9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

ADSL

Hallo….

Nou dacht ik toch dat alles al gezegd was op dit forum over ADSL, maar…….

Nadat ik alles heb proberen op te zoeken blijf ik met het volgende “zitten”

Ik heb een ADSL internet modem (Speedtouche home Alcatel ISDN) van voor 11 nov 2002 en een mxstream KPN account.

Als ik mijn G4 450 moet herstarten (bij Virex-updates bijv.) heb ik zeer veel moeite om via PPTP weer verbinding te krijgen, soms ben ik uren aan het “knoeien” en lijkt het meer “per ongeluk” goed te gaan, dan dat het logisch lijkt.

Nou heb ik een update (Gsv7aa3.281) gevonden bij KPN voor mijn modem maar als ik die via de bijgeleverde handleiding wil installeren krijg ik de foutmelding: “invaled file uploade: too short”

Het lijkt wel een Excel-bestand te zijn. Ik heb het ook al geprobeerd met Netscape (voorkeur KPN).

Bij het zoeken kwam ik “tweaken” tegen en “routers”, maar ik ben, zoals ik eerder ergens hier heb gelezen: “zo technisch als een loden deur!!”

Is er iemans die mij eindelijk, via een “step by step” procedure door dit drama kan leiden???

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Nou heb ik een update (Gsv7aa3.281) gevonden bij KPN voor mijn modem maar als ik die via de bijgeleverde handleiding wil installeren krijg ik de foutmelding: “invaled file uploade: too sho

Klopt, Als je een firmware update wilt doen van je Alcatel speedtouch, moet je persé Netscape Communicator 4.6 gebruiken. Ik heb het ook ooit geprobeerd, met IE, Netscape 4.7, Icab, maar het werkt echt alleen met Netscape 4.6. Het was nog een heel gezoek om die te vinden, en te downloaden met een modempje. (Met een pc werkt het trouwens wel met andere browsers….)

Ik heb hem bewaard, zal ff kijken of ik de link kan vinden.
    {bewerk} ftp://archive.netscape.com/archive/communicator/english/4.61/mac/complete_install/Comm4.61_Complete_EX.bin {bewerk}
    Het is trouwens de vraag of het veel uitmaakt.Het moet gewoon werken, ook met de oude firmware.

Als je je modem “tweakt” heeft ie altijd verbinding. Als je ertegenop ziet of niet weet hoe zou ik het niet doen, als het mislukt zit je met een onbruikbaar modem. Of zoek iemand die je kan helpen.

Je kunt ook een router aanschaffen. Die verbind je met je Alcatel, en laat je via PPtP verbinding maken met je ISP. De verbinding is altijd “aan” en je zit niet meer te klooien met de instellingen in je computer.
    werkt probleemloos bij mij.

Bijdrager
    OMT-fan

Ok, bedankt zo ver, ik ga weer verder zoeken en kijken. Hou je op de hoogte of het lukt.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je vindt goede step by step handleidingen voor je instellingen bij
    http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/index.html
    het maakt niet uit of je bij een andere provider zit, dit gaat ook over MXstream

je vindt hier ook goede gebruiksaanwijzing voor Draytek routers.
    zou voor jou een ideale oplossing zijn, ben je voor eens en voor altijd van de problemen af

succes

Bijdrager
    OMT-fan

zeer duidelijke uitleg, bedankt. Ik ga toch maar zo’n router kopen en installeren!!!

Bijdrager
    Aqua1

Goed idee. Makkelijkste oplossing en alles blijft officieel. Kijk eens bij http://www.routershop.nl voor zo’n ding, want je hoeft echt niet perse 150 smeuro’s uit te geven.

Bijdrager
    OMT-fan

Bedankt voor de site, erg goede info, maar waar moet ik al zo op letten bij de aanschaf???

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Hans

Bedankt voor de site, erg goede info, maar waar moet ik al zo op letten bij de aanschaf???

Hij moet PPTP ondersteunen. (of doen ze dat allemaal ?)
    In jouw geval zou ik er een kopen waarbij je ook alle info en ondersteuning kan krijgen mocht je er niet uitkomen.

Je zou kunnen denken aan de Draytek 2200 E. Die wordt ook uitgebreid behandeld bij de XS4all helppagina, dus dat is wel zo makkelijk. Draytek heeft een website (www.draytek.nl) voor support en een goede helpdesk. Ik heb hem ook gehad en het is een probleemloos ding, eenvoudig te configureren en betrouwbaar. Je kunt er vier computers (mac of windows) en eventueel ethernetprinters aan hangen. Hij heeft ook een ingebouwde firewall.

Bijdrager
    OMT-fan

Heb inmiddels de Draytek Vigor 2200E aangesloten.

ALLES WERKT PERFECT!!!!!!

Wat een ergernis kun je voorkomen met 116 Euro (incl. BTW)
    Ik weet het, ik kon hem voor 97 Euro bij de routershop bestellen, maar de frustratie was zo groot (en ik had vandaag even tijd), dat ik naar de Maxsupport in Uitgeest ben gereden.

Mooie winkel, zeer goed geholpen en (in mijn beleving) uitstekende en deskundige toelichting van personeel gekregen.
    Zelfs achteraf nog telefonische instructie…….gelukkig weer een zorg minder…

Bedankt voor alle hulp, ik kan weer zorgeloos ADSL-en en ook mijn laptop aansluiten aan mijn Mac.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.