18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    radiant

Adsense met een mooi achtergrondje. Kan het of niet?

Hey allen.

Ik heb vandaag even wat geëxperimenteerd met PHP en Photoshop en kwam tot een, naar mijn mening, best leuk resultaat. Mijn Adsense ads hebben nu een leuke achtergrond. Nu heb ik al een mail gestuurd naar Google of het tegenstrijdig is met de oh zo heilige Terms of Use, maar het duurt wel even. :oops:

Daarom zou ik jullie mening willen vragen of dit mag. Je mag namelijk veel doen zonder de code van Adsense zelf te veranderen, maar je mag daarentegen ook ads niet laten opvallen door kleur.
    Zou het dan wel mogen als ik het papiertje blauw maak ?:p of wit?

In ieder geval, wat denken jullie?

het betreft hier: http://www.anotherblog.nl.tt (jaja ik moet nog een domain bestellen;) )

mvg,
    Robin

Bijdrager
    J.C.

Volgens mij gaat het erom dat de add nogsteeds leesbaar is, en dat is hij, trouwens netjes gedaan!

Bijdrager
    vriesela

Leuk gedaan.
    Je merkt het vanzelf of Google het accepteert wanneer de klikken geld opbrengen:)

Bijdrager
    radiant

Bedankt voor jullie reacties:)

Maar je moet het wel netjes vragen aan Google hoor. Anders blokkeren ze je account zonder commentaar. En ik heb gehoord dat ze je altijd netjes helpen de ad wél ‘goed’ te maken.
    Dus dat is weer mooi:)

Maar leuk dat jullie het leuk vinden:)

Bijdrager
    vriesela

Ik denk dat ze er alleen maar blij mee zijn: het ziet er opvallend uit en klikken brengt niet alleen jou, maar ook Google geld op.

Bijdrager
    radiant

Ja daar zat ik ook wel aan te denken. Daarentegen mag ik ze ook weer niet aansporen. Maarja, we zien het wel, als ik een mail van Google terugkrijg. Misschien werken ze wel niet s’weekends? :?

De ads zijn namelijk toch niet echt aansporend. Maar goed:)

Bijdrager
    radiant

Aan de andere kant:

TOS Google Adsense:

Webpagina’s mogen geen enkele aansporing bevatten om gebruikers op advertenties te laten klikken. U mag bijvoorbeeld bezoekers niet vragen op de advertentie te klikken, de site van de adverteerder te bezoeken of geen overmatige attentie trekken voor de advertenties. Uw site mag bijvoorbeeld geen bewoordingen bevatten zoals “klik hier”, “Steun ons”, “Bezoek deze links” of enige ander taalgebruik dat van toepassing is op de advertenties, onafhankelijk van de inhoud. Deze activiteiten zijn ten strengste verboden omdat zo kan worden voorkomen dat de kosten voor de adverteerders mogelijk worden verhoogd.

Aan de andere kant lijken hun voorbeelden weer niets op de achtergrond veranderen.
    Ik hoop dat ze niet eerst m’n account blokkeren voordat ze m’n mail hebben gelezen. :x

Bijdrager
    Hans.

Zolang je niet aanspoort, is er toch niet echt een probleem? Mss kun je dan ook de linkjes toch in een nieuw venster openen;)

Bijdrager
    radiant

Dat mag niet;)
    Dat staat ergens anders in de TOS.
    Dacht ik.

Bijdrager
    WebJ

Het is deelnemers aan Google AdSense niet toegestaan om de advertentiecode, gedeeltelijk of in zijn totaliteit, om welke reden dan ook te wijzigen, inclusief het aanpassen van de layout van de advertentie, het gedrag, de doelgerichtheid of de weergave van advertenties.

Ik denk dat het niet mag?

Bijdrager
    J.C.
    ”WebJ”

Het is deelnemers aan Google AdSense niet toegestaan om de advertentiecode, gedeeltelijk of in zijn totaliteit, om welke reden dan ook te wijzigen, inclusief het aanpassen van de layout van de advertentie, het gedrag, de doelgerichtheid of de weergave van advertenties.

Ik denk dat het niet mag?

Daarmee bedoelen ze dat je de vorm niet mag veranderen (alleen de vorm die in de wizard van het control pannel staat kan je gebruiken)

Bijdrager
    radiant

klopt, dat is de code zelf. Die je krijgt van google. Daar heeft dit dus niks mee te maken, gezien ik alleen ‘eromheen’ heb gecodeerd.

Bijdrager
    radiant

Vandaag weer een mailtje gestuurd en ik heb er eentje teruggekregen.

Ellen van het Google Adsense team zei mij:
    Op dit moment bent u niet in overtreding van ons beleid. Ik wil u er
    echter wel op wijzen dat uw op deze manier veel aandacht vestigt op uw
    advertentie en dat dit juist kan zorgen voor lagere inkomsten.

Oke, dat laatste misschien, maar dat zien we wel aan mn statistieken;)

maar vervolgens zei ze dit:
    We analyseren veel factoren in ons netwerk en wanneer ons data aangeeft
    dat klikken op een bepaalde pagina bijna nooit in een conversie resulteren
    kan smart pricing op gaan treden, wat inhoud dat u minder geld per klik
    zult verdienen.

Maar wat ze daar mee bedoelt?
    Weten jullie het?

Bijdrager
    radiant

Ik snap het al:)

Maar wist niet dat ze dat hanteerden. Als ze zien dat je nu minder klikken krijgt dan voorheen (wat ik niet geloof:p ), dan hoeven de Adwords-gebruikers (dus de adverteerders) minder te betalen als iemand op mijn site naar hun site gaat.

Bijdrager
    J.C.

Al bericht terug van Google ?

Bijdrager
    Marresc
    ”J.C.”

Al bericht terug van Google ?

Dat lijkt mij toch een reply van google, J.C. . :?

”radiant”

Vandaag weer een mailtje gestuurd en ik heb er eentje teruggekregen.

Bijdrager
    radiant

ja idd, wat is dat nou >.<

En gezien die smartpricing mn inkomsten ontzettend naar beneden heeft gehaald, heb ik de achtergronden maar weggehaald. Want 3 klikken 15 cent is natuurlijk niks. Terwijl daarvoor drie klikken soms wel 2 dollar haalde. Maar het was een leuk leerproces, en het blijft handig voor sites als http://www.goodtutorials.com (down on moment of writing), kijk maar eens hoe goed die hun ads geïntegreerd hebben.

Je zou dit dus alleen moeten gebruiken als het de integratie beter maakt.

Bijdrager
    J.C.

Sorry :$ Ik had ff snel topic doorgeken op een reactie maar zag over het hoofd, jep de grote ads geven meer, en adds van grote organisaties;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.