5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    De Henk

advies dvd/cd brander en printer imac G3

Mijn zusje gebruikt met heel veel plezier mijn oude imacg3 waar osX (10.3.9) perfect op draait.
    Blijft natuurlijk ook een prachtig vormgegeven machine in transparant grijs….
    Ze is nieuw op de mac maar zeer enthousiast.

Nu wil ze heel graag foto’s op een dvd zetten en deze ook mooi kunnen printen dus wil ik
    graag helpen bij de aanschaf van een externe brander en betaalbare printer.

Ik heb al een beetje rondgekeken maar hoor graag jullie ervaringen en aanschaf adviezen ;
    wat werkt snel en goed op deze mac (ook voor niet gevorderden anders hangt ze iedere dag
    aan de lijn…) en is ook redelijk te betalen ?

Alvast veel dank wanneer jullie iets weten en kunnen adviseren !

Bijdrager
    Timon

Bij computerland (www.computerland.nl) heb ik een tijdje geleden de LG Externe DVD±R/RW DL 16X USB2.0 gekocht. Die werkt prima op m’n macje. Gelijk aan gesloten, geen gedoe. Wordt gelijk keurig herkend in Toast. Volgens mij moet ie ook wel werken op een G3.
    http://www.kieskeurig.nl/product/79277BD1AED12E00C12570C9004B2657.htm
    Prijs: 60 euro.

Qua printer zou ik een canon adviseren. Deze is iets duurder in aanschaf dan b.v. een HP, maar de inktcartridges gaan langer mee en zijn goedkoper!

Succes!

Bijdrager
    macpro

De Canon printers kan ik ook adviseren. Hier staat een i865 en die draait prima z’n rondjes.
    Houd bij de brander rekening met de trage USB 1 bus van de iMac.
    Waarschijnlijk heb je meer aan een FireWire brander, als je die ergens kunt vinden.

Bijdrager
    All-Father
    ”pumbaa”

Bij computerland (www.computerland.nl) heb ik een tijdje geleden de LG Externe DVD±R/RW DL 16X USB2.0 gekocht. Die werkt prima op m’n macje. Gelijk aan gesloten, geen gedoe. Wordt gelijk keurig herkend in Toast. Volgens mij moet ie ook wel werken op een G3.
    http://www.kieskeurig.nl/product/79277BD1AED12E00C12570C9004B2657.htm
    Prijs: 60 euro.

Qua printer zou ik een canon adviseren. Deze is iets duurder in aanschaf dan b.v. een HP, maar de inktcartridges gaan langer mee en zijn goedkoper!

Succes!

De imac heeft geen USB 2.0, dus dat zal erg traag gaan, als de imac firewire heeft zou ik voor firewire gaan, tis wel wat duurder maar het wel veel sneller.

Bijdrager
    De Henk

ok dank allemaal. ga op zoek naar fire wire brander en canon printer….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.