6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Adresboek (Lion) geeft aantal kaarten niet altijd aan

Hoi.

Ik ben overgegaan van Tiger naar Lion. Hoewel ik zeker een hoop vooruitgang merk t.o.v. Tiger, vind ik het adresboek er niet op vooruitgegaan….

Ik heb een flink aantal groepen in mijn adresboek en in de éne groep staat er wel keurig onderaan alle contacten het aantal aanwezige kaarten in deze groep, maar bij de ándere groep staat dat niet.

Zo op het eerste gezicht staat het bij ca. 25% van de groepen wel, maar bij 75% van de groepen niet.

Als ik online kijk bij MobileMe dan staat het er wel keurig overal.

Elke klas leerlingen van mijn muziekschool is een groep in het adresboek, en soms als ik word gebeld voor een nieuwe aanmelding, kon ik dus in Tiger in één oogopslag zien of een klas/groep wel of niet vol zit. Nu moet ik dat dus handmatig gaan tellen.

Ik heb ook nergens een instelling kunnen vinden, maar hier gaat wèl mijn vraag over:

Is er iemand die weet of dit een bug is, of dat dit een instelling is, of dat er mogelijk iets ‘mis’ is met de data in het adresboek, en dat ik dus ergens iets moet fixen ofzo.

Thanks
    Marius

Bijdrager
    Marius1976

Update: ik zie het probleem… hij geeft alleen het aantal kaarten aan als het er meer dan (ik schat) 20 zijn.

Ik hoop dat dit opgelost wordt.

Iemand nog een suggestie… dan hoor ik het natuurlijk heel graag.

Moderator
    Night

Hij geeft dus alleen het aantal kaarten aan als het er meer zijn dan in het scherm passen…?

Bijdrager
    Marius1976

@Night daar lijkt het inderdaad op.

Echter als ik het scherm verklein blijft hij het weigeren aan te geven, en doet ie nog steeds ‘alsof’ het scherm maximale grootte is. Dus pas vanaf ca. 20 wordt het aangegeven.

Ik vond op apple discussions ook een vergelijkbaar topic, maar om de één of andere reden kan ik maar niet inloggen om daar verder te gaan over het onderwerp. Gaat weer lekker vandaag hahaha.

Bijdrager
    Oppie

Ja, ook even geprobeerd, en ik denk dat je gelijk hebt: vanaf 20 of meer wordt het aangegeven.

Bijdrager
    Marius1976

Tja… Ik vind dat adresboek echt een ‘giller’ …

Het was onder Tiger altijd al simpel, maar in ieder geval goed functioneel.

Ik begrijp inmiddels dat ik niet de enige ben die hier wat minder amused over is… nu maar hopen dat ze er bij apple hun oren naar laten hangen, en met een oplossing komen.

Destijds met iMovie gebeurde dat ook… toen kreeg je bij de ‘vernieuwde’ versie, ook de gelegenheid om de oude te downloaden en te blijven gebruiken.

Geef mij de vorige versie van Adresboek maar… prima geregeld.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.