5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iPodder

Advies – Externe Raid 1

Hoi allemaal,

Ik heb nu al twee schijven (Maxtor Onetouch II) van 300 Gb verloren met data. Beide keren kon ik de data niet meer redden, erg spijtig dus.

Ik ben me nu al een poosje aan het orienteren welke oplossing ik nu wil. Door iemand werd ik getipt om een externe raid 1 schijf te kopen. hebben jullie hier ervaring mee? Welke schijf heb je dan?

Ik heb de volgende gevonden: iomega Ultramax of WD My Book Pro

Beide zijn 1 TB wat dus voor Raid 1 op 500 GB uitkomt. Ik wil de schijf straks voor Time Machine gebruiken, verder back-ups van muziek, Aperture Vault, software. 500 Gb is behoorlijk veel, mag dus ook wat minder. Alleen heb ik die niet kunnen vinden voor Raid 1.
    Beide zijn Mac-geformateerd. Hebben jullie andere ideeen?? Hoor graag van jullie

Bijdrager
    lowfi

Dit soort schijven komen altijd in raid0. Raid1 kan je niet eens kiezen.

Je kan ook via osx zelf 2 externe harddisken in raid1 laten draaien volgens mij. Heb je ook al eens naar een NAS gekeken?

Bijdrager
    iPodder
    ”lowfi”

Dit soort schijven komen altijd in raid0. Raid1 kan je niet eens kiezen.

De twee schijven die ik noem hebben allebei raid 1 ondersteuning. Kijk maar naar de specs

”lowfi”

Heb je ook al eens naar een NAS gekeken?

Heb je hier een voorbeeld product van? Het moet wel betaalbaar blijven. Max 400 euro ofzo.

Bijdrager
    Barabas2005

Hier hebben ze ook wat Raid oplossingen. Vaak hebben ze ook losse Raid kasten zodat je zelf de drives kunt kiezen.

Bijdrager
    iPodder
    ”Barabas2005″

Hier hebben ze ook wat Raid oplossingen. Vaak hebben ze ook losse Raid kasten zodat je zelf de drives kunt kiezen.

Ze hebben daar 1 externe Raid 1 behuizing. Als je dan nog harde schijven koop, ben je veel duurder uit.

Niemand ervaring met externe Raid 1 ??????

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.