20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    T-sec

Advies aanschaf mediaspeler.

Omdat de nodige topics binnen OMT over dit onderwerp al wat ouder en dus gedateerd zijn, en omdat ik binnen de verschillende recentere topics niet echt mijn antwoord kon vinden, hierbij dus een nieuw topic met een gerichte vraag:

Aangezien ik een mediaspeler wil aanschaffen om films in diversen formaten zoals _TS, AVI, etc. van mijn Time Capsule HDD te spelen zoek ik een betaalbare €100,00 – €200,00 mediaspeler oplossing die bij voorkeur goed en gebruikersvriendelijk samenwerkt met Apple en eventueel ook een volwassen WiFi remote App voor de iPhone kent. Optionele HDD of BR-speler leuk, maar geen pré. Ik wil probleemloos streamen vanaf mijn TC HDD en in de toekomst (ook) vanaf een Synology NAS.

Ik las over de Popcorn Hour modellen, zie veel OMT gebruikers die een Dune of Xtremer mediaspeler hebben en discussies over zeer tevreden gebruikers van Mede8er mediaspelers. Resumerend ben ik door de vele merken en uiteen lopende recenties compleet onzeker wat ik nu best kan aanschaffen.

Misschien dat er doorgewinterde mediaspeler genruikers binnen OMT zijn welke kort hun advies kunnen geven met een waarom.
    Alvast dank voor de genomen tijd en aandacht.

Bijdrager
    1984
    1984 op 22 januari 2012

Alle films op de Mac en met de afstandbediening en de WIFI van de WD kan ik door de films scrollen en besluiten welke ik wil kijken? En worden deze dan via WIFI naar de WD gestreamd? En hoe zit het met SRT ondertitels? Ben met deze materie enigszins onbekend.

Western Digital WD TV Live Hub 1 TB € 156,- [/quote]

http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/western_digital/wd_tv_live_hub_1_tb/949700/

Bijdrager
    Mekkertje

Ik heb een ATV2 met jailbreak, bevalt prima.
    Ik stream er probleemloos mee vanaf mijn MBP en een NAS.

Bijdrager
    Gerd

Gebruik zelf al vele jaren naar tevredenheid een WDTV Live van Western Digital. Heb daar twee 1 Tb hdd’s direct via usb op aangesloten, dat werkt perfect.

Tevens werken de hdd’s die ik aan mijn modem heb aangesloten, die nu tevens als mediaserver fungeert, ook prima. Streamen gaat vloeiend naar de WDTV.

Er is in de app store een WD Remote App beschikbaar die goed werkt.

Check de site maar voor meer info: http://www.wdc.com/en/products/homeentertainment/mediaplayers/

Bijdrager
    computer space
    T-sec op 16 april 2013

Aangezien ik een mediaspeler wil aanschaffen om films in diversen formaten zoals _TS, AVI, etc.

Heb je een beeldbuismonster?
    _TS en AVI zijn over het algemeen bestanden met SD content, geen HD.
    HD in de downloadscene is 99% MKV met ingebouwde ondertitels, dus geen gehannes meer met losse SRT files. Meteen ook het grootste probleem van een Apple TV: geen MKV support. Daarnaast geen DTS decoding en geen 24p output.

Waar ik dus op zou letten:
    – MKV ondersteuning
    – Ondertitels zelf te formateren: grootte/positie/font, bij 1:2.35 cinematic films wil je de ondertitels bijvoorbeeld in de zwarte balk. Beter nog met style-override voor .ASS ondertitels, er zijn steeds vaker films met fanta-font ondertitels. Moet je van houden.
    – 24p output, of nog preciezer: 23.976fps output (framerate van 99,9% van de speelfilms)
    – Ergens in de keten DTS decoding: Kan ook in TV of receiver zitten, maar zo niet, dan wil je een mediaspeler met DTS soft-decoding naar multichannel PCM of analoog. Meeste kwaliteitsdownloads hebben 1536 kbs DTS tracks.

