9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    extraa

ADSL verbinding traag (Planet)

Ik vermoedde vandaag dat mijn ADSL verbinding behoorlijk traag was. Ik heb een speedtest gedaan (www.speedtest.nl). Hier kwam een waarde van 42kbyte per sec. uit, terwijl ik een snelheid van 200kbyte zou moeten hebben.. (Ik heb een 1600 kbit/s lijn). Hebben mensen hetzelfde probleem bij Planet internet? Ik heb vooralsnog niets in mijn instellingen verandert…

P.S. Is zo’n speedtest eigenlijk betrouwbaar….

Groet!

Edit: Mijn Upload snelheid is wel OK… (rond de 47kbyte/s)

Bijdrager
    Pieces

Ik heb zelf de indruk dat die Speedtest nou niet bepaald de meest betrouwbare snelheidschecker is… Hier in huis staan twee laptops en twee desktops (keurig verdeeld in een helft Wintel en een andere helf :apple:) en ze krijgen allemaal andere waarden over dezelfde ADSL-lijn…

Ik heb de indruk dat de hardware er ook toe doet. In elk geval haal ik met mijn antieke PoBo met te weinig geheugen een stuk minder leuke resultaten dan de nagelnieuwe centrino die ertegenover staat. Verschil zit ‘m dan vooral in die verbindingtest.

Zelf zie ik Speedtest en Mordax en noem al die andere (hier op ’t forum is nog een leuke voorbijgekomen van macbidouille oid) als een leuke indicatie.

FWIW, wat me opvalt is dat, wanneer er een kort ‘dipje’ in de up/download-test zit, Speedtest de laagste waarde weergeeft.

Maar verder ben ik niet zo’n Speedtest-held hoor. De details weet ik niet zo goed. Ik vind computers en internet net een broodrooster: als het broodje lekker ruikt en er smakelijk bruin uitziet, is het voor mij prima. Ik ga pas zeuren als het écht een eeuw duurt voor m’n broodje gaar is:-)

Bijdrager
    extraa

Mijn broodjes zijn altijd lekker snel krokant, maar de reden dat ik die test deed, was juist omdat het nu wel erg lang duurde. Ik vind de afname van snelheid nu wel erg dramatisch worden. En zoals een echte Hollander zou zeggen, daar betalen we niet zoveel voor!!

Mijn Airport Extreme base station is wel netjes beveiligd met WPA… (Ik weet overigens niet of zulke testen rekening houden met de bandbreedte die op dat moment gebruikt wordt door Airport…)

Groet!

Nogmaals een Edit!: Mijn Acquisition Download blijft hangen op 60 Kbyte/s…. Ik heb hier voorheen het dubbele gehaald…

Bijdrager
    Yosemite

Wanneer je gebruik maakt van het standaard SpeedTouch 510/570/580 modem, dan kan je in het modem aflezen met welke snelheid je modem verbinding maakt.

Je gaat met je browser naar 10.0.0.138 en kiest dan onder ‘Basic’ voor de optie ‘System Info’ of ‘System Information’. Hier kan je de snelheid aflezen.

Via onderstaande website kan je met behulp van een testbestandje ook kijken wat je werkeleijke downloadsnelheid is:
    http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

Bijdrager
    extraa

Dank voor je reactie. In mijn System Configuratie staat inderdaad de 512 up 1600 down snelheid. Hij geeft alleen niet de huidige snelheid weer…
    De link heb ik gedownload. Na het openen verschijnt een .tif bestand, met een warrig groen vlak. Ik kan niet herleiden wat het zou kunnen zijn… Yosemite, mogelijk kan jij meer duidelijk scheppen… ?(Sorry voor deze directe vraag…..)

Groet!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je hoeft die links niet te openen. Het zijn gewoon testbestandjes van een bepaalde grootte, om de downloadsnelheid te testen. Overigens merk ik geen verschil, heb ook Planet ADSL.

Bijdrager
    Macosx

Alles ok hier.

:finderoud:

Gast
    Anoniem

Ik heb ok planet, maar merk ook dat het soms gewoon veel trager gaat. En je word er echt niet vrolijk van. Wij betalen ook 60 euro per maand het is gewoon veel te veel, voor wat we krijgen! En die speedtest.nl dat is echt niks hoor, want als je poort 113 dicht heb (bij speedtouch bijv) dan is hij ook heel traag met pop, smtp, ftp enz… en ook met de ping, dusiof het betrouwbaar is denk het niet;)

Bijdrager
    Napsju

Hier met Demon ook goed waardeloos weer… :x

Modem traint goed voor een 1 / 8 Mbit lijn @ 864 up / 7616 down

’Your current bandwidth reading is: 1.41 Mbps which means you can download at 179.9 KB/sec. from our servers. ‘

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.