2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Adresboek slaat op hol.

Zojuist enkele uurtjes zoet geweest met het zo goed mogelijk repareren van mijn contactgegevens.
    Het begon met dubbele tot wel 8 dubbele vermeldingen van ieder contact en zelfs groepen op mijn Mobile Me account. Een indrukwekkende ruim 6000 contacten leverde dat op. Zo populair ben ik nu ook weer niet. Een simpele oplossing leek mij mijn schijnbaar gezonde adresboek op mijn Mac Pro archiveren en vervolgens alles wissen op mijn Macbook, Mobile Me en op mijn iPhone. De iPhone contacten gedroegen zich ook moeilijk synchroniseerbaar. De backup herstellen bleek echter niet te lukken, wat niet vreemd lijkt aangezien die 2,58GB bedroeg! 2 weken daarvoor was de backup nog maar een gezonde 30MB. Terugplaatsen vanuit Time Machine echter gaf aan dat de imagefolder van adresboek (library -> application support) 55.000 files bevatte. 2 weken geleden waren er dat 300 en in die tussentijd heb ik geen enkele foto toegevoegd. Terugzetten van alle Adresboek files behalve de imagefolder, maar die folder van een paar weken eerder gebruiken zorgt ervoor dat ik met de schrik ben vrijgekomen. Daarna alle sync-knoppen weer aanzetten en alles is weer keurig. Op het internet zijn een paar meldingen hierover te vinden en dan alleen van de laatste dagen! Mijn tip is; Check die imagefolder als je contacten zich vreemd gedragen, of het nu op je Mac, Mobile Me of iPhone is. Een verklaring heb ik niet.

Bijdrager
    Vinhelper

Bedankt voor de tip.:thumbsup:

Ik geef meteen een tip terug: plaats eens wat spaties in je verhaal, zo ontstaan er wat witruimtes, en wordt het hele verhaal wat beter te lezen en te begrijpen.

Nu zien mensen een gigantische chaotische lap tekst, en denken ze al snel: ”Hm, het zal wel, het is niet eens een vraag…”

Dus doe er je voordeel mee.:wink:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.