4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    John Allijn

ADSL bij hetnet onder macos 9

Ik ga binnenkort iemand helpen een adsl aansluiting op de mac te installeren. het fysieke deel lukt me wel. Heb ik thuis ook, maar de configuratie onder os9 is een ander verhaal. Onder macosx is het vrij eenvoudig met de handleiding van xs4all. KPN levert echter alleen een PC installatie CD en geen mac-software en/of support.
    Weet iemand of je nog specifieke software moet installeren onder OS9 of met specifieke instellingen rekening moet houden?
    (de moden is overigens een ethernet modem)
    Alvast bedankt!!!

Gast
    Anoniem

Nope, gewoon het .ini bestand naar je modem uploaden, saven. En klaar is kees.
    Wel natuurlijk even je TCP/IP instellingen op DHCP configureren. Werkt praktisch hetzelfde als OSX.

Moderator
    Strifer

bij mij werkte het heel anders, maar ik had dan ook geen hetnet, maar planet en ik moest met een tunnelbuilder werken.

Moderator
    Poezenbeest

Het schema voor alle ADSL is simpel…

muur—-modem—(hub)—computer….

Het modem (althans, de ethernetmodems) werken als router en server… dat wil zeggen dat ze via DHCP IPadressen ronddelen… Dus als je het gateway/server-adres van je modem weet, vaak iets als 10.0.0.138, dan voer je dat op je TCP-regelpanelen in. Dan ga je naar je modem en installeert daar de rest.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.