18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    McMacChris

Advies bij aanschaffen MBP.

Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe MacBook Pro gaan aanschaffen omdat mijn oude Book het toch wel een beetje begint te begeven. Voordat ik definitief ga bestellen via Apple.nl zou ik graag nog wat advies willen over de dingen waar ik nog aan twijfel of ik minder/geen verstand van heb.

-Het gaat een 13-inch worden, dit vanwege het reisgemak wat van de zomer erg belangrijk is voor een trip naar de VS.
    -Voor thuis wil ik er een extern beeldscherm aan vast koppelen, ik heb dit in het verleden al geprobeerd met een TV (LG 106 cm) maar was hier niet tevreden over. Dit moet een wat groter scherm zijn, misschien 2 kleinere, dit in verband met het pokeren (multi-tablen). Iemand hier tips over??

-Er is keuze tussen een 2.4 GHz en een 2.66GHz, wat is hierin wijsheid? Is het slim om die extra 300,- uit te geven of kan dat betere in andere opties zitten?

-Harde schijf kan ik kiezen uit ATA drive of Solid State, wat is het verschil?

Ik zal voornamelijk deze dingen doen, misschien geeft dit een duidelijker plaatje voor een makkelijkere keuze:

-Pokeren, meerdere tafels tegelijk spelen en software runnen.
    -Veel muziek opslaan en afspelen, verder sync ik veel met mijn andere apparaten zoals mijn iPhone en iPad.
    -Films en tv series opslaan en afspelen.
    -Studie, Office voornamelijk.
    -Skype.

Hopelijk hebben jullie een beetje een beeld wat ik zoek en wellicht wat uitleg zodat ik weet waar ik geld kan besparen of waar ik juist meer geld aan moet uitgeven.

Bij voorbaat alvast dank!

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Processor upgrade is onzinnig, je kunt het geld beter in 8 gig ram steken en een Ssd. Ssd is een harddisk zonder bewegende delen, die ook veel sneller is.

Als wachten een optie is, het schijnt dat bij de eerst volgende upgrade de huidge core 2 duo wordt vervangen.

Bijdrager
    nebilem

Volgens mij is voor hem 8 gb te veel van het goede. Ik zou gewoon voor de 2.4 GHz gaan met een grotere harddisk.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon een grote HD nemen (geen dure kleine SSD, die zeker niet bij Apple bestellen) en de 2.4GHz processor met 4GB geheugen, dat is meer dan goed genoeg voor je.

Bijdrager
    ckafe

Voor een pokeraar speel je wel heel erg op safe!:cool:

Bijdrager
    McMacChris

Dank!

Een 2.4GHz met een 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm zou dus genoeg moeten zijn?

Zijn er verder nog ideeën over een extern beeldscherm?

Bijdrager
    McMacChris
    ckafe op 10 januari 2011

Voor een pokeraar speel je wel heel erg op safe!:cool:

Wat dan? Haha!

Bijdrager
    ckafe

Een Mac kun je ook in the blind kopen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    McMacChris op 10 januari 2011

Zijn er verder nog ideeën over een extern beeldscherm?

Elk scherm zal voldoen, maar let er wel op dat er een DVI-poort opzit, dat werkt een stuk beter dan VGA, vooral sinds mDP. Twee schermen aansluiten doe je overigens met een DualHead2Go.

Bijdrager
    McMacChris

Oke bedankt, als iemand nog concrete schermen of goede aanraders heeft hoor ik het graag!

Bijdrager
    McMacChris

Mijn oog valt nu op een Apple 20 inch cinema display, dit is wel de oude versie. (Aluminium) Zijn daar nog specs waar ik rekening mee moet houden wat mogelijk tegen kan werken als ik hem wil aansluiten op de nieuwe MBP?

Lijkt me op een nieuwe cinema display 27” toch een goede optie? Ik vind 1000e voor dat scherm iets te veel van het goede namelijk.

Bijdrager
    bartvd

ik zou niet eens een pro kopen.. gewoon de witte. meer dan genoeg waar jij t voor gaat gebruiken.

en wbt het scherm.. als je geld over hebt kan je voor apple gaan, anders gewoon een ander merk.. ook vaak erg mooi.
    Dell komt trouwens aardig in de buurt van de apple displays.

Bijdrager
    broodplank
    bartvd op 11 januari 2011

ik zou niet eens een pro kopen.. gewoon de witte. meer dan genoeg waar jij t voor gaat gebruiken.

en wbt het scherm.. als je geld over hebt kan je voor apple gaan, anders gewoon een ander merk.. ook vaak erg mooi.

Dell komt trouwens aardig in de buurt van de apple displays.

Dell komt aardig in de buurt? Grappenmaker. Dell doet het nog beter dan Apple. Ga dell hun professionele lijn maar bekijken.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik zou wel een pro aanraden
    Dan heb je firewire , een verlicht keyboard , infraroodpoort( nodig voor een apple remote) , sd kaart sleuf en die mooi strakke alu afwerking

Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om naar 8GB ram te gaan als het moet
    Bij de witte gaat het maar tot 4GB
    Dus je bent een beetje meer toekomstgericht af met de pro

Voor een extern scherm raad ik je ook Dell aan , prijs/kwaliteit zeer dik in orde

Bijdrager
    Pieterr

Voor tips mbt schermen is er een apart draadje:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/alternatieve-beeldschermen-voor-je-mac-een-overzicht

Hoeveel wil je uitgeven aan je scherm?

Bijdrager
    jebman

En als je nog even kan wachten zou ik de Mac op je vakantie in de vs kopen.
    Basisconfig lijkt mij inderdaad genoeg voor jouw gebruik.

Bijdrager
    MacMartino

Volgens mij staat er overal ‘koop geen MBP als t niet echt nodig is’ er komen spoedig nieuwe aan,
    dan worden de oude goedkoper en de nieuwe weer beter;)

Bijdrager
    McMacChris

Het gaat sws een MBP worden, daar bestaat geen twijfel over.

Vandaag ook van een Apple medewerker gehoord dat er in Juli nieuwe komen, ik hoor dit ‘gerucht’ nu wel erg vaak, misschien toch echt?

Kan iemand trouwens nog uitleggen waarom ik voor wel of geen SSD moet gaan?

En is Dell beter dan Samsung, hoor daar ook veel positieve verhalen over?

Alvast bedankt voor de vele reacties!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.