2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Advies bij inrichting netwerk & uitbreiding opslag

Ik ben goed aan het rondkijken en vind het lastig een keuze te maken.
    Laat me even kort de situatie schetsen.

Ik heb een klein kantoor waar 2 iMacs via een router een netwerk vormen.
    Beide Macs (500 GB harddisk) hebben ieder hun eigen LaCie (resp. 320 en 500 GB) om via Time Machine een backup te maken. Werkt feitelijk prima.

Gezien de sterke groei van de data (20 GB in 6 maanden) zou ik toe willen naar een situatie waarin beide Macs hun data (tekst, foto, video en muziek) van 1 grote externe schijf halen die zeer frequent een backup van zichzelf maakt, voor het geval er iets vervelends gebeurt.

Daarnaast zou ik er af en toe nog een externe harddisk aan willen kunnen hangen om een tweede backup te maken die ik elders zou willen bewaren (uit veiligheidsoverwegingen ivm brand en/of diefstal).

Iemand een goede suggestie aan wat voor opstelling en/of uitbreiding ik zou kunnen denken?
    Of wat ik zeker niet moet vergeten bij overweging?

Reuze dank voor meedenken!

Bijdrager
    Ward

kijk eens naar de oplossingen van wiebetech! Ik heb een rt5 dus 5 TB aan ruimte in raid draaien. Je hangt de unit aan een Mac en deelt de schijf in het netwerk. Werkt perfect als ‘server’ maar dan zonder het gedoe en kosten van een echte server.
    Beter dan een NAS en geen problemen met lange filenames en vreemde tekens etc.
    En als er een HD bezwijkt druk ik er gewoon een nieuwe in en wordt mijn data weer teruggezet door de raid-software op de rt5.
    Backups maak je dan met retrospect op de lacie die je al hebt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.