22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

ADSL_USB20_OS10-2.sit Verhelpt dit mijn probleem?

Hallo allemaal,

Zojuist kwam ik op de site van kpnadsl de volgende download tegen:
    ADSL_USB20_OS10-2.sit

Momenteel kan ik wel inbellen met mijn adsl usb modem, maar pas na een bepaalde periode nadat mijn iMac (17″ flatscreen met os 10.2.3) is opgestart. Ik kan dus niet gelijk na het opstarten online…

Gaat deze update mijn probleem oplossen? Ik vraag het eerst omdat ik (lichtelijk overdreven wellicht) hemel en aarde heb moeten bewegen om het werkend te krijgen zoals het nu is…

Groeten,

Jaco

Bijdrager
    Joost

Ik vraag het me af. Het lijkt er op dat deze updat voor USB 2 is en laten we dat op de mac nou net niet hebben!

Overigns vind ik het geheel vreemd. Ik heb adsl aangelsoten bij een ontwerpbureau en moet zeggen dat de hardware kant aanmerkelijk meer tijd vroeg (ISDN) dan de software kant. Dat was echt in een paar minuten gebeurd en loopt als een trein. Ik heb het nagevraagd maar problemen na opstarten zijn onbekend. Ik denk dat er iets niet helemaal lekker staat ingesteld op of de mac (wat ik overigens niet verwacht) of op het modem (wat, gezien de installatieprocedure, waarschijnlijker is).

Ik hoop dat je er uit komt, maar een update lijkt mij onnodig aangezien het volgens mij niets oplost!

Bijdrager
    Gijs

Misschien helpt deze update ?

Bijdrager
    frankdjong

De driver op de KPN-site is de driver voor OS 10.2. Ik vraag me af welke driver je dan nu eigenlijk gebruikt?? Na opstarten moet je wachten tot beide lampjes continu groen branden, daarna zou die het moeten doen.

Bijdrager
    jkazius

Dat is het nou juist… Het duurt even voordat de lampjes groen worden en na het opstarten krijg ik vanuit internet verbinding de melding dat het geselecteerde communicatie apparaat niet bestaat (?)

Bij os 9 hoefde ik dus nooit te wachten tot de lampjes groen werden. MSN Messenger stond in mijn opstartbestanden en de verbinding werd dus gelijk na het opstarten gemaakt. Ik gebruik nu dus overigens wel de oude driver (10.1). Maar ook toen ik nog 10.1 draaide gaf het de eerder genoemde “problemen”

Bijdrager
    frankdjong

Raar hoor, al heel wat foutmeldingen gezien maar die nog niet.
    Zou zeggen, probeer de driver voor 10.2 die op de xs4all site staat, eens, de driver voor 10.1 hoort het onder 10.2 niet te doen.
    Bij mij duurt het ong. 1 min. voordat beide lampjes groen branden.

Bijdrager
    jkazius

De driver van de kpn site gedownload… Zelfde verhaal… “Het geselecteerde communicatie apparaat bestaat niet”. Deze melding verschijnt direct na het opstarten. een seconde of 30 daarna kan ik gewoon verbinding maken. (?)

Kan je mij vertellen waar de driver te vinden is op de xs4all site? Volgens mij moet ik daar een wachtwoord voor hebben. Of zit ik verkeerd te zoeken?

Groeten,

Bijdrager
    Zout

misschien kan je je USB modem nog omruilen voor een Ethernet exemplaar, liefst een ADSL Router

Bijdrager
    frankdjong

Driver staat inderdaad niet meer op de xs4all-site. Ze verwijzen nu naar de KPN-site. Zal dus wel dezelfde driver zijn.
    Je kunt ook contact met de helpdesk van Speedtouch opnemen.
    http://www.speedtouch.com

Maar ja hij doet het in ieder geval:)

Bijdrager
    jkazius

Ja… In ieder geval doet ie het.

MAAR IK KAN HET NIET UITSTAAN DAT HET OP OSX MINDER GOED WERKT DAN OP OS9!!!

:lol:

Bijdrager
    Lrnsz
    ”jkazius”

MAAR IK KAN HET NIET UITSTAAN DAT HET OP OSX MINDER GOED WERKT DAN OP OS9!!!

:lol:

Helemaal mee eens. Ook na de update naar de laatste versie 2.0.1.11 (die de updater 2.01 van http://www.speedtouchdsl.com installeert — heeft m.i. niets te maken met USB 2 zoals Joost denkt), gebeurt het mij nog geregeld dat ik geen verbinding krijg. Met name als de mac vanuit sluimerstand tot leven komt (ik zet ‘m nooit uit) en ik niet eerst verbinding leg. Herstarten is dan de enige remedie. Als je het eenmaal weet dan valt er best mee te leven, maar het hoort natuurlijk niet.

De aanhoudende discussies in steeds weer nieuwe threads op zowat alle fora zijn voldoende reden voor een grondig onderzoek, zou je denken. Zelf heb ik helaas geen benul van de unix-taal om bijv. mijn Console.log te begrijpen. Na elke herstart is daarin de eerste mededeling, zoals vanochtend:

Feb 6 10:15:30 localhost /Applications/AlcatelSpeedTouch/Diagnostics.app/Contents/MacOS/Diagnostics: *** Warning: Line option kATSLineIsDisplayOnly has been deprecated. ***

SNAPT IEMAND DIT? Ik zie dat er iets aan de hand met AlcatelSpeedTouch, maar wat???

