netwerk (airport) van de iBook en de iMac.

Ik dank jullie allen weer hartelijk.

Marius

p.s. hoe lang zou die iBook G4 van ca. 1000 euro nog verkrijgbaar zijn? Ik ben ten aanzien van m’n laptop niet zo heel veeleisend, dus dat lijkt me een onwijs cool ‘speeltje’ voor erbij, voor die prijs… maar ja, ik wil nog even sparen… en ik ben zo bang dat hij er ineens ‘uit’ is…

Bijdrager
    GIJay

1 ja

2 ja

3 ja, staan al veel draadjes over. Veel succes

Bijdrager
    chlorophyl

3. Bijna alle draadloze routers zijn geschikt als ze zich maar aan de IEEE 802.11 standaard houden.

Ik zou toch met een WiFi router gaan werken. Anders moet je de iMac aan laten staan om internet te hebben op je iBook. Tenzij je een USB modem hebt. Die kan je meestal niet direct op een WiFi router aansluiten.

Inactief
    Anoniem

ik heb zelf ook een iMac en een iBook. De iBook gebruik ik veel op school en voor andere praktijken buiten huis. Als ik thuis kom laat ik ze inderdaad met elkaar communiceren. Een draadloze router is dan wel makkelijk ja.
    Zelf gebruik ik iDisk. Zo kun je waar je ook bent (met internetverbinding) je documenten plaatsen op je internetschijf, en thuis op je iMac weer gemakkelijk openen.

http://www.apple.com/nl/dotmac/idisk.html

Een iBook is een goede investering;) Ziet er goed uit draait als een zonnetje. Zolang je maar geen pakketten als Quark gaat gebruiken. Ik weet niet wanneer de nieuwe uitkomt, maar ze hebben het over een 13″ widescreen iBook.

Bijdrager
    Marius1976

Bedankt mensen voor de reacties.

Ik ga me eens orienteren op de aanschaf van een draadloze router, of wellicht een draadloos accespoint wat ik op m’n switch aansluit. Het hele draadloze gebeuren is op dit moment een complete ver van mijn bedshow, maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik op het moment dat ik die iBook heb, in ieder geval ook rechtstreeks met m’n iMac kan communiceren. Dat is al een mooi bericht!

En even offtopic;-)

Ik ben allerhande spullen uit mijn bijna oneindige atari voorraad aan het verkopen om zo’n iBook te kunnen kopen… het is een hele prestatie van Apple om zichzelf op te werken in mijn favorietenlijstje. Aanvankelijk stond atari met stip op nummer 1… maar die is toch gezakt naar nummer 2 nu:) … apple rulezzz.

Groet,
    Marius… (vroeger noemde ik mij Marius-Atarius, maar daar zal ik nu toch wat op moeten verzinnen)

Bijdrager
    Double_UK
    ”Marius1976″

(vroeger noemde ik mij Marius-Atarius, maar daar zal ik nu toch wat op moeten verzinnen)

Marius-AppleDus :P

Bijdrager
    iMakkie

Of Marius’s iBook

Bijdrager
    Uxmal

Die Apple iMac G5 2.1 Ghz – 250GB HD is ook een super apparaat denk ik zo. Heb hem gister ook gekocht en met Xbench een score van ruim 180, da’s niet normaal. :D

Bijdrager
    huinkroese
    ”Marius1976″

(vroeger noemde ik mij Marius-Atarius, maar daar zal ik nu toch wat op moeten verzinnen)

Marius Macintoshius

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.