5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jw54

Advies Backblaze, TransIP, Dropbox

Beste forumleden, graag jullie advies.

Ik heb een aantal externe schijven als backup, maar ik wil graag mijn bestanden ook in de cloud bewaren.

Daarnaast wil ik ook de mogelijkheid hebben, om een bestand waarin correcties plaatsvinden, dat tegelijkertijd dit bestand ook in de cloud wordt aangepast. En als ik op een andere werkplek zit, ditzelfde bestand kan openen en verder bewerken.

Wat is jullie advies en ervaringen? Prijs vind ik het minst interessant. Wat telt is vooral makkelijke gebruikservaring en snelheid.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik heb prima ervaringen met BackBlaze. Let er wel op dat je twee dingen vraagt: cloudservice (om bestanden te kunnen bewerken) en back up. Backblaze is een back up service: als je een bestand kwijt bent kun je dat terug halen. Daarnaast heb je versiebeheer wat handig kan zijn.

Dropbox is een cloudservice bv om bestanden te delen. Bijvoorbeeld met jezelf. Ik zou Dropbox niet als back up gebruiken.

Bijdrager
    Sama

Backblaze lijkt een uitstekende en snelle backup te zijn. Alleen is het slechts per creditcard te kopen.

Moderator
    Night

Naast backup biedt Backblaze echter ook B2 cloud storage. Maar voor het opslaan, wijzigen en het locatie-onafhankelijk zijn van je data lijkt me Dropbox voor jou handiger.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Dropbox. Verreweg de beste qua gebruiksgemak en mogelijkheden. Vergeleken met Google Drive, OneDrive, iCloud, TransIP Stack en NAS

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.