19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    maceddy

ADSL oorlog waarschuwing!!!

Pas op met de huidige ADSL acties!!

Ik weet toevallig van een kennis die Wanadoo ADSL van 14,95 heeft aangevraagd het volgende:

1e half jaar € 14,95 p/m
    Na half jaar € 24,95 p/m
    Na 1 jaar € 34,95 p/m

Daar komt bij een donwloadlimiet van ± 200 MB. Wat dus zeeer weinig is, over de 200MB ga je dus extra betalen per MB!

Lees dus goed de voorwaarden voordat je iets tekent en laat je goed informeren!!!!

Moderator
    Strifer

het is 250 mb, lager heb ik nergens gezien. verder is het zo dat het bijbetalen geen abnormaal hoog tarief per mb is, maar het datalimiet is genoeg voor gewoon surfen en emailen. zodra je er maar ook wat extra’s bij download is het echt te weinig…. dan kan je beter een duurder abonnementje nemen dat sneller is en een normaal limiet heeft van 1000 mb ofzo, nou zit ik goed met mijn 1024 down en fair use policy… lekker phuh!

Bijdrager
    mr.greenish

Hmm nou ja mijn vriendin heeft die abonnement net genomen. Maar dat van datalimiet van 200 mb klopt niet. Bij alle abonnementen van wanadoo hoort nu Fair Use Policy. Dus dl zo veel je maar wilt als het niet extreem over de gemiddelde is. En dat van dat dat je na maand meer betaalt dat staat heel duidelijk beschreven en het staat in de brief die je voor bevesteging krijgt.:) Ik vind wanadoo best goede provider vind ik zelf, heb premium cable en bevalt prima. :mrgreen:

Bijdrager
    Ruben

Feit blijft dat MacEddy zeker gelijk heeft dat het oppassen geblazen blijft, zeker met loze kreten als “nu het eerst halfjaar voor maar 14 Euro per maand” etc… ze vertellen er NATUURLIJK niet bij dat je bij dergelijke aanbiedingen tekend voor MEER dan dat half jaar en dat de tarieven daarna schadalig omhoog gaan… niet zomaar “happen” dus…

Moderator
    Strifer

mr. greenish, het mag dan nu INEENS wel een fair use policy zijn, maar dat is ge-ent op het gemiddelde van het bepaalde abonnement, het gemiddelde zal bij wanadoo adsl lite wel op 250-500 liggen ofzo en als je daar steeds boven komt gaan ze of kosten rekenen, je afsluiten of je naar een hoger abonnment willen gooien.. het is niet 1 fair use waarde, maar meerdere… eentje voor elk abonnement.

Bijdrager
    crazy ivan
    ”maceddy”

Pas op met de huidige ADSL acties!!

Ik weet toevallig van een kennis die Wanadoo ADSL van 14,95 heeft aangevraagd het volgende:

1e half jaar € 14,95 p/m
    Na half jaar € 24,95 p/m
    Na 1 jaar € 34,95 p/m

Daar komt bij een donwloadlimiet van ± 200 MB. Wat dus zeeer weinig is, over de 200MB ga je dus extra betalen per MB!

Lees dus goed de voorwaarden voordat je iets tekent en laat je goed informeren!!!!

De naam zegt het al! WANADON’T!

Bijdrager
    crazy ivan
    ”mr.greenish”

…Ik vind wanadoo best goede provider vind ik zelf…

Hmmm… Kijk nog es rond.

Bijdrager
    remco pardoel

ik ben blij dat ik gewoon planet heb

geen fratsen en zogenaamde aanbiedingen

Moderator
    Strifer

heb nognooit slechte ervartingen gehad met wanadoo… doen het altijd prima. mijn adsl loopt echter via planet:D

Bijdrager
    keysersoze

mijn provider bevalt erg goed:

cistron gaat haar snelheden aanpassen ivm concurrentie en op de snelste pakketten komt er een prijsreductie (van 99 naar 79 euro) omdat MAXX niet sneller kan !

Bijdrager
    ronnie

Ik heb nu al een paar jaar cable premium van wanadoo , en download zeker wel een paar gig per maand , ik heb echter nog nooit een rekening binnen gehad van ze. Niemand die ik ken eigenlijk.terwijl we toch dik over de datalimiet gaan.Verder is het best wel een goeie provider , als je ze maar niet hoeft te bellen.Dan weet je zeker dat je een half uurtje in de wacht word gezet.

Bijdrager
    Emarc
    ”Strifer”

mr. greenish, het mag dan nu INEENS wel een fair use policy zijn, maar dat is ge-ent op het gemiddelde van het bepaalde abonnement, het gemiddelde zal bij wanadoo adsl lite wel op 250-500 liggen ofzo en als je daar steeds boven komt gaan ze of kosten rekenen, je afsluiten of je naar een hoger abonnment willen gooien.. het is niet 1 fair use waarde, maar meerdere… eentje voor elk abonnement.

