9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    adam van gaalen

ADSL-Direct en email-limieten

Al jaren heb ik mijn eigen internetserver (www/smtp/ftp-server), momenteel een G4/400 met MacOS X 10.2.8. Ik maak dus totaal geen gebruik van de servers van mijn ISP. Steeds vaker en vaker wordt tegenwoordig email afkomstig van mijn server geweigerd omdat het van een dynamisch IP-address afkomstig zou zijn. Formeel is het inderdaad dynamisch, maar de realiteit leert, dat het bijna nooit wijzigt, in elk geval niet vaker dan 1 keer per jaar of zo. Om toch mijn email afgeleverd te krijgen moet ik dan wel een beroep doen op de mailserver van mijn ISP. Het enige (voor mij grote) nadeel is, dat deze geen mail wil accepteren met meer dan ca. 20MB data. Een paar foto’s versturen lukt dan al niet en dus moet ik het foto voor foto gaan proberen. Een dikke PowerPoint presentatie is soms al te groot. Kortom: ergernis alom. Ik ben derhalve op zoek naar een andere ISP. Een, die me een vast IP-address levert, en die me vrij laat (tot zo’n 100 MB of zo) voor wat betreft email-limieten als er een verplichting mocht zijn om door de email-server van de ISP te mailen vanwegen een blokkade van port 25 naar buiten.

Ik heb een beetje mijn oog laten vallen op ADSL-Direct van KPN, maar niemand (zelfs KPN niet!) kan me vertellen hoe groot een email mag zijn die door de (verplichte) mail-relay naar buiten gaat.

Zijn er mensen die dat weten, dan zou ik dat graag vernemen. Ook reacties voor wat betreft kosten/baten analyse zijn welkom! Bent u tevreden over ADSL-Direct, laat me dat dan weten, bent U ontevreden, dan hoor ik dat graag!

Overschakelen van mijn huidige ISP naar een (voor mij) betere wil ik graag pas doen als ik echt weet wat me daar te wachten staat.

Met vriendelijke groeten,
    Adam.

Bijdrager
    jeroenimo

xs4all, demon of cistron zijn beste (niet de goedkoopste)
    xs4all goed macintosh support .
    gewoon kontact met de customer services nemen en vraag wat je wilt..
    deze mensen die ik net noemde zijn vooral voor de zakelijke kant en daarom erg betrouwbaar..

Bijdrager
    adam van gaalen

xs4all, demon enz… allemaal prima natuurlijk, maar ik heb geen behoefte aan een ISP, hooguit, zoals bij ADSL-Direct, aan een koppeling met het internet!

Bijdrager
    Esquare
    ”adam

Het enige (voor mij grote) nadeel is, dat deze geen mail wil accepteren met meer dan ca. 20MB data.

Misschien niet de reactie die je wilt horen, maar eh… wie verstuurt er nu in hemelsnaam e-mailtjes van 20 MB! Het is dan toch veel handiger om die ergens op een ftp-site of webdisk te parkeren. Dan kan de ontvanger het bestand op een voor hem/haar gewenst tijdstip ophalen en bestaat niet het risico dat zijn/haar mailbox overstroomt.

Bijdrager
    hans dorsman

ADSL direct heeft geen mail. Ik neem aan dat je dus ook geen mail via hun server kunt versturen.
    Zelf heb ik Demon en die zeggen dat de mailbox een onbeperkte grootte heeft. Of dat dan betekent dat de mails ook onbeperkt van grootte mogen zijn weet ik niet. Ik zou zeggen vraag het ze.

Demon heeft trouwens als voordeel dat ze een relatief grote uploadsnelheid hebben en dat lijkt me wel handig met een eigen server. Verder krijg je een vast ip-adres.

Hans

Bijdrager
    adam van gaalen

ADSL-Direct heeft een verplichte mail-relay, en dat is dus wat mij betreft de enige, die roet in mijn eten kan strooien. Een mailbox bij een provider, daar ben ik niet in geinteresseerd, die zijn sowieso allemaal te klein, en bovendien heb ik die niet nodig omdat ik mijn eigen mailserver heb draaien.

Om e.e.a. te testen zou het misschien leuk zijn als iemand, die inderdaad een ADSL-Direct abonnement heeft, mij bijvoorbeeld een mailtje zou willen sturen van zo’n 100 MB of zo…
    Moeten we natuurlijk wel vooraf even afstemmen, anders krijg ik straks honderden mailtjes van 100MB binnen, en dat lijkt me een beetje overdone!

Bijdrager
    bekhof
    ”adam

Om e.e.a. te testen zou het misschien leuk zijn als iemand, die inderdaad een ADSL-Direct abonnement heeft, mij bijvoorbeeld een mailtje zou willen sturen van zo’n 100 MB of zo…
    Moeten we natuurlijk wel vooraf even afstemmen, anders krijg ik straks honderden mailtjes van 100MB binnen, en dat lijkt me een beetje overdone!

Kijk toch eens terug op een eerdere reactie, en maak gebruik van FTP. Iedereen blij! Mailen is helemaal niet bedoeld voor dergelijke zaken, er zijn al mensen die zich druk maken over HTML opmaak in hun mail.
    En ergens hebben ze gelijk; voor de snelheid en toegankelijkheid zou het mailen eigenlijk moeten blijven zoals het bedoeld is; simpel en snel…

Toch nog even over je mail van 100 MB: Direct ADSL heeft (zoals alle ‘ADSL’, waar de A staat voor Asynchroon) een lagere upload als download. Heb je enig idee hoelang je erover doet om 100 Mb naar een mailserver te sturen? Beetje van de gekke, lijkt me. En dat jij van welke provider dan ook honderden mailtjes van 100 MB doorgestuurd krijgt? Ik zou er NIET op rekenen… :wink:

Bijdrager
    Oupro

Inderdaad Bekhof. Via ftp lijken mij zulke bestanden toch ook het beste te doen. En wil je het toch op je eigen manier kun je denk ik beter een forum opzoeken met meer webfreaks. Zij zullen je vast meer kunnen vertellen dan alle Apple liefhebbers hierzo.

Bijdrager
    adam van gaalen

Jammer dat er hier niemand is, die me het antwoord op mijn vraag kan leveren. Wel veel blabla, maar geen antwoorden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.