5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    roland020

Adresboek: wijzig distributelijst werkt niet

Iemand een idee over het volgende? Bij Adresboek kon je voorheen met de optie ‘Wijzig Distributielijst’ aangeven welke van de mailadressen van 1 contact in een bepaalde mailgroep gebruikt moeten worden. Deze optie lijkt niet meer te werken in Lion. Wat ik ook aanklik, de optie blijft ‘grijs’. Is dat een bug of werkt het tegenwoordig anders?

Groet,

Roland

Moderator
    Strifer

Aye, ik heb ik in Lion met iCloud ook mijn hoofd over gebroken. Hij is gewoon grijs en je kunt het niet aanpassen. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik meen dat er van mij hier ook een topic van loopt op het forum. Het enige dat ik heb kunnen doen om het min of meer (work-a-round) zo te laten werken als ik wil is het volgende:

1. verwijder alle e-mail adressen van het contact, behalve het e-mail adres van het contact dat je wil toevoegen aan een groep
    2. voeg het contact toe aan een groep, het enkele e-mail adres wordt gekoppeld aan de groep
    3. voeg de andere e-mail adressen weer toe

Je groep werkt nu met het gewenste e-mail adres. Als je iets moet wijzigen moet alles weer opnieuw. En ik vrees ook dat als een contact in meerdere groepen moet met meerdere e-mail adressen je de spreekwoordelijke Sjaak bent.

Bijdrager
    roland020

Hi Strifer, die post had ik inderdaad gezien, maar werd er niet heel vrolijk van ;-(
    Begrijp ook niet dat zoiets wezenlijks over het hoofd wordt gezien, nu Adresbook ook een van de backbones in iCloud is…

Moderator
    Strifer

Nee, ik begrijp er ook nog geen snars van. Ik kom er vrij weinig over tegen op internet. Lijkt wel alsof weinig mensen er last van hebben of het niet opmerken. Ik maakte voor Lion vrij veel gebruik van de distributielijsten. Nu in Lion doe ik het met de work-a-round.

Overigens bedenk ik me net dat een aparte toevoeging aan het adresboek, een extra contact, met enkel het nodige e-mail adres ook een oplossing gaat zijn voor e-mail lijsten en dergelijke. Zelf gruwel ik van aparte entries voor meerdere personen, maar goed… een work-a-round is een work-a-round.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier heb ik ook een tijdje mee gezeten.
    Het wordt denk ik door weinig mensen gebruikt, vandaar dat zoeken je weinig hits geeft. Terwijl het toch juist een hele handige feature is (was).

Het zou onder de aandacht zijn van Apple. Want als je in de engelse taal oei krijg je wel aardig wat reacties.
    Google maar eens met ‘mac address book distribution list greyed out’…

O.a. deze gevonden: http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20126108-263/address-book-distribution-list-editor-disabled-by-icloud/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.