5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

Advies geluid edit suite

Beste allemaal,

Mijn vraag gaat over het geluidssysteem wat ik in mijn edit suite heb.
    Op dit moment heb ik een Mac Pro, een Behringer XENYX 1622FX tafeltje en 2 x KRK Rokit RP8 monitor speakers.
    De Behringer zijn aangesloten via minijack -> dibox -> XLR.
    De KRK’s zijn aangesloten via jack.

Ik heb ook goede ervaring met het Bose Companion 5 systeem en vroeg me af of dit misschien wat is voor in mijn edit suite.

Kan iemand me hier advies over geven? Huidige situatie laten zoals het is of veranderen?

Bijdrager
    Kenneth B. Done

Het kan altijd beter maar dit klinkt op zich goed. Zolang je maar aktieve monitors hebt met een ‘recht’ frequentiebereik. Veel meer hangt af van wat je precies met je geluid doet.

Bijdrager
    dnhems

De RP8 zijn actieve monitoren.
    Wat doe ik met mijn geluid… sja ik houd me bezig met de post-productie van videoproducties.
    Het is niet zo dat ik echt geluid serieus nabewerk, want daar zijn weer andere studio’s voor.
    Ik zit er meer mee met dat de aansluiting dus gewoon vanuit de standaard minijack out gaat en dan via de DI in de tafel. De Bose heeft usb aansluiting en een bass speaker waar volgens mij ook een geluidskaart in zit.

Bijdrager
    McD44N

Zo’n Bose systeem is meer Hi-Fi. Het kleurt meer, en is daardoor geen goed systeem om geluid te beoordelen. Het zou wel iets ‘lekkerder’ kunnen klinken dan de KRK’s..

Ik zou eerst kiezen voor een andere geluidskaart, zoals van Apogee, Steinberg of M-audio.
    De interne geluidskaart van een MacPro is niet heel geweldig.. het verschil is echt hoorbaar.

De geluidskaarten (interfaces) van genoemde merken hebben vaak een aantal ingangen voor apparaten of microfoons, en je kunt er actieve speakers op aan sluiten. Daarmee wordt de Behringer eigenlijk overbodig, maar dat is niet erg;-)

Bijdrager
    Kenneth B. Done

Ik doe audionabewerking voor tv en film. Mijn setup is optical audio vanuit mijn Mac Pro naar een DacMagic Plus van Cambridge Audio naar een Mackie Onyx 1640 met als afluistering HR824’s, ook weer van Mackie. Kost wel wat..maar ik hoor ALLES. Een goede DAC is al het halve werk. Maar wat ik al eerder zei: het maakt uit hoe je precies omgaat met je geluid en wat je klanten daarvan verwachten. Investeer dus niet in zaken die niemand hoort.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.