11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    erol70

adsl/mxsteam op MacOS X ??? – Internet instellingen op MacOS X

sinds kort heb ik mac os X (final) geā€¢nstalleerd. Met Classic, systeem versie 9.2.2 maak ik via tunnel builder connectie voor het internetten met mxstream, het gaat perfekt zonder problemen. Nu wil ik dit ook doen met MacOSX. Het lukt niet echt. Ik had ooit gelezen in MacFAN dat dit veel makkelijker was in MacOSX. Ik heb zelfs de software geā€¢nstalleerd wat er toen bij zat op de MacFAN cd. Het wil niet echt lukken. Zijn er mensen waar dit wel lukt. Kan iemand mij hierbij helpen, aanwijzingen geven hoe het me wel kan lukken???????????
    Al vast bedankt.[B]

Bijdrager
    DrJerph

Nou, je hebt 2 mogelijkheden:
    1. …is de makkelijkste: er is een applicatie voor OSX dat heet 'PPTP-GUI', wat in feite hetzelfde doet als 'TunnelBuilder'. Het is te downloaden van Versiontracker: http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=8960&db=mac
    2. Kan alleen als je een ADSL-modem met ethernet verbinding hebt (meestal bij de duurdere variant van ADSL). Hierbij upgrade je de firmaware van de modem waardoor je geen tunnelbuilder applicastie meer nodig hebt. Meer informatie hierover is te vinden op: http://homepage.mac.com/mxstream_airport/apdirektosx.html

Ik hoop dat dit helpt:)

Bijdrager
    kamer2

Met PPTP-GUI is het mij nooit gelukt. Uiteindelijk toch maar aan het modem gaan Ā knutselen (met hartkloppingen en angstzweet). Dat lukte pefect via: http://www.sateh.com/hacks/alcatel.php
    Succes! Ik ben benieuwd…

Anoniem

:angry:
    ik heb het bestand pptp.gui voor mac os x gedowload zodat k ook met mac os x kon internetten,maar ik kan het bestand niet gebruiken of openen,nu heb ik het pakket voor mac os x volgens mij voor niks gekocht :angry::angry:
    kan iemand mij helpen AUB (NOODKREET)
    [email]metal_gear_chester@hotmail.com[/email] ???

Bijdrager
    Paul Sondervan

Jack, je moet na het opstarten van het installatieprogramma op het hangslot klikken. Er wordt dan om een administrator wachtwoord gevraagd. Na het invoeren van dat wachtwoord,  kun je de installatie wel uitvoeren.
    Suc6.

Anoniem

ik heb het bestand pptp.gui nog een keer gedowload,en geprobeert te openen door er dubbel op te klikken,dan komt er het programma 'schijfkopie' naar voren waarmee ik het bestand
    mee zou kunnen openen en instaleren en dat lukt ook,maar direkt nadat dat programma klaar is,verschijnt er een scherm
    waarin staan "the disc you inserted contains volumes that mac os x can't read." dan heb ik drie opties (continue,intialize,eject)
    ik heb alle 3 de opties al geprobeerd maar niks werkt en ik kan ook nergen op een hangslot klikken,wat moet ik doen???:(

Bijdrager
    Paul Sondervan

Dit is de site van de maker van PPTP-Gui.
    http://pptp.monitzer.com
    Daar kan je in ider geval de meest recente versie downloaden. Mocht het niet werken, dan kan je hem een mailtje sturen. Ik heb in het verleden ook wel eens een probleem met PPTP-Gui gehad en hij heeft mij toen erg snel geholpen.  :D
    Suc6

Bijdrager
    zulu

hoi,

lukt het wel om na het downloaden het met Stuffit Expander uit te pakken en daarna met Disk Copy te mounten?
    Want ik denk dat daar het probleem zit, je hoeft pptp-gui niet echt te installeren via een installer. Je kopieert vanuit de mounted-disk naar een plaats op je harde schijf en dubbelklikt vanuit daar om op te starten.

zulu

Anoniem

??? waar kan ik mac os 10.1 dowloaden?
    ik heb het overal al gezocht,maar kan het nergens vinden

Bijdrager
    Igor

Je kunt hotline en carracho proberen. Ik ben ook iemand die graag alles "gratis" download, maar bij macosX is het toch anders….

Ik vind dat iedereen macosX gewoon moet kopen en niet moet zeuren over dat geld want wat je ervoor terug krijgt is echt geweldig!  :)

Succes..

Igor

Bijdrager
    simon

:)  :)  :)  Ik heb ook ADSL op mijn ibook en het draait als een tierelier ik heb het volgende gedaan ik heb de pptp uitgezet en de dhcp aan de software er vanaf geknikkert, een strait point to point ( dus 1 op 1 ) utp kabeltje naar mijn poort van mijn interne modem geprikt bij de modem instellingen ingesteld nooit verbinding maken, username en password ingevult en klaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.