27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Loyd

Advies bij aankoop MacBook Air

Goedendag; mijn broer wil een nieuwe Air kopen en vraagt zich af welke upgrade verstandiger is. 256gb/8gb ram of 128gb/16 gb ram. Hij heeft namelijk budget voor 1 upgrade. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Wat gaat deze broer zijn computer voor gebruiken.

Waarschijnlijk is optie 1 beter omdat er meer opslag inzit. Komt maar heel zelden voor dat iemand 16GB RAM in een Air nodig heeft.

Bijdrager
    Qapla

Hangt ervan af wat hij er mee wil doen. Zelf ben ik voor de 256gb met 8gb ram variant gegaan, daar heb ik tot op heden geen spijt van.

Bijdrager
    Brombeer

Kun je een van de opties later nog opwaarderen? En heeft die broer forumvrees dat hij dat zelf niet vraagt?

Bijdrager
    polansky

De goedkoopste macbook pro is een flink betere keuze tegen geringe meerkosten.
    Een air is mijn inziens zonde van het geld terwijl je voor een heel klein beetje meer geld flink betere prestaties krijgt.

Bijdrager
    Loyd

Gebruik is administratief, film kijken internetten en dergelijke. Geen zware toepassingen.

Bijdrager
    Loyd

De goedkoopste MacBook pro is duurkoop met al die issues die dat prul heeft. Trouwens dat was mijn vraag ook niet.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Loyd op 28 december 2018 om 14:24</p>
    Gebruik is administratief, film kijken internetten en dergelijke. Geen zware toepassingen.

Qua prijsrange:

– 128GB 8GB RAM ( MacBook Air )
    – 256GB 8GB RAM  ( MacBook Air )

– 128GB 8GB RAM ( MacBook Pro )

De MacBook Air (instap) met 128GB is bij Mediamarkt en CoolBlue nu 1250,-

Het tweede model Air met 256GB kost overal meer dan 1500,-

De MacBook Pro (instap) met 128GB is bij Mediamarkt en CoolBlue nu 1299,-

Ik zou het wel weten! Die laatste optie met de ogen dicht. Zet je trost opzij. Je zoekt de beste computer voor je broer, niet wat jij vindt en wat jouw meningen zijn over iets waar je zelf geen ervaring mee hebt. Als ‘overal lezen online’ al een teken is om iets te kopen dan ga je heel snel in de problemen komen.

Ik heb zo’n machine en heb er nog geen dag spijt van gehad. Supersnel – geweldig geluid – perfect beeldscherm – niet te zwaar en qua afwerking van geweldig niveau.

Bijdrager
    GoeieDag

Loyd op 28 december 2018 om 13:25
    Welke upgrade verstandiger is. 256gb/8gb ram of 128gb/16 gb ram?

Keuze 1 (256 GB/8 GB) is absoluut de beste keus!

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    TheBigZ

Loyd op 28 december 2018 om 13:25
    Goedendag; mijn broer wil een nieuwe Air kopen en vraagt zich af welke upgrade verstandiger is. 256gb/8gb ram of 128gb/16 gb ram.

256GB SSD.

Bijdrager
    Shmoo

En ….. ?

Wat staat er in dat topic dan, alleen maar aannames en gevoelens. Iemand die iets koopt, het nooit probeert en daarna een bestelling annuleert. Wat is dat dan, feit dat iets niet deugt? Kom nou toch.

Mensen zouden alles dat op OMT gezegd wordt niet zo serieus moeten nemen. Ik bedoel, open eens een willekeurig topic of voorpagina artikel. Als dat het niveau is waar je op mikt – dan zou ik niet meer naar buiten willen.

Als ik mijn serienummer invoer op al die programma’s dan raakt mijn computer geen van allen. Als een programma is wilt dat niet zeggen dat alle machines stuk gaan of het mankement bevatten. Welk voordeel zou Apple hebben om op dit moment nog steeds MBP’s te produceren waar een slechte SSD inzit terwijl ze weten dat die SSD kapot kan gaan. Ik bedoel, ze zullen bij de fabriek toch ook wel de verbeterde versie af hebben gegeven. Als jij nu een MBP koopt zal die waarschijnlijk geproduceerd zijn in de afgelopen 4 a 5 weken. Nou dan heb je heus wel een nieuwe variant van de SSD.

Bijdrager
    McMeller

<p class=”cite”>Loyd op 28 december 2018 om 14:25</p>
    Trouwens dat was mijn vraag ook niet.

Hier ben ik gestopt met mij in te lezen, om je te helpen. Dit soort antwoorden getuigt van een tekort aan ontvankelijkheid. Als we alleen binnen jouw kaders mogen meedenken, bedenk het dan ook gewoon zelf.

