4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Link

advies gevraag in setup netwerk

ik heb op dit moment een timecapsule als router/timemachine waarop bekabeld een appeltv en draadloos een airport express t.b.v. audio zijn aangesloten.

nu krijg ik deze week een nieuw wifimodem van ziggo en moet daarmee de boel weer opnieuw opzetten.

nu heb ik een probleem dat ik op de eerste etage het 5g netwerk niet kan gebruiken, dus ik zou het netwerk wel wat willen uitbreiden.

om nu extra utp kabels te trekken door het huis zit ik ook weer niet direct op te wachten. nu is mijn vraag wat een goede setup is.

zou ik de ziggo WIFI gaan gebruiken en bijv. de TC via zo’n stopcontact netwerkadapter op de eerste etage aansluiten. Of is het toch beter om de wifi van ziggo in het geheel niet te gebruiken.

ik dacht zelf het volgende: ik zet de TC boven neer, met zo’n stopcontact netwerkverbinding. de TC maak ik dhcp server. Op het modem van ziggo dhcp uitschakelen, wel wifi inschakelen. de TC en het modem beide dezelfde netwerknaam/wachtwoord maar ander kanaal.

zou dat werken? en blijft trouwens “terug naar mijn mac” werken als ik op afstand met mn macbook bij de TC wil? vreten die stopcontactadapters veel stroom trouwens of is dat verwaarloosbaar?

Bijdrager
    websania

Ik heb eveneens een Ziggo modem en daar de grootst mogelijke problemen mee gekregen vwb de wifi (wegvallende internet verbinding en Ziggo ging dat niet oplossen). Dus heb ik een Airport Extreme aangesloten op mijn Ziggo modem en van daaruit verder gegaan.

Het Ziggo-modem heb ik buiten het uitzetten van het wifi-signaal verder ongemoeid gelaten, dus de Airport Extreme is in bridge-modus aangesloten.

Ondanks dat ik ook geen fan ben van kabels trekken, heb ik toch een kabel naar de 1e etage getrokken om daar een Airport Express aan te sluiten voor de wifi op de eerste etage. Hetzelfde heb ik voor de zolder gedaan, dus kabel vanaf beneden naar de zolder, aangezien de betonnen vloeren de signalen toch teveel tegenhielden.

Ik heb ooit zo’n stopcontact netwerk geprobeerd, maar dat werkte niet naar wens. Wifi-versterkes idem-dito. Deze dingen (worden vaak ook best wel warm) werkten ook niet naar wens; teveel snelheidsverlies.

Bovenstaande opzet werkt nog steeds ontzettend naar wens en ik heb beneden nog een extra Airport Expess toegevoegd om muziek naar mijn stereo te kunnen streamen.

Bijdrager
    Link

Ik heb nu de TC in bridge staan. Dit werkt op 2 zaken na:
    1. Ik kan de DNS niet meer wijzigen want de ziggo router biedt die mogelijkheid niet
    2. Ik kan via terug naar mijn Mac de TC van buiten niet meer benaderen.

Heeft iemand de oplossing?

Bijdrager
    Schrijnie

De DNS kun je nu wijzigen in je TC via het Airportconfiguratieprogramma.

Terug naar mijn Mac instellen :
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204618

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.