9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

ADSL Time (Planet Internet) & Airport Express

Een vriendin van mij heeft net een nieuwe MacBook Pro gekocht. Daarbij heeft ze een Airport Express gekocht voor haar draadloos internet.
    Nu wil ze bij haar ouders thuis ook maccen en wil ze verbinding maken met de Airport Express. Echter, ik ben een totale n00b op draadloos internetgebied en wil haar graag helpen.

Ze werkt op een inbel-abbo van Planet Internet (ADSL Time). Wie weet een website waar staat beschreven hoe ze verbinding kan maken met die configuratie of kan mij wellich helpen aan een screenshotje van een instelscherm van de Airport Express?

Bijdrager
    Quaint

ADSL time werkt helaas niet met een Mac, staat er volgens mij ook bij. Er hoort namelijk een progje bij dat de verbinding verbreekt als deze niet actief meer is langer dan 10 minuten. Een abo-upgrade lijkt mij het zinvolst.

Groeten,

Aljo

Bijdrager
    ISS

ADSL Time werkt niet met Mac OS X.

Gewoon upgraden naar ADSL Easy: 19,95 p/mnd > geen datalimiet.

Bijdrager
    MacBeer

Aahhh nee he! Dat menen jullie niet…. wat een troep dat Planet Internet!

Upgraden naar een normaal ADSL abbo is beter, echter dit is de situatie bij haar ouders. Die mensen zijn zelden op het internet te vinden. Het is voor hen eigenlijk niet nodig om een permanente verbinding aan te schaffen.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn zus had tijd-surfen van KPN. Dat werkte ook niet met een Mac.
    Dus wel. Gewoon zelf de modem uitzetten als je klaar bent.

Bijdrager
    Quaint

Ja, uiteraard werkt het wel met een Mac (het is tenslotte een gewone ADSL verbinding). Echter: de tool die erbij hoort, is alleen geschikt voor Windows, helaas! Het staat echter ook wel bij de specificaties (www.planet.nl/adsl).

Dus het enige wat werkt is modem uitschakelen na gebruik!

Inactief
    Anoniem

Waarom zou het niet werken met de Mac, als je een ethernet modem hebt werkt het eigenlijk altijd.
    Maar persoonlijk lijkt ADSL time mij wel wat onhandig.

Bijdrager
    MacBeer

Ok…. ik ben al wat wijzer.
    Nogmaal: ADSL Time is vrij onhandig maar ideaal voor mensen die zelden internetten. Het is dus onzin om een nieuw abbo af te sluiten omdat de dochter tijdelijk weer bij haar ouders woont.

Kan iemand mij een screenshotje sturen van een prefpane waar ze de gegevens voor de abbo moet intikken en evt. een screenshot van een instellingenscherm van de AE?

Bijdrager
    Vulture
    ”Aljo”

Ja, uiteraard werkt het wel met een Mac (het is tenslotte een gewone ADSL verbinding). Echter: de tool die erbij hoort, is alleen geschikt voor Windows, helaas! Het staat echter ook wel bij de specificaties (www.planet.nl/adsl).

Dus het enige wat werkt is modem uitschakelen na gebruik!

Ik heb dezelfde ervaring. Heb afgelopen vrijdag draardloos modem bij mijn oudjes geinstalleerd. Ook met planet adsl time abonnement. Werkt als een tierelier. Je moet alleen na gebruik niet vergeten het modem uit te zetten. Anders krijgen haar ouders een dikke vette rekening.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.