15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    floor

Adresboek synchroniseren met Google

Ik vond de volgende pagina met informatie over het synchroniseren van mijn adresboek met de contacten binnen Google. Alleen mis ik de “synchronize with Google” optie die hieronder in het plaatje staat aangegeven. Heeft iemand een suggestie? Bedankt!

Bijdrager
    HappyGuy

ik heb even gekeken en hem wel… ik vermoed dat het misschien te maken heeft dat je een werkend gmail account in mail moet hebben ingesteld (klinkt wel als apple logica namelijk) :wink:

Bijdrager
    floor

Die heb ik, gmail werkt prima onder mail…flauw dit;)

Bijdrager
    Rub3n

ik heb de optie ook niet.

Welke versie hebben jullie?

(ik maak overigens ook gebruik van Gmail in Mail)

Bijdrager
    floor

Heeft adresboek een versie? Ik heb os x 10.5.5

Bijdrager
    HappyGuy

Versie 3.5 (929.4/929.2)

adresboek ‘over adresboek’

Bijdrager
    Stadsman

Staat er gewoon wel bij mij (OS X 10.5.5). Maar ik gebruik het nooit omdat Gmail ook adressen onthoudt die ik niet in mijn adresboek wil hebben.

Bijdrager
    HappyGuy

daar schiet floor alleen niet zo mee op stadsman..

Bijdrager
    Stadsman
    ”vrolykje”

daar schiet floor alleen niet zo mee op stadsman..

Niet direct, nee. Maar vaak wil je iets zonder te weten wat de tekortkomingen zijn. Het Google adresboek bevat namelijk automatisch veel gebruikte emailadressen (ontvangen en verzonden) die via de synchronisatie gewoon in je adresboek op je Mac komen. Niet echt handig en daarom wel nuttig om door te geven.

Floor, om zeker te weten. Je hebt toch wel bij de instellingen van het Adresboek gekeken?

Bijdrager
    HappyGuy

gevonden: http://www.tipandtrick.net/2008/sync-mac-os-x-leopard-address-book-with-google-gmail-contacts/

After entering the Google Account or Gmail credential (user name and password), Mac OS X will automatically sync or update (it’s possible to read from, change, delete or overwrite Google or Address Book) contacts every time user connects and syncs iPhone or iPod Touch with the Mac machine. Google Mac Blog recommends that user backs up both Address Book and Gmail contacts before start syncing.

:lol: :lol:

had ik toch een beetje gelijk met mijn gevoel daarstraks…

Bijdrager
    Stadsman
    ”vrolykje”

Versie 3.5 (929.4/929.2)

adresboek ‘over adresboek'

Welke versie OS X heb je? Ik heb namelijk versie 4.1.1.

Bijdrager
    HappyGuy

Systeemsoftwareoverzicht:

Systeemversie: Mac OS X 10.5.5 (9F33)
    Kernelversie: Darwin 9.5.0
    Opstartvolume: macintosh
    Opstartmodus: Normaal

Bijdrager
    Stadsman

Je mag je Adresboek dan wel eens updaten.

Bijdrager
    floor

Ik heb dezelfde versie (4.1.1)

Volgens mij zet Gmail niet alle ontvangen adressen is het adresboek, maar maakt hij een categorie “suggested contacts” aan, anders zou het inderdaad niet handig zijn…

Met de tipandtrick site kom ik ook niet verder, iemand nog tips?

Bijdrager
    Stadsman

heb je wel een iPhone of iPod Touch? Volgens de link van vrolykje krijg je alleen de sync optie als je een van beide hebt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.