2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    gio5

adresboek versie per ongeluk gewist

Ik opende een versie van adres boek wat ik op een schijf had gezet, toenik hem opende bleek dat door het openen van de gedownloade versie, mijn originele versie overschreven zou worden en niet meer te achterhalen zou zijn.
    Weet iemand hoe ik dat kan veranderen en waar de verdwenen bestanden van Adresboek zouden zijn gebleven.
    Ik heb wel een data versie van adresboek gevonden in de Users Library, maar met welk programma ik dat databestand moet openen weet ik niet. Ook weet ik niet of het de verloren gegevens zijn.

Bijdrager
    Yaris

Op een ander forum gelezen:

Q: I was adding addresses to address book in the form of vcards in blocks of a 100 or so and I got the beach ball which never managed to recover itself, had to force shutdown and restart and the address book had gone, does anyone know where I can recover it from, cheers in advance for any help.

A: This sometimes helps:

Quit Address Book.

In folder ~/Library/Application Support/AddressBook drag file AddressBook.data to the desktop. Rename AddressBook.data.previous to AddressBook.data and restart AB. If your contacts are not back quit AB again and repeat the drag/rename process, this time with AddressBook.data.beforesave.

If you get your contacts back, now is probably a good time to use the AB menu item File/Back up Address Book.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.