4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Adresboek terugzetten

Goede Mac-vrienden,

Ooit heb ik adresboek van mijn Mac verwijderd. Is het mogelijk om alsnog dit programmaatje vanaf mijn installatie DVD terug te zetten zonder al te veel rompslomp, of moet alles opnieuw worden geinstalleerd?

Vast bedankt voor de hulp

Groet

Evert

Bijdrager
    Evertson

Sorry,

Te vroeg een vraag gesteld, heb e.e.a. zelf al opgelost.

Groet

Evert

Bijdrager
    iJoost

En je was Mail ook al een keer kwijt ziet ik. Maak een even een beheer-account aan en verander je huidige account in een gewoon account, dan gebeuren dat soort ongelukken wat minder snel.

Bijdrager
    mowat

Wijze raad van iJoost.

Ik heb zelf nog nooit een programma per vergissing gewist , maar desondanks werk ik toch ook altijd in een gewoon gebruikersaccount om zo’n situaties tot het uiterste te beperken.
    In mijn beheerdersaccount kom ik enkel om programma’s te installeren , updates te doen e.d. handelingen.
    Als ik in mijn gebruikersaccount iets doe wat problemen kan geven voor mijn systeem en mijn programma’s dan krijg ik tenminste een verwittiging ( vraag naar naam en paswoord) die me even doet nadenken.:wink:

En verder , natuurlijk, backups maken (liefst op een extern medium) zodat je vergissingen misschien nog kan goedmaken.

vr.gr. Mowat

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.