13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    WinterBase

Advies aanschaf nieuwe iMac

Hallo,

Ik loop al geruime tijd met het idee om een Apple desktop te kopen maar zou graag wat advies willen voordat ik overga tot aanschaf. Zouden jullie Ć¼berhaupt op dit moment tot aanschaf over gaan of wachten op een nieuw model?

Ik heb mijn oog in ieder geval laten vallen op het 27-inch 5K model. Het lukt me alleen niet om te kiezen tussen de 3 verschillende varianten die er zijn. De computer wordt gebruikt voor alledaagse taken en daarnaast zo af en toe wat Photoshop. Volstaat een M380 dan of kan ik het best voor de middenweg gaan en een M390 kiezen? Zit er qua geluidproductie van de fans nog verschil tussen de 3 kaarten?

De vorige iMac (2011) die ik had heb ik weg gedaan omdat ik de harde schijf te luid vond. Alsof er een oud model in zat. In hoeverre ‘hoor’ je een Fusion Drive draaien?

Vast bedankt :)

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt rustig kopen er komen voor oktober november echt geen nieuwe iMacs. Deze zijn relatief nieuw.

Ik denk dat als alleen Photoshop je meest intensieve programma is dat je met het instapmodel van de 27″ meer dan voldoende computer hebt.
    Mocht je budget het toelaten dan zou ik zeker voor een fusion drive of flash/SSD opslag gaan.

Bijdrager
    optizien

Hallo, ik heb deze week mijn Mac27′ ontvangen met 512 SSD en
    16 gig werkgeheugen ( later kan ik nog voordeliger 16 gig geheugen bij prikken) ik heb meer dan 25 jaar een windows machine gehad en nu anno 2016 moest het er maar eens van komen…!! Wel zou ik als je met grafische apps werkt gaan voor 4 gig. videogeheugen..!! Mijn eerste ervaringen zijn overweldigend…super machine…ik zou niet wachten op mogelijke verbeteringen…dit is een geweldige machine, een aanrader dus…

Groet Peter

Bijdrager
    computer space

Je kunt inderdaad rustig kopen. Intel ligt ergens te pitten op bountyeiland…. p
    Processorland ligt aardig op zijn gat.

Bijdrager
    Zwollywood

Kijk ook hier eens als je van plan bent iets te kopen:

Bijdrager
    Zwollywood

Bijdrager
    SvS

Idd, even na vanavond afwachten, maar ik denk niet dat er wat over aangekondigd wordt, maar wacht toch even een avondje.

Hier ook 27″ 5k en kan het van harte aanbevelen. Keuzemogelijkheid is zeker niet makkelijk, ben ik met je eens. Over geluid kan ik niet meepraten, want ik koos voor SSD. Stevige investering, maar voor langer termijn heb je hier meer plezier van dan van standaard HD. Maar eigenlijk zijn ze alledrie prima, hedendaags. Persoonlijk zou ik voor middelste kolom kiezen in jouw geval en dan dubben tussen fusion drive en ssd. good luck!

Bijdrager
    WinterBase

Dank voor alle antwoorden. Ik zal sowieso deze week gaan bestellen.

Kan iemand mij nog adviseren m.b.t. de videokaart? In hoeverre is de M390 aan te raden tegenover de M380?

Bijdrager
    WinterBase

Thanks SvS, dat is precies wat ik neig te gaan doen. Wacht sowieso vanavond af maar verwacht daar niks van. Het wordt in ieder geval een SSD, denk dat ik voor 256 ga en de rest op een USB 3.0 schijf dump:)

Bijdrager
    SvS

Hier heb ik het verschil tussen M380 en M390 niet in overweging genomen. Ik weet het dus niet zo goed. Aangezien er verder niemand op in gaat, kun je misschien het beste even in het Engels ernaar googlen, ik herinner me benchmarks met verschillen tussen die twee.

Bijdrager
    WinterBase

Bestelling dinsdag avond geplaatst, het is de M390 versie geworden. Bestelling staat op dit moment nog steeds op ‘artikelen worden verwerkt’ met een geschatte leverdatum van volgende week. Hoop dat de status snel ge-update wordt:-D

Bijdrager
    Shmoo

Machines met aangepaste specs waar 3-5 dagen levertijd op zit worden pas na een bestelling in elkaar gezet. Dus het duurt dan eerst 3 dagen om hem te maken en bij de 4e dag zie je hem dan opgehaald worden in China bij de fabriek en gaat hij op transport richting Europa.

Bijdrager
    WinterBase

Thanks. Status is tot op heden nog niet aangepast, maar goed het was/is dan ook weekend. Hoop dat er vandaag iets wijzigt aan de status:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.