20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    goow72

ADVC mini van grassvalley problemen

Hallo,

Ik heb de ADVC mini van grassvalley aangeschaft om analoge beelden om te kunnen zetten naar digitaal.
    Nu heb ik via de scart mijn videorecorder aangesloten en de beelden proberen binnen te halen. Maar wat ik zie is streperig beeld, niet goed dus.
    Ik weet nu met geen mogelijkheid dit goed te krijgen. Ik werk met een imac, dus ik heb dit apparaat ook speciaal gekocht omdat het voor de mac ontworpen is. Maar tot zover kan ik er niks mee, dus hoop dat iemand er ervaring mee heeft en me meer kan helpen. Ik heb ook wat beelden proberen binnen te halen, maar ik kan ze vervolgens niet vinden.

Help:-)

Bijdrager
    janbertwedman

Ik heb de ADVC 110,zelfde idee dus en het werkt perfect.
    Wat versta je onder steperig beeld?

Bijdrager
    goow72

De 110 heb ik ook naar gekeken, maar voor mac zou de ADVC mini goed zijn.

Ik heb overigens een capture programma (software CD rom) er bij gekregen. Het programma heet ADVC capture.
    Wat ik bedoel met streperig, b.v. boven al vervormd in de hoeken ( het hele venster / kader wat ik van recorder binnen haal).
    Streperig kan ik laten zien met een foto van het beeldscherm. Kan ik die gewoon knippen en plakken hier? Dan maak ik een screenshot.
    -> Schermafbeelding 2013-10-05 om 14.08.34.png

Ik heb ook gehad dat ik gewoon alleen zwart wit beeld krijg of dat het geluid niet synchroon loopt.
    En het programma is gloednieuwe, komt net uit de verpakking.

Bijdrager
    goow72

Bijdrager
    TheBigZ
    goow72 op 05 oktober 2013

Maar wat ik zie is streperig beeld, niet goed dus.

Was je flink de camera (van links naar rechts of vv) aan het bewegen toen je deze opname maakte?

Bijdrager
    goow72

nee..heel rustig…en de videoband vertoont deze strepen ook niet…..die beelden zijn goed (alleen analoog)

Bijdrager
    goow72

En het geluid loopt ook niet altijd synchroon… de videoband loopt gewoon goed qua geluid en beeld (geen strepen).
    Is er nog een optie om op de mac een eigen capture programma te installeren en het op die manier te proberen? Kan dit via final cut pro?

Een ander probleem is dat ik de beelden die ik opneem niet meer terug kan vinden. Je kunt ze alleen maar opnemen in itunes of imovie. Dus ik kies voor itunes..maar daar zie ik ze niet.

Het stomme is dat er ook geen help menu is in het programma of de software. En de handleiding is ook summier.
    En nu ik meer aan het zoeken ben, zie ik dat er weinig mensen ervaring hebben met de ADVC mini…..hoop dat ik geen kat in de zak heb gekocht…want het is wel een prijzig apparaat;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Er worden nog wat alternatieven genoemd in dit topic:

Kan de beeldkwaliteit van analoge video's worden verhoogd?

Bijdrager
    goow72

Ok, bedankt…heb het even gelezen. Alleen kan ik er nu nog niet veel mee. Het apparaat van mij werkt niet naar behoren. En ik vind het gek dat er niet meer gebruikers op te sporen zijn hier in Nederland…of zelfs daarbuiten. Ik dacht dat het een goed apparaat was, ook omdat je er toch wel wat voor neer moet leggen.
    Ik hoop nog op meer reacties…

Bijdrager
    Verwijder

Als je je ADVCmini bij een (web)winkel hebt gekocht dan zou ik daar eens vragen en/of klagen. Je hebt dan recht op een goed werkend product.

ADVC 110,zelfde idee dus

Niet helemaal, ik kan de ADVCmini niet meer vinden bij Grass Valley (geeft te denken) maar hij heeft USB i.p.v. Firewire. Het kan toeval zijn maar hij lijkt sprekend op de TERRATEC Grabster AV 350 MX. Ik heb het idee dat hij niet echt familie is van de ADVC 110, meer een stiefbroertje.

Bijdrager
    goow72

Willemien, ik ga ook contact met de webwinkel (Belgie) zoeken en vragen wat het probleem kan zijn. Al ben ik bang dat ze me vertellen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het product. Of zeggen dat het niet op de juiste manier gebruik.
    Maar goed, dit zie ik dan wel:-) ik baal er wel erg van in ieder geval. En ja, hij lijkt zeer sprekend op de grabster. Moet niet gekker worden;-)
    Ik dacht slim te zijn en voor grassvalley te gaan in combinatie met n apparaat dat apple compatible zou zijn……:-(

Bijdrager
    goow72

Ik heb contact gehad met de winkel waar ik hem heb gekocht, ik heb alle opties doorlopen en ze denken dat het een fabrieksfout kan zijn. Ik wacht af tot ik een nieuw exemplaar heb ontvangen. Op hoop van zegen:-)
    De webwinkel was erg toegankelijk en deed niet moeilijk, fijn!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is toch gewoon een relatief normaal fenomeen? Interlacing o.i.d.?

Een beeldlijnen-probleem dus, wat je kan krijgen als je analoog materiaal digitaal gaat binnenhalen?

Bijdrager
    goow72

ik heb het apparaat juist gekocht om betere kwaliteit te krijgen. Ik nam normaal vanuit een videorecorder de banden op via de DVD recorder….en dat op DVD gebrand. Maar ik was niet tevreden over de kwaliteit. Nu heb ik een zelfde videoband via deze converter gebruikt…maar de beelden waren totaal vervormd….
    Hoe zou je dat op moeten lossen? De leverancier wist het ook niet….
    En ik ben te zeer een leek…dus als iemand het me simpel uit kan leggen…dan ben ik helemaal blij:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Vaak zit er een correctiemogelijkheid in de bijgeleverde software (?)

Bijdrager
    goow72

ja, en dat zat er niet bij….je kon niet veel instellen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    TheBigZ
    goow72 op 09 oktober 2013

ik heb het apparaat juist gekocht om betere kwaliteit te krijgen. Ik nam normaal vanuit een videorecorder de banden op via de DVD recorder….en dat op DVD gebrand. Maar ik was niet tevreden over de kwaliteit.

Bekijk je de beelden nu misschien op een 47″ TV?

Echt veel beter dan die DVD opname gaat het niet worden, hoeveel je er ook nog aan sleutelt…

Bijdrager
    goow72

Ok bedankt voor de antwoorden…ik wacht nog even af of het nieuwe apparaat dat ik ga ontvangen ook van dezelfde kwaliteit is. Maar de beelden kwamen al vervormd binnen, niet alleen het deinterlace probleem. Ik zal de quicktime software eens goed bekijken, klinkt interessant.
    Ik kijk de beelden inderdaad terug op een 47 inch T.V. en natuurlijk kun je dan niet verwachten dat de beeldkwaliteit zo goed is. Maar de kleine blokjes in beeld zijn storend. Dus ik ga voor perfectie, voor zover je dat kunt verwachten bij videobanden natuurlijk:-)
    Overigens heb ik de binnengehaalde beelden nog in fcpx geladen, maar daar kon ik er ook niets meer van maken omdat ze vervormd waren.

Bijdrager
    goow72

Ik heb inmiddels (na een aantal weken) een nieuw apparaat gekregen. Maar ik moet tot de conclusie komen dat de ADVCmini niet werkt op mijn Imac!!!
    Wie weet er een goed werkend alternatief om analoog naar digitaal te converteren?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.