16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

advies aankoop iPhone battery

Hi,

Graag advies waar een goede iPhone 5/5S battery/accu te koop?

Niet van zo’n leverancier die beweert originele te verkopen, wat niet kan, is bijvoorbaat geen betrouwbaar adres!!!

Vast bedankt.

Bijdrager
    Niels

Voor een originele accu moet je naar een Apple Store of een door Apple erkende serviceprovider: https://locate.apple.com/nl/nl/

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien handig te vermelden wat je woonplaats is;-)

Mijn glazen bol is al een tijdje stuk!!

Bijdrager
    KarelWillem

Niet van zo’n leverancier die beweert originele te verkopen, wat niet kan…

Dus? Je wilt alleen leveranciers weten die ‘niet originele’ accu’s verkopen?

Dan kun je toch gewoon bij de eerste de beste reparateur een accu-tje bestellen?

Bijdrager
    Shmoo

Ifixit.com Ik heb er een tijdje terug een batterij gekocht voor een iPhone 5 en die voldoet perfect. Niet de goedkoopste maar gewoon betaalbaar en een serieus bedrijf.

https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+5+Battery+Replacement/10587

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem

Nog steeds leesproblemen??

hier voor jou de vertaling:

Alle handelaren die beweren originele Apple accu’s te verkopen zijn leugenaars, Apple levert geen accu’s aan derden…!!!

Die dat beweren, KAN DUS NIET.

@Shmoo
    ,

Ik heb in iFixit.com ook wel vertrouwen, maar die zijn gevestigd in zuid Duitsland, de levertijd is me daardoor te lang..

Bijdrager
    macconsultants

Apple zelf levert niet aan derden.
    Maar de fabriek of tussenhandel welke aan Apple levert, levert ook aan andere bedrijven.

Het is dus wel mogelijk om exact dezelfde accu verkrijgen, als die Apple monteert.

Bijdrager
    macconsultants

Apple zelf levert niet aan derden.
    Maar de fabriek of tussenhandel welke aan Apple levert, levert ook aan andere bedrijven.

Het is dus wel mogelijk om exact dezelfde accu verkrijgen, als die Apple monteert.

Bijdrager
    KarelWillem
    JoopJoopJoop op 27 juli 2016

@KarelWillem

Nog steeds leesproblemen??…

Nog steeds schrijfproblemen bedoel je?

Wil je absolute zekerheid van een originele batterij? Ga naar Apple.
    Kies anders gewoon voor een betrouwbaar bedrijf die je garantie geeft op (plaatsing van) de accu.

Overigens is het niet bij voorbaat fout te kiezen voor een alternatief merk.
    Sterker nog: de kans dat die betere batterijen leveren dan Apple is aanwezig.

Als voorbeeld (van de batterij, niet van de winkel):
    https://eshop.macsales.com/search/iphone+5+battery

Bijdrager
    Shmoo

2 a 3 dagen is natuurlijk ook een eeuwigheid ja.. We zijn in Nederland toch ook maar lekker verwend geworden met die volgende in huis mentaliteit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

Ook al schrijfproblemen? zoals je nu vermeld…

@macconsultans,

Apple staat niet toe, staan zeeeeeer hoge boetes op voor die fabrikant, betekent doorgaans einde levering aan Apple en falliisement a.g.v. van de hoge boete, dat een fabrikant voor Apple geproduceerde producten aan derden verkoopt.
    Overigens “is mogelijk dat exact dezelfde” heb ik natuurlijk ook niets aan.

@Nielsdam
    ,

Apple zelf verkoopt geen losse batterijen, alleen met montage en dat was mijn vraag niet.

Bijdrager
    macconsultants

Dat is niet waar, ik koop accu’s in voor reparaties van MacBook’s, iPads en iPhones en kan je verzekeren dat dat originele accu’s zijn.
    Het Apple logo is meestal met een zwart stukje plakband afgedekt.

Bijdrager
    hatolex

JoopJoopJoop, als je nu zo goed weer hoe het zit, waarom vraag je er hier dan om.?:-D

Bijdrager
    iMachia

En er is inmiddels al één (ifixit) besteldag voorbij……:mrgreen:

Bijdrager
    Shmoo

En ik heb zo’n vermoeden dat we hier eerst nog een weekje meningen heen en weer geslingerd krijgen voordat er überhaupt iets ergens gekocht gaat worden.:-x

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.