10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Herr Elektor

advies emac imac powerbook mac mini muziek op locatie

ik ben pas geswtiched (dual 1,8 G5) en ben erg tevreden
    zo tevreden dat ik een tweede mac wil kopen

de G5 gebruik ik voor film en muziek in mijn studio
    de tweede wil ik gebruiken in huis voor internet en page gebruiken en om op locatie met
    emagic logic te werken
    er hangt dan een midikaart aan van 4 kanalen en een firewire motu geluidskaart
    ik wil 16 kanalen audio opnemen om thuis verder af te werken, dus geen belastende plug ins
    ik wil op locatie ook met logic kunnen werken waarbij ik de midi aanstuur en een paar audiokanelen

ik wil rond de 700 euro uitgeven

nu kan ik voor rond de 700 euro een uitgebreide mac mini kopen
    tweedehands vind je ook emac, ibooks en powerbooks
    ik zie nu het spreekwoordelijke bos niet meer

wie kan mij adviseren

is bijvoorbeeld een powerbook g4 500 Mhz voldoende of echt te weinig

Bijdrager
    Sachin

Wel ik zou een Mac mini kopen of nog even wachten tot de nieuwe eMac’s er zijn. Deze zullen ongeveer dezelfde configuratie hebben als een Mac mini maar dan met een ingebouwd scherm.

Bijdrager
    Buzz

Bedoel je met op locatie dat je regelmatig de Mac mee je huis uit zal nemen? Dan zijn de eMac en iMac eigenlijk geen optie, en de mini alleen als je zowel op locatie als thuis al een scherm en toetsenbord en muis hebt staan.
    Dus ga dan voor de snelst mogelijke iBook of PowerBook die je voor je geld kan krijgen.

Met je externe geluidskaart is waarschijnlijk veel megahertzen en vooral veel intern geheugen belangrijker voor je dan de extra features (DVI, audio-in) van de PowerBook boven de iBook.

Bijdrager
    scab

de vraag of je em mee wilt nemen van de ene naar de andere locatie bepaald of je voor een mini of ‘portable’ zou moeten gaan. Ik ken mensen die nu nog steeds al hun audio werkzaamheden op een 12″ iBook G3 700 mhz doen, wat voor hen op het randje is, maar de draagbaarheid van doorslaggevend belang was.

Bijdrager
    Freejax

Ik treed wel op met een ibook G3 700 Mhz.
    Met usb midi 2×2 en usb geluidskaart 2 in 6 uit.
    Vnml. met Ableton Life en soms met logic express, dit gaat allemaal prima mits ik niet teveel met cpu trekkende plugins werk.
    Ik zou voor een 2e hands laptop gaan.

Bijdrager
    kwest

Als je op locatie moet werken, moet je niet twijfelen: PowerBook kopen. Hier http://www.tweedehandsmac.nl/ zijn er een heleboel te vinden voor de prijs die je er wil aan geven. Verwacht echter geen snelheidsmonster zoals je dual G5!

Bijdrager
    Herr Elektor

als ik op pad moet met een extra beeldscherm en toetsenbord is dat geen ramp
    ik werk niet in de trein of zo
    toch begrijp ik dat het natuurlijk veel makkelijker is als ik een powerbook of ibook zou gebruiken

op tweedehandsmac staan binnen mijn budget vooral g4-500 mhz te koop
    ik dacht dat deze wellicht niet goed genoeg zou functioneren
    maar als er mensen met een ibook g3 hub werk ermee kunnen doen zal dat wel oke zijn

misschien even het belastinggeldafwachten en iets meer uitgeven aan een betere powerbook

Bijdrager
    Herr Elektor
    ”Freejax”

Ik treed wel op met een ibook G3 700 Mhz.
    mits ik niet teveel met cpu trekkende plugins werk.
    Ik zou voor een 2e hands laptop gaan.

beste freejax
    kun je iets specifieker zijn
    als je met logic express werkt
    hoevel midisporen lopen dan
    hoeveel audiosporen zijn gebruikelijk
    en bij hoeveel plug ins gaat hij moeilijk doen?

Bijdrager
    DrumKid

Ik ga binnenkort voor het eerst met m’n i-Book G3 het podium op en gebruik Reason.
    Is de interne geluidskaart goed genoeg voor PA-weergave of kan ik er beter een USB-geluidskaart aanhangen?

Bijdrager
    joostovermars

ik heb een tijdje gesleept met G4 en monitoor en toen toch een PB 1,25/512 gekocht. 16 tracks live opnemen met weinig plugins in logic of protools geen enkel probleem. zeer weinig cpu nodig, wel absoluut externe HD en alle automatische taken uit en CPU speed max. dit moet met een 800 MHz ibookje ook wel kunnen denk ik. Emac is te zwaar en onhandig te tillen (glad en rond, mooi maar valt zo uit je handen) Mini moet zonder meer kunnen, maar dan sjouw je ook je scherm mee. na een tijdje erg irritant.

dus advies: 2e hands PB!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.