8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    carel

ADSL via Alcatel Speed Tough Home voor MAC OS X 10.3.8 hoe?

Ik probeer al ettelijke malen een verbinding te maken met mijn xs4all provider.Al jarenlang is de verbinding via mijn pc prima(mits KPN geen storing heeft).Mogelijk is de modem de oorzaak.Volledig vind ik de volgende tekst er op: Alcatel Speed Tough Home ISDN Network Terminator.Ook zou er nog zo iets als een ingebouwde ethernetkaart zich in de MAC bevinden.Ik kan daar geen gegevens van vinden.
    Ik ben een volledige nitwit op dit gebied,dus als iemand wil reageren dan a.u.b. niet te technisch. Graag zou ik de MAC i.p.v. mijn storingsgevoelige pc willen gaan gebruiken.Maar zolang ik geen connectie kan maken ,gaat dat dus niet.
    vriendelijke groet Carel
    :cry:

Bijdrager
    basiel

een beetje meer info zoals welke mac en exact type modem zou welkom zijn, zo van die vragen van mijn internet werkt niet zonder info daar zijn we niets mee.

Bijdrager
    Sachin

Is het een Ethernet ADSL modem? Of moet je de modem aansluiten via een USB kabel?

Elke Mac/PC bevat alleszins een ethernet poort … (behalve de voorhistorische modellen dan)

Bijdrager
    rburgt

Als je nog een ouderre speetouch home hebt die op het begin van adsl standaart bij alle abbonomenten werden bijgeleverd dan zou je kunnen proberen om er een pro van te maken. Ik heb dit toen die tijd meteen gedaan en het draait nu 2,5 jaar later nog steeds als een trein. De pro heeft als voornaamste voordelen dat het platform onafhankelijk is en dat hij de verbinding over meerderre gebruikers kan delen. Het is een simpelle software hack en deze is ook gemakkelijk terug te draaien.

De hack inclusief allemaal anderre handigge tuturials is hier te vinden…

Bijdrager
    Yosemite

Op de website van XS4ALL vind je alle instellingen. 8)

Bijdrager
    RebelKet
    Moderator
    Strifer

Carel, ik heb volgens mij dat modem ook. Je kunt als oplossing of het modem tweaken zodat het ook een router wordt of er een router tussen plaatsen. Ik heb het op die laatste manier gedaan, want ik heb gelijk een router met draadloze optie gekocht en zo heb ik hier thuis dus gelijk een draadloos netwerk.

Bijdrager
    hansenonline

of het programma pptp-gui installeren, hiermee kon ik voor het tweaken wel gebruik maken van mijn alcatel speedtouch home modem.
    http://www.kpnadsl.nl/support/GAW_eth_OSX.html uitleg van kpn!
    http://pptp.monitzer.com/ het programma pptpt-gui!

daan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.