4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Adresbook waar staat die nou? iCloud of of Local of beide Ik snap het niet meer

Op al mijn computers en IDevices werkt de synchronisatie al jaren perfect. Geen omkijken naar dus goed.
    Vandaag ben ik op mijn laptop even aan de gang gegaan met groepen maken in het addresbook, heel leuk allemaal en op een gegeven moment heb ik wat contacten verwijdert die ik niet had willen verwijderen, dit vond ik uiteraard niet leuk en heb de map: home/bibliotheek/Aplicationsupport/Adressbook weer terug gezet vanaf mijn Timemachine.

Heel even zag ik mijn oude groepen en contacten weer staan, maar binnen en fractie van een seconde stond het weer op de laatste (niet juiste) stand. Ik snap dat dit uit de cloud komt. Lokaal staat er niets meer. Ook in mijn Adressbook app. staat er nu iCloud bij. Op een andere computer staat dit nog niet.

Mijn vragen zijn dan ook:

Waar staan mijn contacten nou in de cloud of lokaal of beide?
    Wat als ik mijn itunes account opzeg ben ik dan al mijn contacten kwijt? Ik zie immers niets lokaal
    Hoe werkt het nou precies en wat is de juiste manier van configureren? Ik heb 3 computers en 3 iDevices
    Waarom lukt het terugzetten vanaf de TC niet? Ja het lukt wel maar de contacten worden gelijk weer overschreven door die uit de cloud.

Bijdrager
    fred44nl

voor dat je aan de slag gaat, kun je het beste eerst een backup maken.
    die heb je wel in TimeMachine, maar je kun alles ook apart exporteren.
    gaat het fout, dan kun je daarmee alles weer importeren.
    met zo’n extra backup, kun je ook alles verwijderen, laten synchroniseren, etc.etc.

de Contacten staan zowel lokaal, als in iCoud.
    verbreek de internet verbinding maar es, en open Contacten.
    ze staan er gewoon.
    ga es naar http://www.icloud.com en daar vind je ze ook.

je kunt ook de internet verbinding verbreken, de backup uit TM halen,
    en die apart exporteren.

Bijdrager
    stefonline

@fred44nl
    Bedankt voor je reactie

Waarschijnlijk denk ik te ingewikkeld.

het werkt allemaal goed ik probeer het alleen te begrijpen.

misschien moet ik dat niet doen. Als ik de map Adressbook terugzet van de TC wordt ie onmiddelijk overschreven door de iCloud versie lijkt wel.
    Of wellicht hoort dat zo. Maar mijn lokale Addresbook was anders als de iCloud versie, nu niet meer en misschien moet ik vanaf hier niet meer nadenken en het gewoon gebruiken.

Bijdrager
    macpro

TimeMachine heeft een geweldig feature.
    Je kunt Adresboek openen en DAN TimeMachine activeren.
    Daarmee kun je bladeren door de geschiedenis van je adresboek en hoef je niet met bestanden te rommelen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.