13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    tekster

Adressen niet automatisch toevoegen

Nu is mijn mail.app blijkbaar zo ingesteld dat iedereen die mij mailt of die ik mail en niet in m’n contacts staat, automatisch wordt toegevoegd aan mijn adresboek. Dat wil ik veranderen, maar heb geen idee waar. De help-functie bood geen uitkomst en ook via het forum heb ik geen antwoord gevonden. Wie heeft wijze raad?

Bijdrager
    nookie

Bedoel je dat, als je Adresboek opent, de mailadressen hierin zijn toegevoegd?
    Of bedoel je, dat als je een persoon mailt en je voert zijn naam in bij AAN, dat het automatisch ingevoerd wordt?

Bijdrager
    tekster

Nee, ik bedoel dat eerste, dus dat de adressen zijn toegevoegd. Dat de naam automatisch wordt weergegeven is juist wel makkelijk. Ik merk nu dat mijn adresboek snel ‘vervuild’ door adressen die ik er helemaal niet permanent in wil hebben.

Bijdrager
    nookie

Ik zit te zoeken voor je, maar kan het nog niet vinden.

Bijdrager
    tekster

Top dat je de moeite wilt nemen. Vrees dat de Google-servers dankzij mijn zoekacties van de afgelopen tijd, overuren draaien 8)

Bijdrager
    nookie

Ook geen scriptje geinstalleerd (aan het draaien) om automatisch mailadressen toe te voegen?

Bijdrager
    tekster

Hoe bedoel je, of ik dat scriptje heb draaien. Nope…

Bijdrager
    nookie

Gevonden:

Sluit de Mail applicatie en typ onderstaande commando in een Terminal sessie:
    defaults write com.apple.mail DisableDataDetectors YES
    De ‘data detectors’ zijn nu uitgeschakeld je kunt ze opnieuw activeren met het commando:
    defaults write com.apple.mail DisableDataDetectors NO

Hier de link: Data detectie in mail uitschakelen

Bijdrager
    tekster

Geweldig, mijn dank is GRÓÓt!

Bijdrager
    OMT-fan

hmmm, ik zou graag willen dat de afzender van mail WEL direct opgenomen wordt.
    Kan ik dat ergens bij de voorkeuren van Mail aangeven?

Ik kan het niet vinden

Bijdrager
    Oppie

Nookie, die instelling heeft toch niks met het probleem van Tekster te maken?
    Bij hem gebeurde het automatisch, en jou verhaal gaat om het uitschakelen van een visuele effect.

Misschien heeft Tekster een ‘regel’ aangemaakt in Mail…

Bijdrager
    Oppie

Toch raar…

Bijdrager
    nookie

Ik hoor er niks meer over, volgens mij was dit toch de bedeling?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.