5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Georgios

Advies gevraagd!

goedemidag alemaal,

ik ben aan het twijfelen met de volgende:
    ik heb een PB 1,67 17″ en sinds kort een 20″ iMac Intel.Nu wil ik mijn PB vervangen maar ik twijfel
    tussen een MacBook en Macbook pro 15″.
    Ik had als eerste de PB 17″ gekocht als desktop vervanger maar angezien dat ik nu de 20″ iMac heb dat is niet nodig meer, nu gaat meer om een “te bij” en mobiliteit.
    Is de prstaties van de Macbook vergelijkbar met mijn oude PB of moet ik toch naar MBP?
    en de verschil tussen 13,3″ en 15″ is niet zo groot .
    Als de MB de zelfde prestaties levert ongeveer is dan ok, maar als ik achteruit ga dan kies ik liever voor de MBP.
    Meningen van harte welkom!!!

Mvg

Georgios

Bijdrager
    roberttt

Als je het geld heb, zou ik voor een mbp gaan. Dit omdat hij beter is en een groter scherm heeft. Ik heb zelf een mbp en iemand uit me klas heeft een mb. En ik vind dat scherm echt te klein, daarnaast heeft de mbp ook een betere grafische kaart.

Qua prestaties in vergelijking met je pb, zijn ze natuurlijk allebij beter.

Bijdrager
    Georgios

Ok dat van het scherm is niet zo erg maar merk je echt verschil van de grafishe kaart met bvb:
    interneten, iPhoto, office of maakt het alleen uit met spelletjes en 3d rendering?

Bijdrager
    vogel

Surfen, iPhoto en Office zijn geen grafisch zware toepassingen. Die kan je nog met een 8 MB kaartje doen. Ik heb gisteren een MB met een MBP vergeleken en ik vond de MBP duidelijk fijner. Geen spiegelende toestanden (als je je MBP met een mat scherm bestelt) en een veel fijner toetsenbord. Het “volt” allemaal veel steviger.
    Ik vind het het extra geld waard, maar dat is puur persoonlijk.

Bijdrager
    MacBeer

Ik denk dat je voor de MacBook moet gaan.

Voor de zwaardere toepassingen gebruik je gewoon je iMac, toch? De MacBook is zeker niet langzamer dan de PowerBook. Hij zal denk ik alleen maar sneller zijn.
    Een MBP is overkill in deze situatie. Die machine zou volgens mij zelfs de iMac kunnen vervangen als het op kracht aan komt, maar dat wil je volgens mij niet.

Ik zou lekker voor de MacBook gaan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.