8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Adresboek van 10.2 naar 10.3 ?

Ik heb op een externe firewire disk een totale veiligheidscopie van mijn oude harde schijf gemaakt (OS 10.2). Mijn interne harde schijf is inmiddels gewist en daar heb ik een clean Panther geïnstalleerd.

Bestaat er een mogelijkheid om mijn oude adresgegevens in het nieuwe systeem te krijgen? In het oude systeem (firewire schijf) op het adresboek klikken om de data te kunnen lezen geeft geen resultaat…

Dank je wel voor de reacties :)

Bijdrager
    Imotmart

Opstarten van de firewire disk, dan in het adresboek: File –> Backup Database–> kies locatie.
    Opstarten van Panther install –> AdressBook –> File –> Restore –>zelfde lokatie.

Bijdrager
    MDF

Bedankt voor je snelle reactie Imotmart

Maar als ik adresboek op de firewire open, krijg ik map “content”. Hierin zie ik geen file backup database ? :mrgreen:
    Of bedoel je iets anders ?

Bijdrager
    Imotmart

Ja, ik bedoel iets anders.
    Je moet opstarten vanaf het systeem dat op de firewiredisk staat.
    (Dus je oude Jaguar systeem.)
    dan start je het programma addressbook op. Die laadt dan net zoals vroeger je adresgegevens in, en dan kan je die backup maken in het programma addressbook

Bijdrager
    MDF

Dat wordt dan een probleem want opstarten vanaf Jaguar is helaas niet meer mogelijk. Reden waarom ik een nieuw systeem heb geïnstalleerd was trouwens dat OS Jaguar gecrashd was en steeds “bevroor” na een tiental minuten.

Heb je nog een andere tip voor mij Imotmart ?

Bedankt alvast.

Bijdrager
    Roelof Roos

Dan zit er volgens mij niets anders op dan ergens weer een Jaguar met jouw Address Book data draaiende krijgen en daar vervolgens het ‘recept’ van Imotmart volgen.

Je kunt (wellicht bij iemand anders) jouw Adress Book bestanden (home directory -> libraries -> application support -> address book) kopieren en vervolgens daar de export doen.

Groet, succes, Roelof

Bijdrager
    4iam

Misschien heb je het al opgelost.
    anders kan je dit proberen
    op je FW disk dit bestand

home directory -> libraries -> application support -> address book>AddressBook.data

kopieren en op het nieuw systeem weer op de zelfde plaats plakken.

succes.

Bijdrager
    MDF

Dank je wel 4iam !

Dat is precies wat ik zocht. Tien seconden werk en het werkt perfect !
    Een tevreden klant …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.