Bijdrager
    computer space
    Bijdrager
    Fingerlicking

Ik heb zelf jaren een WD Live TV HD gehad. Werkt erg goed, opstarten van de files duurde een beetje lang, maar werkt perfect.

Tegenwoordig bezit ik een eminent 7380. Speler voelt een beetje buggy aan, vooral een geek ding, maar streamt van mijn nas als een malle!!

Heb een paar maanden geleden voor mn moedertje een WD TV gekocht, 80 eutjes oid, en die werkt heeeel fijn! Door het menu heen scrollen kan wat sneller, maar de wd is echt top! Regelmatig updates via ethernet, niet via usb.

Vraag is idd wat je wilt afspelen. En ik zou dan ook nooit en te nimmer een ATV aanraden, die moet je jailbraken anders heb je er echt niets aan.

Bijdrager
    macpeto76

Apple tv is juist perfekt voor het streamen van media! En je hebt er al helemaal geen jailbreak voor nodig. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt….

icm de plex app op iphone of ipad is de ATV een top mediaspeler….

Bijdrager
    T-sec

Ik zie ook de WD TV LIVE zonder HDD en met Sigma Designs SMP8670AD.
    Voor mij in principe ook prima i.c.m. mijn TC of NAS en het scheelt geld…

Echter lees ik in de recensies:
    – Geen dvd-menu voor VIDEO_TS,
    – VIDEO_TS mappen worden niet herkend.
    – Geen mogelijkheid ondertitel te kiezen bij VIDEO-TS map.
    – DVD menu’s werken vrijwel niet of incidenteel gedeeltelijk.
    – Kastje wordt erg warm, koelt alleen ondersteboven goed.
    – Start tergend traag op.

Gelden deze nadelen alleen voor deze WD LIVE TV, of heeft de TV LIFE HUB dit ook?

Bijdrager
    eugy

@macpeto76 twee maanden geleden zou ik dezelfde reactie als jou geplaatst hebben. MAAR inmiddels stream ik direct naar de plex client via een dune en atv2 en heb ik een veeeeeeeel betere kwaliteit beeld.

Bijdrager
    TLM

@Mekkertje, eerlijk gezegd dat is “ouwe meuk” en tweedehands ook nog eens str***duur. We weten allemaal hoe dit komt. De TS heeft hier dus niets aan of het moest zijn dat hij/zij geld teveel heeft.

@macpeto76
    , moest je ook nog eens aangeven hoe je dat precies doet dan zou iedereen er wat aan hebben. Nu roep je maar wat, ja ja héél stoer hoor(n)

@eugy
    , heb je het hier over emplexer ? Zelf ook kort geprobeerd maar echt lekker werkte dat toch niet op een Dune Prime.

Bijdrager
    eugy

Macpeto bedoelt dat je via de app van Plex die overigens zeer briljant is qua design en altijd vlekkeloos werkt via airplay je content naar de atv streamt. Ziet er goed uit en werkt vlekkeloos. Ik heb het zo ook jaren gedaan. Twee maanden terug een oude atv2 gejailbreakt en ik had veel betere kwaliteit. Als je niet beter gewend bent dan mis je de nóg betere beeldkwaliteit niet. Ik heb ook een dune en xstreamer en die werken ook goed. Je zou ook een rasberry pi kunnen nemen. Lekker goedkoop en schijnt ookgoed te werken niemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Fingerlicking

VIDEO_TS wordt wel ondersteunt hoor, net als DVD menu’s. Bluray menus echter niet.

Bijdrager
    T-sec

Is de WD min of meer automatisch keuze 1 i.c.m. Apple apparatuur, of moet ik dit toch anders zien?
    Ik stel deze vraag omdat er niemand reageerd met een Xtremer, Popcornhour, Mede8er, etc. Mediaspeler.

Bijdrager
    Fingerlicking

De WD is een topkastje voor weinig geld! Let wel als je wilt streamen van je mac dat je windows bestandsdeling aanzet!!

