18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    iFredo

ADSL in Amsterdam – wat is een goede keus?

ik verhuis binnenkort naar A’dam en wil graag ADSL. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ben vooral geinteresseerd in de prijs/snelheid verhouding.

Please let me know

Thanks!

Bijdrager
    dada1958

Bijdrager
    andrez

Heb sinds kort een Demon ADSL 512/256 (download/upload) verbinding, die me tot nog toe goed bevalt. Doet weinig onder voor het aanmerkelijk(!) duurdere ADSL comfort abonnement wat ik tot voor kort had bij Planet Internet. Je betaalt alleen aan Demon (hoofdkantoor zit in A’dam) een vast bedrag per maand en niet zoals bij veel andere providers ook nog eens aan de KPN. Daarvoor maakt Demon gebruik van BBNed, waarvoor je niets extra’s betaalt. Ze hebben abonnementen vanaf € 19.95.- p.m. natuurlijk afhankelijk van je snelheid.

Het succes schijnt ze wel overvallen te hebben trouwens, want de helpdesk telefoon wachttijden zijn schrikbarend lang!. Ze kwamen kortgeleden als nr. 1 uit een test van de Consumentenbond. (Als dat maar goed gaat!.)

Kijk hier maar eens: https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Bijdrager
    Steve Brooklyn

ik woon dan niet in Adam, maar vind demon zoizo een goede provider
    (nee ik heb geen aandelen)

Bijdrager
    andrez

O ja, wat ik ook een pre vind is dat ik dat vervelende pptp-gui bestandje niet meer nodig ben om in te loggen! Daardoor ging de computer ook nooit echt sluimeren bij inactiviteit en nu wel.

Bijdrager
    iFredo

ik surf momenteel bij mijn ouders met 1024 en zit te denken aan een 512 abonnementje van Demon. Zal dit erg wennen worden? Voor surfen lijkt het met geen probleem of hebben jullie andere ervaringen?

Bijdrager
    Hermanko

xs4all is voor Apple-gebruikers goed vanwege een deskundige Apple Helpdesk. Mac-kennis te A’dam is er tevreden mee in de Lite ADSL 1024… :apple: :apple:

Bijdrager
    ossccar

Zeer tevreden over xs4all.

Bijdrager
    ParadoX

Ik woon ook in Adam en heb PLanet Comfort 2048/320 bevalt me uitstekend. Nooit problemen mee. Heb het nu al 1,5 jaar. Maar ik denk dat over het lageem ADSL zo iezo wel goed zit, ongeacht provider. Ik hoor meer klacheten over chello internet :x

Bijdrager
    andrez
    ”freerksmit”

ik surf momenteel bij mijn ouders met 1024 en zit te denken aan een 512 abonnementje van Demon. Zal dit erg wennen worden? Voor surfen lijkt het met geen probleem of hebben jullie andere ervaringen?

Gaat doorgaans prima, alleen trekt ‘ie bijvoorbeeld realplayer breedband bestanden wat moeizaam of soms zelfs niet.

Bijdrager
    davis

Heb ook in Amsterdam gezeten en had daar Speedling. Jammere alleen dat ze datalimiet hadden (FUP) Maar verder altijd online. Waren wat traag met geld retouneren van een actie. En hun hulplijn is niet gratis. Maar verder wel prima. http://www.speedlinq.nl

Bijdrager
    gerror

Als je geen datalimiet wilt, kun je het beste Wanadoo nemen. Heb het nu 2 dagen dus kan er niet veel over zeggen. Installatie van ethernetmodem ging prima en de snelheid is tot nu toe ook goed. Maar ja, na 2 dagen weet ik niet of het er wel eens uit ligt. Een vriend van mij heeft het ook en die heb ik er nog nooit over gehoord.

Bijdrager
    iFredo
    ”davis”

Jammere alleen dat ze datalimiet hadden (FUP)

????????

FUP = Fair Use Policy

je hebt dus geen datalimiet! Er wordt alleen door de provider gekeken of je niet te extreem aan het downloaden bent!

Bijdrager
    Aqua1

Xs4all is heel erg goed vind ik. Idd de helpdesk hoewel ik die eigenlijk nooit voor mac-specifieke zaken nodig heb, maar ze kijken je niet aan als een koe naar een voorbijrijdende trein als je over mac begint.

Bijdrager
    mach2

Helemaal mee eens. Ben al jaren zeer tevreden met XS4all. Stabiele, snelle (basic adsl) verbinding, gratis antivirus en firewall software en erg vlotte helpdesk om maar een paar goeie punten te noemen. Ik heb geen aandelen;-)

Michiel

Bijdrager
    davis

Nog ff over de FUP, Speedlinq doet daar dus wel moeilijk over. 15GB voor light abo dacht ik zo. Wij zaten er met zijn ge-3-en op dus dat vlotte wel. En kregen na een paar maanden ook een brief met waarschuwing.

Bijdrager
    crazy ivan

Ik zou maar eens voor Demon gaan kiezen! Ben nu bijna een jaar lid van die tent en erg tevreden! (1024/512)

Voor zo ver ik weet geen FUP of datalimiet! Maar dat zou je even moeten nalezen.

Het mooie is dat je onderdeel bent van hun netwerk, geen getrut met inbellen, ppp of wat dan ook. Heb al een jaar lang het zelfde ip adres, zelfs na diverse upgrades en andere veranderingen.

Bijdrager
    tiny

XS4All steekt voor de Mac met kop en schouders boven alle providers uit. Volgens de consumentenbond is het ook nog eens de beste provider allround. Maar specefiek voor de Mac dus. Alle informatievoorziening is ook voor Mac-gebruikers goed voorhanden en bereikbaar. Niet voor niets verwijzen softwareontwikkelaars, de KPN en zelfs andere providers vaak naar de site van XS4All voor informatie.

Ik ken wat mensen die er werken en ik ben er zelfs een keer op bezoek geweest. Het ziet er perfect uit. Iedere dat ik iets van ze nodig had, werd ik meteen goed geholpen.

Bij Demon was het anders. Daar was degene die mij te woord stond (toen ik een site van een klant die Demon als provider had online moest zetten) niet te spreken over Macs. En dat liet hij herhaaldelijk merken. :evil: Ik heb naar iemand anders gevraagd en die wist ook niets over de Mac. Ik heb zelf dus ronduit slechte ervaringen met Demon…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.