4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    frankdjong

Adsl ethernet modem.

Wat een verademing! Na maandenlang geklooi met het adsl usb-modem deze omgeruild voor het Alcatel ethernet-modem.
    Vond het heel geschikt van de KPN dat dit na zoveel maanden nog mogelijk was [met ?60,- bijbetaling].
    Verbinding maken met VPN [zeg maar: “methode Antron” ] lukte niet, maar met de methode uit de handleiding van KPN ging het prima. Dit werkt via de site van speedtouch, je krijgt een permanente verbinding.
    Wat ik raar vind is dat er over deze methode niets op dit forum te vinden valt. Zijn daar redenen voor?

Moderator
    Adriaan Mol

Nee, deze methode gebruik ik zelf ook (NAT instelling uploaden heb je ’t over waarschijnlijk). Er staat weinig over in het forum, omdat daar ook weinig vragen over zijn.

Alle vragen over de ethernet modems gaat meestal over de wat oudere modems..

Bijdrager
    frankdjong

OK, bedankt, ben in ieder geval zeer tevreden!!

Bijdrager
    Patrick Stam
    ”frankd’jong”

OK, bedankt, ben in ieder geval zeer tevreden!!

Kunnen jullie wat vertellen over NAT instellingen?

Ik heb een speedtouch510I en kennelijk staat daarvan de firewall standaard aan. Hoe kan dat uit? Ik wil een FTP server instellen maar niemand komt erdoor. Kan ik dat regelen via NAT en wat moet ik in die tabel dan invullen???

PFFFFFFffff, kost mij nogal moeite. poort 21 staat op mijn MAC alvast wel open maar nu nog de router.

PAtrick

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.