Bijdrager
    Loyd

Mensen hij wil een Air en geen pro; kunnen we daar op verder gaan?

Bijdrager
    TheBigZ

Nou dan heeft hij het antwoord.:smile:

Bijdrager
    Shmoo

Precies…

Bijdrager
    Loyd

Bedankt voor de reacties namens mijn broer. Hij schrok wel van de asociale reacties die er tussen zaten.
    Juist daarom zit ik niet op forums zei hij😁

Moderator
    Night

Het waren geen asociale reacties, wel een beetje kortaf. Men probeerde je slechts binnen je budget de beste optie voor te leggen. Dat men daarbij ook een MBPro adviseerde (ook mijn voorkeur overigens*), in plaats van een MBAir, is in die optiek alleen maar begrijpelijk.

*) Kwalitatief beter, hoogstwaarschijnlijk hogere restwaarde, minder hoorbaar (ventilator) en zo zijn er nog wel wat voordelen te noemen van een MBP boven een MBA.

Bijdrager
    Loyd

Schermcoating issue, ssd issue, keyboard issue. De instap pro dan hè uit 2017 die men hier adviseert. Dat is troep. En dat Shmoo die toevallig heeft kan ik ook niet helpen.

Bijdrager
    GoeieDag

Loyd op 28 december 2018 om 21:44
    Hij schrok wel van de asociale reacties die er tussen zaten.

Welke “asociale reacties”? Ik zie maar één nogal lompe reactie, en die komt van Loyd.

Bijdrager
    Brombeer

Wellicht gaat die forumfobe broer er van uit dat wij hier voor hem klaar zitten als aapjes in een bimbobox. Met dat verschil dat er wel precies het muziekje dat hij wil horen uit moet komen, en dat zonder een kwartje erin te gooien. 🐵

Bijdrager
    Loyd

Tja als jullie er zo over denken; ik zal jullie niet meer lastig vallen en ga wel naar een forum waar onwetenden normaal antwoord krijgen en niet afgezeken worden.

Bijdrager
    McPim

En pas op met je korte lontje overmorgen! Volgens mij wordt hier niemand afgezeken, en heb je verschillende meningen en adviezen gekregen. Als iemand een prima suggestie doet en jij roep ‘dat was de vraag niet!’ dan klinkt dat niet heel vriendelijk, je kunt ook gewoon even uitleggen waarom je broer persé geen Pro wil.

Bijdrager
    Loyd

Dat heb ik verteld; omdat er teveel problemen met dat type pro is zoals ik hierboven al benoemde.

Er zijn inderdaad een paar goede adviezen gegeven waarvoor ik ook mijn dank heb uitgesproken namens mijn broer.
    En het is de laatste jaren kommer en kwel met de Apple laptops dat weet iedereen toch. Ook de reden dat ik zelf voor een iMac ben gegaan laatst.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik beheer een stuk of 10 Apple laptops, maar ben nog geen kommer en kwel tegen gekomen. Heb ik ff pech.

Bijdrager
    MrBelloNLD

de “oude” air is ook nog nieuw te koop

applestoreprijzen:

1,8Ghz met 256 ssd 8 gb ram = 1.347,91

of met 512 ssd € 1.597,91

zelf zit ik nog wel eens op m’n studenten witte macbook uit 2010, met 8gb ram en sata ssd prima te gebruiken, en tikt nog zo lekker vertrouwd….

dan kun je voor circa 400 weer paar jaartjes vooruit…

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Shmoo op 28 december 2018 om 16:54</p>
    En ….. ?

Wat staat er in dat topic dan, alleen maar aannames en gevoelens. Iemand die iets koopt, het nooit probeert en daarna een bestelling annuleert. Wat is dat dan, feit dat iets niet deugt? Kom nou toch.

Mensen zouden alles dat op OMT gezegd wordt niet zo serieus moeten nemen. Ik bedoel, open eens een willekeurig topic of voorpagina artikel. Als dat het niveau is waar je op mikt – dan zou ik niet meer naar buiten willen.

Als ik mijn serienummer invoer op al die programma’s dan raakt mijn computer geen van allen. Als een programma is wilt dat niet zeggen dat alle machines stuk gaan of het mankement bevatten. Welk voordeel zou Apple hebben om op dit moment nog steeds MBP’s te produceren waar een slechte SSD inzit terwijl ze weten dat die SSD kapot kan gaan. Ik bedoel, ze zullen bij de fabriek toch ook wel de verbeterde versie af hebben gegeven. Als jij nu een MBP koopt zal die waarschijnlijk geproduceerd zijn in de afgelopen 4 a 5 weken. Nou dan heb je heus wel een nieuwe variant van de SSD

Heb je door dat het een topic is van de TS? Ik wilde alleen aangeven waarom hij geen interessse in die Pro heeft.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.