Bijdrager
    frankdjong

Nog iets voor Jaco [Unix gaat mij ook boven de pet]. Misschien heeft dit iets met die foutmelding te maken: “Ga naar Syst.voorkeuren- klik op netwerk-klik het TOON pop-up menu en kies Actieve netwerkpoorten–
    Sleep Alc.speedtouch usb naar de bovenste plaats en klik de vinkjes bij int.modem en ing.ethernet weg [Speedtouch natuurlijk wel aanvinken].–
    Klik op Pas nu toe. Hoop dat het helpt.
    Het modem heeft natuurlijk wel zijn eigenaardigheden- ik maak altijd gelijk verbinding na het uit sluimerstand halen- maar bij mij functioneert ie toch redelijk. Verder was ie natuurlijk goedkoop en klein en visueel niet onaantrekkelijk!!

Bijdrager
    Lrnsz
    ”frankd’jong”

Misschien heeft dit iets met die foutmelding te maken: “Ga naar Syst.voorkeuren- klik op netwerk-klik het TOON pop-up menu en kies Actieve netwerkpoorten–
    Sleep Alc.speedtouch usb naar de bovenste plaats en klik de vinkjes bij int.modem en ing.ethernet weg [Speedtouch natuurlijk wel aanvinken].–
    Klik op Pas nu toe. Hoop dat het helpt.

Helaas, niet afdoende. Hoewel??
    Al in november heb ik deze (en andere) aanwijzigen gevolgd uit dit AppleCare doc. Eerst dacht ik dat het hielp (zie ook deze draad). Maar zoals ik al schreef is het probleem niet opgelost.
    Of weer terug gekeerd? Voor de zekerheid heb ik nog eens even gekeken, en tot mijn stomme verbazing zie ik dat het Alcatel modem weer op de tweede plaats staat.
    Vreemde zaak. Morgen check ik of het wat uitmaakt nu ik dit hersteld heb (de ander modems waren nog wel uitgevinkt!).

Bijdrager
    Lrnsz

Vervolg op mijn vorige bericht:
    Probleem niet opgelost. Als ik langer dan een paar minuten wacht na ontwaken, lukt het niet meer verbinding te krijgen. herstarten is dan de enige oplossing.
    Ik heb maar een mailtje gestuurd naar de Speedtouch helpdesk…

Terug naar de vraag over mijn Console.log:
    anybody out there met Unix-kennis??

Bijdrager
    Josh

Ook ik had er in MacOSX.nl al over geschreven dat na de sluimerstand de ADSL-lijn niet meer “gepakt” wordt. Je denkt steeds dat het aan jezelf ligt, het knaagt aan je zelfvertrouwen en eindeloos herhaal je de instellingen in het Netwerk. Maar die zijn toch goed? In de Poortconfiguraties ALCATEL bovenaan zetten was mij reeds bekend. Maar het blijft haperen. Korte pauses nog niet, lange wel. DUS DAN MAAR WEDEROM EEN HERSTART, zoals de anderen ook gedaan hebben. Tragisch dat zo iets eenvoudigs niet behoorlijk functioneert! En ergerniswekkend. Het moet een softwarelack zijn. Ook heb ik wel eens de idee dat de Centrale Computer van KPN een niet-actieve lijn zou kunnen wegdrukken???:(

Bijdrager
    Lrnsz
    ”Lrnsz”

Ik heb maar een mailtje gestuurd naar de Speedtouch helpdesk…

En het antwoord luidt:
    We have tested the current driver 2.0 upgrader on Mac OS 10.2.3 and found
    it working.
    Recommendable steps to take:
    Download the 10.2.3 upgrade.
    Disconnect the modem from the Mac.
    Deinstall all the SpeedTouch software first.
    Install the 10.2.3 Mac OS upgrade.
    Install the modem in the same way you did as on 10.2.2.
    Now do a cold boot with the modem connected to the Mac.

Ik heb het nog niet geprobeerd, vooral omdat ik 10.2.3 allang heb, en het weer een hoop werk is.
    Bovendien:wat is een “cold boot”???
    Wel een erg snelle helpdesk overigens (binnen 48 uur reactie), complimenten!

Bijdrager
    frankdjong

Grappig, ik kreeg precies hetzelfde antwoord op een andere vraag.
    Geen wonder dat je zo snel reactie krijgt! Alles vlg. hun instructies gedaan maar maakt geen verschil. Direct met internet verbinden blijft het devies.
    “Cold boot” is vlg. mij herstart, maar zeker weten doe ik het ook niet.

Bijdrager
    frankdjong

Vandaag ivm upgrade naar 10.2.4 toch maar even uitgezocht wat een
    “cold boot” is.
    Gevonden: Zet de computer uit en haal voor min. 10 sec. de stekker uit het stopcontact, start de comp. daarna weer op. :o
    Na de upgrade dus driver “met” cold boot opnieuw geinstalleerd.
    Lijkt allemaal goed te werken.

Bijdrager
    jkazius

Oke, dan ga ik dat vanavond ook maar ens proberen. Maareh… waar vind ik die 10.2.3 update? Ik neem aan dat hier een alcatel speedtouch update wordt bedoeld en niet de osx update :wink: die is inmiddels al weer verder…

Bijdrager
    frankdjong

Alcatel is pas bij 2.1 dus dat duurt nog wel even voordat ze bij de 10.2.3
    zijn!! Even goed lezen. :lol:

Bijdrager
    jkazius

Juist ja…

niet helemaal bij de les sorry :oops:

Bijdrager
    Macster
    ”Josh”

Ook heb ik wel eens de idee dat de Centrale Computer van KPN een niet-actieve lijn zou kunnen wegdrukken???:(

Nope, dat gebeurd niet.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.