8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    yanmik

Advies externe HDD

Reeds jaren gebruik ik voor opslag aan iMac een Drobo 2nd Gen
    Is aangesloten met firewire naar iMac en staat gedeeld in netwerk.
    Zo kan ik deze ook gebruiken vanop andere computer, iPad/iPhone of films naar Apple TV
    Foto’s en iTunes bibliotheek staan ook op de Drobo en zou ik terug extern plaatsen.
    Deze Drobo maakt wel redelijk wat lawaai met ingebouwde fan en daar wil ik vanaf.
    Is tijd om over te stappen naar iets anders (er komen ook geen updates meer voor deze Drobo)
    Ik dacht aan WD My Book Duo met daarin 2x 3TB WD Red schijven.

Is dit een goede keuze?
    Deze WD wordt aangesloten met USB 3 en lijkt me snel.
    Een echte NAS via netwerk (ethernet) is trager dan USB ?

Ik hoef niet buitenshuis aan bestanden te kunnen, anders zou een WD My Cloud de betere optie zijn?

Wat denken jullie?

Bijdrager
    penseel

Een Nas hoeft niet trager te zijn en meer mogelijkheden, ga voor een Synology of Qnap. Zie; http://www.mobile-harddisk.nl/category/250_226/dataopslag-netwerk-opslag-nas.html

Bijdrager
    yanmik

Of iemand ervaring of mening over de WD My Cloud Mirror 2 ?
    Bestaat sinds kort in Gen 2 met snellere processor.

Snelheid voor openen/bewerken bestanden/muziek/films van de WD My Book Duo aangesloten met USB 3 rechtstreeks op iMac tov My Cloud Mirror 2 aangesloten via gigabit ethernet ?

Bijdrager
    TheBigZ

Eens met penseel. In jouw geval zou ik een Synology DS216 (een van de drie) kiezen, plus twee van de WD Red schijven die je zelf al noemde.

Bijdrager
    yanmik

Iemand die wat kan zeggen over geluid welke zo een Synology maakt ?
    De ventilator in Drobo welke ik nu heb stoort me enorm en ik wou als opvolger liever een model zonder fan.
    Synology heeft ook ventilator.
    Vandaar oorspronkelijke keuze naar WD My Book Duo

Bijdrager
    makasa

Mijn Synology DS214 is erg stil. De harde schijf kan je af en toe horen. Wil je echt geruisloos dan moet je voor SSD’s kiezen.

Bijdrager
    TheBigZ

Voordeel van een NAS is dat je die niet vlakbij je Mac hoeft neer te zetten. Op die manier heb je ook geen last van eventueel ventilatorgeluid.

Als je router bijvoorbeeld in de meterkast staat kun je daar ook je NAS neerzetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.