En waar baseer jij dat op? Ik heb een tijdje terug een discussie gevolgd op http://www.coax.nl (toen ik nog kabel had) en zolang er niets op papier staat dat jij een bepaald aantal Mb’s of Gb’s mag downloaden ben je ten alle tijde gerechtigd zoveel te DL als dat je zelf wilt.
    Het enige wat een provider wel mag doen is kenbaar maken dat zij vinden dat je teveel dataverkeer hebt en dat ze je vragen om het wat rustiger aan te doen. Daarna kunnen ze eventueel besluiten, indien jij (niet persoonlijk aan Strifer) nog steeds een groot dataverbruik hebt, je contract niet te verlengen.
    Maar kijk ff op http://www.coax.nl en daar zal die discussie vast nog wel ergens te vinden zijn.

Moderator
    Strifer

@mr. greenish

op http://www.wanadoo.nl, daar staat in de overeenkomst en algemene voorwaarden dat alles bij wanadoo aan de hand ligt. zij beslissen dus of je wel of niet over dat ‘gemiddelde’ zit.

ze geven je vast en zeker eerst een waarschuwing en kunnen daarna besluiten de dienstverlening te stoppen of je vragen naar een hoger abo over te stappen met een hogere fair use, maar ik waarschuw je alleen maar dat het fout kan gaan. ze doen vaak ook niet moeilijk, maar ik heb me toch verhalen gehoord van vrienden van me… oei.. wat was ik blij met mijn fair use policy bij planet zeg!

ik studeer rechten, ik leer om het dit soort bedrijven moeilijk te maken, want je kan ze inderdaad helemaal gek maken door de vage terminologie, feit blijft wel dat de meeste mensen dat niet weten en die moeten door een hele hoop gezeur heen. en uiteindelijk zijn die voorwaarden uit de algemene voorwaarden toch heel moeilijk te bestrijden, al kan gezeur van klanten een hele hoop bereiken — ook al heeft de klant geen gelijk of geen recht.

fair use is in ieder geval beter dan die 250 mb van eerst, maar wees gewoon gewaarschuwd en op je hoede, dan gaat er vast niets mis!

Bijdrager
    Sad

De ADSL oorlog is weer typisch zoiets waar de consument niets aan heeft. Het gaat alleen maar om bedrijven die meer geld willen verdienen en dus meer klanten moeten lokken met “acties”.

Door alle verschillende technische mogelijkheden en abonnementen, snapt de gemiddelde consument er geen r**t meer van. Iedereen roept dat ze “super snel” zijn maar achter de schermen heb je 3000 verschillende snelheden up/down en andere overboeking. Bovendien garandeert niemand zijn snelheid behalve als je een duur zakelijk abonnement neemt van €300 per maand.

Zijn er eigenlijk nog wel bedrijven die er zijn voor hun klanten? Of is iedereen er (naar Amerikaans model) voor zichzelf?

Bijdrager
    pcgaasbeek
    ”colpolyp”

De ADSL oorlog is weer typisch zoiets waar de consument niets aan heeft. Het gaat alleen maar om bedrijven die meer geld willen verdienen en dus meer klanten moeten lokken met “acties”.

Door alle verschillende technische mogelijkheden en abonnementen, snapt de gemiddelde consument er geen r**t meer van. Iedereen roept dat ze “super snel” zijn maar achter de schermen heb je 3000 verschillende snelheden up/down en andere overboeking. Bovendien garandeert niemand zijn snelheid behalve als je een duur zakelijk abonnement neemt van €300 per maand.

Zijn er eigenlijk nog wel bedrijven die er zijn voor hun klanten? Of is iedereen er (naar Amerikaans model) voor zichzelf?

Tuurlijk wordt het uitzoeken iets meer werk, maar als ik nu voor de halve prijs dezelfde diensten krijg geleverd, vind ik er niets mis mee dat er meer concurrentie komt tussen de ADSL aanbieders.

Enkele goede aanbiedingen heb ik gevonden bij: Demon, Fast-XS en Tiscali.

ps: neem wel altijd een Ethernet modem en GEEN USB modem!

Bijdrager
    Brims

en XS4all… wat vinden jullie van hun aanbieding?

Bijdrager
    Rogier

XS4ALL is top! Wel wat duurder dan de prijsvechters, maar daar krijg je dan ook wel extreem goede service en een heel stabiel netwerk voor.

Bijdrager
    remier

XS4ALL is inderdaad super, ben er alleen weggegaan nu door de snelheden van KPN. Ik ga naar Demon 8192/1024 voor 65,- p.mnd.

Bijdrager
    HSL

ik ga lekker overstappen van wanadoo naar demon,.. 1 up 8 down.. voor 65 euri’s met fair use policy! beter dan hetzelfde abo bij tiscali met data limiet!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.