7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kontol besar

adresboek+agenda synchroniseren en/of delen

Hoi allemaal,

Noodgedwongen moet ik mijn macbook gaan delen met mijn vrouw en dochter, nu niet allemaal vragen hoe en waarom want het is al pijnlijk genoeg. maar mijn vraag is het volgende:
    Ik ben voor de dames ieder een eigen account aan het aanmaken, nu lijkt het mij wel handig dat ieder van ons zijn/haar eigen aganda gaat bijhouden in zijn eigen account, nu gebeurt dit alles dus nog in mijn account. wat mij dan wel handig lijkt is dat die 3 agenda’s dan wel met elkaar automatisch gesynchroniseerd worden, kan dat? en zo ja hoe gaat dat dan precies.
    En gaat dit dan ook op voor de contact personen? ik heb zo’n idee dat dit wel met ex- en importeren gaat maar het lijkt mij wel handig dat als ik of een van de dames een verandering aanbreng dit dan automatisch wordt aangepast. net als dat je de iphone aansluit, wordt ook de hele boel gesynchroniseerd.
    Mocht een van jullie nog meer tips hebben in dit voor mij pijnlijke proces, ik sta er voor open.
    Bij voorbaat dank voor de aandacht.

Bijdrager
    Sascha

Je hebt toevallig geen MobileMe ?

Bijdrager
    kontol besar

Hoi Sascha,

Nee, mobile me heb ik niet, zeker niet zolang je ervoor moet betalen

Bijdrager
    jebman

Wellicht een omweg en meer een methode om meerdere computers de agenda en contacten te synchroniseren is via Plaxo
    Zo houdt ik mijn verschillende Macs synchroon met elkaar zonder een MobileMe account.

Bijdrager
    kontol besar

Beste Jebman,

Ik heb maar 1 macbook met 3 accounts erop. lijkt mij dat dit binnen de macbook moet kunnen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je een website met WebDAV ondersteuning? Publiceer voor iedereen de agenda via WebDAV.
    Heb je een Google account? Zet voor iedereen een Google Calender op en koppel aan iCal.

Contacten delen wordt een stuk moeilijker. Bijvoorbeeld:
    Kopieer jouw Address Book database naar /Users/Shared en geef iedereen lees+schrijf rechten. Maak in de database aparte folders/mapjes aan met contact voor jou, voor je vrouw, voor je dochter. Stel bij iedereen in dat de Address Book database uit /Users/Shared moet worden gebruikt.

Bijdrager
    kontol besar

Beste cailin coilleach,
    Een website heb ik helemaal niet en via google, mja ik weet niet of google wel helemaal te vertrouwen is dus daar moet ik even over nadenken.
    Wat betreft het “contacten” verhaal vind ik wel interessant klinken alleen, waar vind ik mijn Adres book database?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.