-
InactiefAnoniem28 december 2018 om 13:45
De goedkoopste macbook pro is een flink betere keuze tegen geringe meerkosten.
Een air is mijn inziens zonde van het geld terwijl je voor een heel klein beetje meer geld flink betere prestaties krijgt.<p class=”cite”>Loyd op 28 december 2018 om 14:24</p>
Gebruik is administratief, film kijken internetten en dergelijke. Geen zware toepassingen.Qua prijsrange:
– 128GB 8GB RAM ( MacBook Air )
– 256GB 8GB RAM ( MacBook Air )– 128GB 8GB RAM ( MacBook Pro )
De MacBook Air (instap) met 128GB is bij Mediamarkt en CoolBlue nu 1250,-
Het tweede model Air met 256GB kost overal meer dan 1500,-
De MacBook Pro (instap) met 128GB is bij Mediamarkt en CoolBlue nu 1299,-
Ik zou het wel weten! Die laatste optie met de ogen dicht. Zet je trost opzij. Je zoekt de beste computer voor je broer, niet wat jij vindt en wat jouw meningen zijn over iets waar je zelf geen ervaring mee hebt. Als ‘overal lezen online’ al een teken is om iets te kopen dan ga je heel snel in de problemen komen.
Ik heb zo’n machine en heb er nog geen dag spijt van gehad. Supersnel – geweldig geluid – perfect beeldscherm – niet te zwaar en qua afwerking van geweldig niveau.
En ….. ?
Wat staat er in dat topic dan, alleen maar aannames en gevoelens. Iemand die iets koopt, het nooit probeert en daarna een bestelling annuleert. Wat is dat dan, feit dat iets niet deugt? Kom nou toch.
Mensen zouden alles dat op OMT gezegd wordt niet zo serieus moeten nemen. Ik bedoel, open eens een willekeurig topic of voorpagina artikel. Als dat het niveau is waar je op mikt – dan zou ik niet meer naar buiten willen.
Als ik mijn serienummer invoer op al die programma’s dan raakt mijn computer geen van allen. Als een programma is wilt dat niet zeggen dat alle machines stuk gaan of het mankement bevatten. Welk voordeel zou Apple hebben om op dit moment nog steeds MBP’s te produceren waar een slechte SSD inzit terwijl ze weten dat die SSD kapot kan gaan. Ik bedoel, ze zullen bij de fabriek toch ook wel de verbeterde versie af hebben gegeven. Als jij nu een MBP koopt zal die waarschijnlijk geproduceerd zijn in de afgelopen 4 a 5 weken. Nou dan heb je heus wel een nieuwe variant van de SSD.
<p class=”cite”>Loyd op 28 december 2018 om 14:25</p>
Trouwens dat was mijn vraag ook niet.Hier ben ik gestopt met mij in te lezen, om je te helpen. Dit soort antwoorden getuigt van een tekort aan ontvankelijkheid. Als we alleen binnen jouw kaders mogen meedenken, bedenk het dan ook gewoon zelf.
Het waren geen asociale reacties, wel een beetje kortaf. Men probeerde je slechts binnen je budget de beste optie voor te leggen. Dat men daarbij ook een MBPro adviseerde (ook mijn voorkeur overigens*), in plaats van een MBAir, is in die optiek alleen maar begrijpelijk.
*) Kwalitatief beter, hoogstwaarschijnlijk hogere restwaarde, minder hoorbaar (ventilator) en zo zijn er nog wel wat voordelen te noemen van een MBP boven een MBA.
InactiefAnoniem29 december 2018 om 10:47En pas op met je korte lontje overmorgen! Volgens mij wordt hier niemand afgezeken, en heb je verschillende meningen en adviezen gekregen. Als iemand een prima suggestie doet en jij roep ‘dat was de vraag niet!’ dan klinkt dat niet heel vriendelijk, je kunt ook gewoon even uitleggen waarom je broer persé geen Pro wil.
Dat heb ik verteld; omdat er teveel problemen met dat type pro is zoals ik hierboven al benoemde.
Er zijn inderdaad een paar goede adviezen gegeven waarvoor ik ook mijn dank heb uitgesproken namens mijn broer.
En het is de laatste jaren kommer en kwel met de Apple laptops dat weet iedereen toch. Ook de reden dat ik zelf voor een iMac ben gegaan laatst.de “oude” air is ook nog nieuw te koop
applestoreprijzen:
1,8Ghz met 256 ssd 8 gb ram = 1.347,91
of met 512 ssd € 1.597,91
zelf zit ik nog wel eens op m’n studenten witte macbook uit 2010, met 8gb ram en sata ssd prima te gebruiken, en tikt nog zo lekker vertrouwd….
dan kun je voor circa 400 weer paar jaartjes vooruit…
<p class=”cite”>Shmoo op 28 december 2018 om 16:54</p>
En ….. ?Wat staat er in dat topic dan, alleen maar aannames en gevoelens. Iemand die iets koopt, het nooit probeert en daarna een bestelling annuleert. Wat is dat dan, feit dat iets niet deugt? Kom nou toch.
Mensen zouden alles dat op OMT gezegd wordt niet zo serieus moeten nemen. Ik bedoel, open eens een willekeurig topic of voorpagina artikel. Als dat het niveau is waar je op mikt – dan zou ik niet meer naar buiten willen.
Als ik mijn serienummer invoer op al die programma’s dan raakt mijn computer geen van allen. Als een programma is wilt dat niet zeggen dat alle machines stuk gaan of het mankement bevatten. Welk voordeel zou Apple hebben om op dit moment nog steeds MBP’s te produceren waar een slechte SSD inzit terwijl ze weten dat die SSD kapot kan gaan. Ik bedoel, ze zullen bij de fabriek toch ook wel de verbeterde versie af hebben gegeven. Als jij nu een MBP koopt zal die waarschijnlijk geproduceerd zijn in de afgelopen 4 a 5 weken. Nou dan heb je heus wel een nieuwe variant van de SSD
Heb je door dat het een topic is van de TS? Ik wilde alleen aangeven waarom hij geen interessse in die Pro heeft.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.