16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Sybe Bokma

Advertenties op MacBook Pro

Hallo,

Sinds kort heb ik last van advertenties die op verschillende sites in beeld blijven komen. Ik heb wel een AdBlocker die dit tegen zou moeten houden maar dit gebeurt niet. Hieronder is een foto te vinden van het probleem. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

/uploads/community/d73f6f14ed67f7736035941151d2a7b09c4ea469_80814.png

Bijdrager
    Nielsvr

Een of ander vage extensie geinstalleerd in Chome? Controleer die extensie lijst eens.

Bijdrager
    Sybe Bokma

Er is niet bijzonders geïnstalleerd

Bijdrager
    Sybe Bokma

Bij safari heb ik trouwens precies het zelfde probleem!

Inactief
    Anoniem

Dan heb je waarschijnlijk last van een trojan. De laatste tijd een vaag programma gedownload?

Bijdrager
    Jasperduck78
    Sybe op 14 april 2014

Hallo,

Sinds kort heb ik last van advertenties die op verschillende sites in beeld blijven komen. Ik heb wel een AdBlocker die dit tegen zou moeten houden maar dit gebeurt niet. Hieronder is een foto te vinden van het probleem. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Ik heb je plaatje eventjes toegevoegd @Sybe-Bokma.
    Van dit soort dingen heb ik geen last, wel houdt Adblock in Safari niet alle advertenties tegen in bijvoorbeeld YouTube, Chrome doet dit een stuk beter. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Bijdrager
    Sybe Bokma

@Zakske: Ik kan mij niet herinneren dat ik iets vaags heb gedownload maar als ik daadwerkelijk een trojan heb, hoe moet ik dit verwijderen?

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zou een Trojan werkelijk wachten tot Safari, Chrome of elke andere browser geopend is en dan de advertenties tonen dit is kinderspel. Als er een Trojan op zijn computer stond dan gingen ze wel achter belangrijkere informatie aan dan wat advertentietjes in de browser tonen daar waar ze niet horen te staan.

Het is gewoon een Extensie maar eentje die ‘verborgen’ zal zijn zodat je hem minder eenvoudig kunt verwijderen omdat je hem niet ziet.
    Schakel de Extensies maar eens uit (allemaal) dan zijn de reclames weg. Google Documenten Extensie 0.5 <– Dat ziet er voor mij al uit als potentieel gevaar. Een Extensie gemaakt door Google die 0.5 als versienummer heeft?
    Kijk eens naar de versienummers van die andere Extensies lijkt me betrouwbaarder.

Bijdrager
    Rickje

Heb dit 2 weken geleden ook gezien. Vond plaats in elke browser, maar niet buiten de browsers. Ging niet om een extensie, maar was een of andere gekke (trojan achtige) plugin die ergens in Macintosh HD, Library, Internet plugins ofzo zat.

Bijdrager
    Sybe Bokma

@Schmoo: Het was inderdaad de google documenten extensie! heel erg bedankt.

Bijdrager
    Sybe Bokma

@ Schmoo: oke ik neem het terug! het was allemaal tijdelijk verholpen en nu is alles ineens weer terug

Bijdrager
    Shmoo

Het kan idd. die Extensie zijn maar dat wilt niet zeggen dat wanneer je deze uitschakelt dat het probleem dan voorbij is, of mogelijk nog erger je hebt de Extensie alweer gewist omdat deze niet voldeed maar de reclame rommel is achtergebleven.

Kijk eens naar Rickje zijn reactie.
    Ga eens kijken naar: HD Macintosh > Bibliotheek > Internet Plugins > [ hier ] <– daar staat dan vaak een extensie of iets dat door bijv. die Google Documenten extensie daar is geplaatst.

Het lijkt dan net alsof die Google documenten extensie goed werkt en doet wat het moet doen maar op de achtergrond verzorgt deze gewoon voor problemen zonder dat jij het ziet.
    Want zeg nu eerlijk, als jij geld wilt verdienen doordat mensen op je reclames drukken dan is toch je eerste gedachte dat je zorgt dat je reclames niet door AdBlock geblokkeerd worden en de tweede gedachte zal zijn zorgen dat de gebruiker de advertenties niet eenvoudig kan verwijderen.

Dit is echt geen Trojan of wat dan ook, mensen die Trojans kunnen maken zouden zich schamen voor dit soort kinderspel want dat is het. Het is bijna te triest voor woorden als je op die manier geld zou willen verdienen.

Bijdrager
    Sybe Bokma

@Rickje: Ik heb hier een foto toegevoegd van de Internet Plugins map. Welke moet ik weggooien?

Inactief
    Anoniem
    Shmoo op 14 april 2014

Dit is echt geen Trojan of wat dan ook, mensen die Trojans kunnen maken zouden zich schamen voor dit soort kinderspel want dat is het.

Ad-injecting trojan targets Mac users on Safari, Firefox, and Chrome

Bron: Ars Technica

Grappig dat je zo zeker van je zaak bent, want er dwalen wel degelijk reclame-Trojans voor de Mac rond. En om eerlijk te zijn heb ik meer vertrouwen in Ars Technica dan in iemand die hier maar wat roept.

Bijdrager
    Shmoo

Succes!

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb je lijstje vergeleken met mijn folder: ik zou beginnen de DIVxBrowser en OVShelper plugins even naar de desktop verplaatsen en kijken of je probleem dan is opgelost.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.