12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    joostinthehouse

Adressen overzetten van iBook (half overleden) naar MacBook

Mijn oude iBook is ziek, zwaar ziek! De videochip op het logicboard heeft het begeven en krijg dus geen beeld meer. Gelijk maar een nieuwe MacBook gekocht en met de T ingedrukt en een FireWire kabel ertussen kan ik veel terughalen, maar mijn inziens niet alles. Mijn uitgebreide adresboek met de vele adressen op mn iBook kan ik nergens vinden op de harde schijf van mn iBook. Ik heb lange tijd gezocht op het forum en vele draden doorgespit maar een antwoord heb ik niet kunnen vinden. Weet iemand een antwoord?

Bijdrager
    LEXY

En als je bij het installeren de ‘Migratie assistent’ gebruikt?

Bijdrager
    fatboysmart

Kijk eens in user/bibliotheek/application support/adresbook

volgens mij zijn dat ze…

Bijdrager
    joostinthehouse

Ik heb de Migratie assistent laten lopen maar dat werkt ook niet.

Bijdrager
    1984

Open adresboek >selecteer alles >archief >exporteer vCards en verstuur deze via mail naar je macbook > daar importeren

Bijdrager
    fatboysmart
    ”1984″

Open adresboek >selecteer alles >archief >exporteer vCards en verstuur deze via mail naar je macbook > daar importeren

Even lezen… hij heeft alleen FireWire toegang tot de schijf. Gaat dus niet lukken.

Bijdrager
    LEXY

Met een kapot moederbord kun je vaak wel gewoon opstarten en daarna de iBook besturen met Apple Remote Desktop vanaf een andere (je nieuwe) Mac.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”joostinthehouse”

Mijn oude iBook is ziek, zwaar ziek! De videochip op het logicboard heeft het begeven en krijg dus geen beeld meer. Gelijk maar een nieuwe MacBook gekocht en met de T ingedrukt en een FireWire kabel ertussen kan ik veel terughalen, maar mijn inziens niet alles.

Een half jaar geleden had ik precies hetzelfde. MacBook gekocht en met behulp van de migratie-assistent alles (gegevens, netwerkinstellingen, programma’s) vanaf mijn “blinde” iBook overgezet naar de MacBook. Dat verliep foutloos. Ook de adressen verschenen keurig in het adresboek van de MacBook. Kortom: het kan. Helpt deze tekst je nog wat verder?
    http://www.apple.com/nl/macosx/features/setup/

Succes!
    Hans

Bijdrager
    Oppie
    ”fatboysmart”

Kijk eens in user/Bibliotheek/Application Support/Addressbook

Dit is dus het antwoord op de vraag; overzetten en klaar (vwb het Adresboek).

Bijdrager
    joostinthehouse

Ik zal het vanavond proberen. Dank alvast voor de info. Jullie horen van me!

Bijdrager
    joostinthehouse

Ik heb alles teruggehaald van mn iBook dmv Migratie. Ik zie nu inderdaad mn adressbook in Application support maar kan niet importeren. Er zijn geen kaarten gevonden.

Bijdrager
    joostinthehouse

Inderdaad, ik ben nogal een moeilijke denker…….. En een slechte lezer…….Onder Application Support -> Adressbook op mn half overleden iBook kopieren. Plakken in de MacBook op dezelfde plek. Adresboek op mn MacBook openen en voila. Zit ik daar nu twee avonden aan vast! Gelukkig is mn vriendin aan het werk!

Kopieren Plakken is toch de moeder van alle handelingen!!

Dank voor alle aanreikingen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.