6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iBird

Adresboek uit back-up terughalen

Gelukkig nieuwjaar allen!

Na overstap van KPN naar T-Mobile werkte G3 niet meer op de iPhone 3GS van mijn vrouw. Iets met het systeem. Na herstel werkte het weer prima, maar na terugzetten van de oude back-up weer niet. Kan dus de back-up niet terugzetten, maar wil wel de adresboek gegevens terugzetten.

Het adresboek van iCloud (vh MobileMe) is echter in gebruik voor de zakelijke telefoonnummers. De privé nummers van mijn vrouw stonden alléén in haar iPhone. Is er een manier om alleen de adresboekgegevens uit de iPhone back-up terug te zetten naar de iPhone, buiten het iCloud adresboek om dan?

Ik hoop dat iemand het weet, alvast bedankt!

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    iBird

Thanks. Ja, dat zou kunnen werken, ware het niet dat dat de iPhone ge-jailbreaked moet zijn om in de Root folder te komen en het adresboek terug te kopiëren… Zijn er nog andere opties?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik weet ’t niet. Misschien eerst jailbreaken, dan alle contacten terughalen en syncen met iTunes/Adresboek zodat je ze “leesbaar” hebt en dan in iTunes je iPhone resetten en voorzien van de laatste systeemsoftware zodat je weer een ‘normale’ iPhone hebt?

Moderator
    unSOUND

Je kunt de iPhone benaderen met een programma als PhoneView. Daarmee kun je van alles terughalen, dus niet alleen het adresboek, maar ook SMS-conversaties en dergelijke.

Bijdrager
    iBird

Bedankt allemaal voor het meedenken,

@unSOUND: jouw methode uiteindelijk niet gebruikt, eerder vanmiddag zelf aan het experimenteren geweest en als volgt opgelost:

– Eerst met iPhone Backup Extractor de contactgegevens uit de iPhone back-up gehaald (AddressBook.sqlitedb)
    – Daarna met FireFox plugin SQLite Manager het .sqlite bestand (db van de extensie afhalen) geïmporteerd en omgezet naar .csv (voor werkwijze: http://yogeshd.blog.com/2011/04/10/viewexport-contacts-from-iphone-addressbook-sqlitedb-file/)
    – .csv bestand importeren in Adresboek (even op mijn MacBook gedaan, even losgekoppeld van de iCloud-adresgegevens)
    – Via iTunes Adresboek naar iPhone overgezet

Alle adresgegevens weer terug!

Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken en wellicht heeft iemand anders nog eens wat aan mijn methode…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.