9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

adsl modem

Zoals bij velen bekend, werkt de Speedtouch USB adsl modem verre van vlekkeloos. Stel dat ik deze wil vervangen door een ethernet variant, werkt deze dan beter en zo ja, welk modem zou ik dan moeten kopen?

Bijdrager
    appie3600

Ik ben zeer tevreden met de e-tech modem/router, hier kun je 4 computers op aansluiten (+ 1 usb). Maar goed, met 1 macje doet ie het ook. Ik heb hem gekocht via zonnet (breedband shop of zoiets). Als je niet vanplan bent om binnen afzienbare tijd meer dan 1 computer aan te sluiten is er misschien wel een enkele modem van e-tech, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Veel succes met het maken van je keuze.

Moderator
    Lucas Raggers

Alcatel Speedtouch 510 (heet nu Thomson Speedtouch 510)

of

Alcatel Speedtouch Pro

Bijdrager
    Haddock

Vincent,

enkele weken geleden ben ik overgestapt van ADSL-comfort van Planet Internet naar kabel via @home. Nu dat mijn ADSL is afgesloten heb ik een ethernetmodem over van het type ‘Alcatel Speed Touch Home ISDN’.

Wellicht kun je er iets mee. Het ding is gratis af te halen in Venlo.

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

Bedankt voor het aanbod, maar kun je een isdn modem op een analoge lijn gebruiken? Of is er dan een hack-operatie nodig?

Bijdrager
    Haddock

nee, het ding werkt alleen op ISDN.

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

Jammer, dan ga ik ergens een modem/router scoren.

Bijdrager
    Mako

Ik kan het toch niet laten, dat USB-ding (:@) werkt al vanaf dat ik het uit de doos haalde perfect op m’n macje. Ik begrijp al die commotie niet hoor…

Bijdrager
    Josh

Of het statistisch verantwoord is kan ik nog niet zeggen, maar ik “voel” dat er meer kans op succes is na een pauzestand de ADSL-verbinding te herkrijgen ALS je de ADSL-verbinding netjes verbreekt en DAN pas de pauze ingaat. Het lijkt wel of de modem zo toch netjes voorbereid wordt op een volgende nieuwe verbinding ZONDER reboot, als waarover zoveel gesproken is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.