5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Fender

Adresboekje op zakformaat printen

In systeem 9 was het mogelijk vanuit contacts (Clarisworks?) een adresboekje op het formaat 5 x 8,7 cm te drukken. Alle gegevens werden dan op A4 formaat geprint en men kon door middel van vouwen en knippen zo’n bijzonder handig boekje samenstellen.
    Weet iemand of er eenzelfde mogelijkheid bestaat in Macos X of dat er een kant en klaar programma bestaat om hetzelfde resultaat te verkrijgen? Vooral het kleine formaat vind ik van belang.

Bijdrager
    solutions

Adresboek > command P > zie alle opties om af te drukken.

Bijdrager
    garuda26

of misschien zoek je dit wel
    http://weblog.bignerdranch.com/?p=23

Bijdrager
    Fender

Bedankt voor jullie reacties, maar de mogelijkheid om het boekje op het door mij genoemde formaat af te drukken, is bij jullie oplossingen niet mogelijk volgens mij.

Bijdrager
    Yaris

Adresboeken afdrukken op zakformaat

U kunt uw adresboek of een gedeelte ervan op zakformaat afdrukken, zodat u uw contactgegevens altijd bij de hand hebt, ook als u niet achter de computer zit.

[*:0ebb8090ed]Selecteer in het Adresboek-venster uw adresboek of een groep in de kolom ‘Groep’, of selecteer de namen die u wilt afdrukken in de kolom ‘Naam’.
      [*:0ebb8090ed]Kies ‘Archief’ > ‘Druk af’.
      [*:0ebb8090ed]Kies ‘Zakadresboek’ uit het venstermenu ‘Stijl’.
      [*:0ebb8090ed]Geef de gewenste afdrukinstellingen op en klik op ‘Druk af’.
      [*:0ebb8090ed]Snij of knip de afzonderlijke pagina’s van uw zakadresboek langs de afgedrukte snijlijnen uit.[/list:o:0ebb8090ed]
      Schakel in de lijst ‘Kenmerken’ de aankruisvakken van de velden die u voor elke naam in het adresboek wilt weergeven.

Geef in het menu ‘Stijl’ op of u de gegevens ge├»ndexeerd of compact wilt weergeven.

Klik op de knop ‘Stel in’ om het gewenste lettertype te selecteren.

Er passen maximaal 6 pagina’s van zakformaat op een vel papier van 21,58 x 27,94 cm (US Letter).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.