Qua wifi heb ik geen ervaring, ik hou alles liever bedraad, is altijd sneller!!

Bijdrager
    Steven007

Ik heb een mede8er med600x3d.

Zeer tevreden over dit toestel.
    Speelt zowat alle gebruikelijke formaten af.
    iso, mkv, video_ts, avi.
    met DVD-menu geen probleem.
    Alle gangbare audio-formaten.
    Geen probleem met weergave van ondertitels.
    Ik gebruik deze samen met een Synology Nas. Eenvoudig in te stellen.
    (Mocht u van plan zijn een Synology nas te kopen let wel dat deze geen HFS+ ondersteund, QNAP wel)
    Speelt ook 3D films af!
    Uitgebreid nederlandstalig forum.
    U kunt een mooie videowall (pc software) Maar dit kan ook via 3d party soft voor osx.
    Ik heb ook een AVT3 maar daar kan je zeer weinig mee doen. Geen jailbreak en erg gesloten systeem. Speelt enkel mp4 video via Itunes. Ik vind dit een miskoop. Heb deze nog maar zit terug in de doos sinds mijn mede8er.
    Ik raad u een bekabeld netwerk aan of indien onmogelijk de MED1000X3D (deze heeft de mogelijkheid tot het inbouwen van een harde schijf).

Bijdrager
    TheBigZ
    T-sec op 17 april 2013

Ik stel deze vraag omdat er niemand reageerd met een Xtremer, Popcornhour, Mede8er, etc. Mediaspeler.

De WD is lekker goedkoop, en goed. Als je meer wilt besteden: Popcorn Hour A-400. (Ik heb een voorloper van dit model gehad.)

De Popcorn hour A-400 is aanzienlijk sneller dan de huidige media players en zorgt ervoor dat u bestanden en films zonder schokken of stoten kunt bekijken. De A-400 wordt aangedreven door een Sigma SMP8911 dual-core processor draait op 800 MHz. Het RAM geheugen is met 512 MB DDR2 en 256 MB flash-geheugen optimaal te noemen. De A-400 is de eerste mediaspeler met een eSATA en SD-kaart ondersteuning. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop bij de A-400, zo kunt u makkelijk HDD’s aansluiten met de Quick dock functie.

De Syabas Popcorn Hour A-400 is een van de beste, zo niet de beste mediaspeler die op dit moment te koop is. De bestandscompatibiliteit is uitstekend, netwerkprestaties en beeldkwaliteit zijn dat eveneens. De constructie van de speler zelf is indrukwekkend en kan zich meten met die van luxere audiocomponenten, de passieve koeling zorgt voor een geruisloze werking (mits geen harde schijf is gemonteerd).

Bijdrager
    bitsflew

Gezien je eisen pakket zou ik kiezen voor XBMC of Plex.

Zelf heb ik 3 XBMC (OpenELEC) players in gebruik, 2 Raspberry Pi’s en een Asrock ION330 mini-PC, de content staat op een Synology NAS (via SMB) maar dat had net zo goed een TimeCapsule kunnen zijn, voor de bediening gebruik ik XBMC Remote.

De hierboven vermelde WD TV Live heb ik ook gehad en is een prima player maar minder luxe.

Bijdrager
    T-sec

Bitsflew, bedankt voor je goede duidelijke tip.
    Op dit moment zet ik films van de HDD nog op DVD schijfjes, of op een USB stick.
    Zo kan ik ze via de DAvD speler of onze Samsung Media TV bekijken.
    Alleemaal wat omslachtig dus is eigenlijk een minder luxe WEdiaplayer al prima.

Klopt het overigens dat een Samsung Media TV ook beperkt is qua Mediaspeler?
    Ik kan er wel een aanral formaten video op afspelen maar dat is dacht ik beperkt.
    Ook weet ik niet hoe ik mijn Time Capsule kan vinden met de Samsung TV.
    Volgens mij gaat dit ook niet. Mogelijk alleen via de USB porten van de TC en TV?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

100Mbit

Rest top ding!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.